IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият шеф на Nissan разкри защо компанията стигна дотук

Проблемите започнаха още преди 10 години и се влошиха, защото не бяха взети мерки, категоричен е Иван Еспиноса

Първата задача на новия главен изпълнителен директор на Nissan е да върне компанията в релси след различните трудности, които изпитва през последните години. За тази цел са взети радикални решения - съкращават се 20 000 работни места, затварят се 7 завода, премахват се 6 платформи и със 70% се намалява сложността на частите и компонентите. Освен това се спира и развитието на някои нови модели. Списъкът с мерки за намаляване на разходите е дълъг, но как японският производител стигна до това положение?


Иван Еспиноса Nissan


Според новия шеф на компанията - Иван Еспиноса, първите проблеми са възникнали преди десетилетие, когато Nissan си е поставила оптимистичната цел да продава осем милиона автомобила годишно. А това е много далеч от последните данни, публикувани по-рано тази седмица. Доставките възлизат само на 3,3 милиона през фискалната 2024 година в Япония, която започва на 1 април 2024 г. и приключва на 31 март 2025 г.

Изданието Motor Trend цитира Еспиноса, който твърди, че Nissan е похарчил много пари за увеличаване на производствения си капацитет и увеличаване на работната си сила, за да осъществи това, което се оказа свръх амбициозна цел за продажби. Тези планове са разработени под ръководството на Карлос Гон - същият, който наскоро заяви, че Nissan е в "отчаяна ситуация" и обвини мениджърския екип, че действа бавно.


Nissan


Новият шеф на Nissan твърди, че "фундаменталният проблем" се е влошил през годините, защото "никой не е направил нищо, за да се справи с него досега". Новите мерки, обявени тази седмица, са част от плана "Re:Nissan" за намаляване на разходите, след като компанията претърпя загуба от 4,5 млрд. долара през последната фискална година.

Еспиноса обаче смята, че японският производител може да се възстанови с помощта на новата си стратегия. Тя включва не само намаляване на разходите включва, но укрепване на връзките с Renault и Mitsubishi. Nissan също така работи в по-тясно сътрудничество с китайския си партньор Dongfeng и не изключва да му позволи да произвежда автомобили в завода на Nissan в Съндърланд. Това предприятие не е достатъчно използвано, но не попада сред седемте обекта, застрашени от затваряне.


Nissan


Шефът на компанията е наясно, че намаляването на разходите и укрепването на алианса няма да бъдат достатъчни, за да спасят Nissan. Японският производител се нуждае от нови продукти и те са на път. През следващите години са планирани повече от десет нови модела, като се започне с кросоувъра Leaf, ново поколение на Sentra и plug-in хибрид Rogue, базиран на Mitsubishi Outlander. Новото поколение Rogue ще предлага бензинови и PHEV задвижвания, както и E-Power технология за разширение на пробега. В процес на подготовка се подготвя и електрически SUV, вдъхновен от Xterra.

В Европа новата Micra ще представлява модифицирано Renault 5, към което ще се присъединят електрически Juke и Qashqai, оборудван със следващото поколение система E-Power. В Япония Nissan ще представи нов кей-кар - ван, оборудван със системата E-Power и чисто нов Skyline. Много нови продукти са планирани и за Индия, Океания, Африка и Латинска Америка.


Nissan


Еспиноса не пропуска и нишовите модели на марката, на които е голям фен. 46-годишния мексиканец е категоричен, че "името GT-R ще съществува в бъдеще", като допуска и възраждане на Silvia, но признава и суровата реалност - спортните автомобили са нишови продукти, които не движат продажбите. И след години на финансови загуби Nissan има други приоритети за възстановяване.


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Dudi ( преди 1 месец )
    Карлос Гном много говори сега, ама като се кри в калъфа през границата не беше толкова словоохотлив.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На шефчето много му се иска. Гон му е виновен за бройките, Тесла му е виновна, че показа на Нисан и на останалите как се прави електромобил, китайците са му виновни, че не му искат допотопните евтини бензинови модели, америкаците са му виновни, че не му купуват трагично изостаналите технологии.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Enzo ( преди 1 месец )
    Откакто съществува автомобилостроене, това е най-леймърският план за възстановяване на една потъваща автомобилна компания - съкращаване на работна ръка, закриване на производствени мощности, премахване на "имиджовите" и "неносещи печалби", но най-впечатляващи модели от моделната гама, унифициране на платформи и оптимизиране на производството (това ще рече - започваме да ползваме по-евтини материали и по-бързи методи за сглобяване)... И никога и при никого не е сработил!
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Къде местят работниците Тротитротка,от цех в цех? Местят ги от цеха в неплатена отпуска в къщи.
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Митична врачка ( преди 1 месец )
    На Тесла проблемът е абсолютно същия.С капацитет за производство от 4 млн с четири завода,2023 година произведоха 1,9 млн и оттогава производството непрекъснато пада.
  • #5
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Планът на Карлос Гон щеше да успее, ако японците не си бяха повярвали че са най-голямата работа в алианса. А бяха станали толкова големи, благодарение на Рено. Сега всички видяха кой кко струва.
  • #4
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тесла няма този проблем, защото постоянно движат работната сила и натоварването на заводите.
  • #3
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ем вместо да правите яките резачки, разни спящи тунъри да се гониме, да дрифтиме к да бегае от полиция ... Виййй... Пуууу!
  • #2
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Тесла са се запътили в същата посока,засега само свиват производството.
  • #1
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    След Нисан,следва Тесла.От Тесла си поставиха цел 20 милиона през 2030 година.