IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо не трябва да се използва състезателно масло в стандартен автомобил

То почиства добре двигателя и може да увеличи мощността, но има съществен недостатък (ВИДЕО)

Учените са превърнали петрола в наука. В зависимост от приложението, моторното масло може да има напълно различни формули, тегла и добавки, които а смесени и съчетани, за да осигурят най-голяма ефективност, дълготрайност или производителност. Ето защо трябва да използвате само маслото, за което е проектиран вашият двигател, дори ако има по-добро предложение.


двигател


В новото си видео механикът Лейк Спийд-младши от YouTube канала The Motor Oil Geek обяснява защо това е така, показвайки ефектите на износване между три различни вида масла. Той обяснява, че докато състезателно масло като VR-1 на Valvoline може да има всички правилни свойства, за да съответства на фабрично препоръчаното масло (или дори да превъзхожда), не е разумно да го сменяте на същия интервал.

Всички съвременни синтетични моторни масла имат определено количество антиоксиданти или високо температурни стабилизиращи добавки. Това позволява на маслото да остане ефективно за определен период от време, без да се развали от употреба или възраст. Маслата за стандарти автомобили имат много повече от тези добавки, което ги прави жизнеспособни за интервали за смяна на маслото от 15 000 или дори 30 000 км. В същото време състезателните масла нямат почти същото количество съставки, което означава, че няма да издържат толкова дълго.



Това не е проблем за състезателните коли, защото при техните двигатели маслото се сменя с много по-често. Но ако оставите състезателно масло в автомобила си за 15 000 км, всъщност ще подложите двигателя си на по-голямо износване - дори ако маслото е с по-високо качество.

Механикът оприличава състезателното масло на състезателните гуми. Гумите, предназначени за състезания, имат по-мека смес, което им позволява да осигурят по-голямо сцепление. Но по-меката смес се износва много по-бързо от, да речем, по-твърда гума с истински протектор, предназначена за всекидневно използване.


0 от 500