IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Акционерите на Volkswagen поискаха смяна на управлението

Германският производител прави и историческа промяна в имената на моделите си

Акционерите във Volkswagen подновиха критиките си към корпоративното управление на автомобилния производител, като настояват за по-голяма независимост на борда на директорите от двете семейства, контролиращи компанията - Пиех и Порше. Те също така са против двойна роля на роля на главния изпълнителен директор Оливър Блуме като ръководител на Volkswagen и Porsche AG, като според тях това е една от причините за спада на печалбите.


VW ID


Блуме директно беше призован да освободи една от позициите си управата, тъй като се намира в конфликт на интереси, а това е "огромен проблем, който причинява сериозни щети на репутацията и огромни финансови загуби". Като аргумент се посочва, че цената на акциите на Volkswagen е спаднала с близо 25% през последната година - от 140,40 евро на 105,6 евро.

В момента семействата Порше и Пиех ефективно контролират Volkswagen чрез своята холдингова компания Porsche SE, която притежава повечето от правата на глас в базирания във Волфсбург автомобилен производител. Волфганг Порше, който ръководи надзорните съвети на Porsche SE и производителя на спортни автомобили Porsche AG, по-рано отхвърли идеята, че лошото управление е виновно за падащата цена на акциите на автомобилния производител, като вместо това обвини слабото представяне и високите разходи.

Четирима от големите инвеститори обаче твърдят, че липсата на експертиза в борда на директорите по ключови направления като електрификация или дигитализация спира автомобилния производител. Според тях, властта, а не пазарът са доминиращи в управлението на Volkswagen.


Оливер Блум


Самият Блуме и председателят на надзорния съвет Ханс Дитер Пьотч защитиха двойната роля на главния изпълнителен директор в петък, заявявайки, че това е от полза за усилията за намаляване на разходите, които се полагат и в двете компании. "Беше ясно от самото начало, че двойната ми роля не е предназначена да продължи вечно, но в момента тя е рецептата за успех", коментира Блуме.

Инвеститорите обаче не са толкова сигурни. "Вместо да отхвърляте критиките на акционерите година след година, трябва най-накрая да се справите и да коригирате тези очевидни недостатъци в управлението, преди VW да се плъзне още по-дълбоко в кризата", категоричен е Яне Вернинг от Union Investment.


VW ID


В същото време Volkswagen ще направи нова историческа промяна, като тя е свързана с имената на моделите на марката. Нейните електрически автомобили ще получат истински наименования, като обозначението ID ще отпадне. Същото вече стори Mercedes, който се отказа от префикса EQ за електрическите си превозни средства.

Идеята на компанията е да опрости гамата си и да я направи по-разбираема и по-достъпна за клиентите. За целта от 2026 буквено-цифрените обозначения на моделите ще бъдат заменени от традиционни имена. Промяната ще започне с новите модели - ID.2all и ID. Every1, които бяха представени като концепции. Очакваше се, че производствените версии ще получат названия ID.2 и ID.1, но това няма да стане.


VW ID


Подробности за промяната не се разкриват, но най-вероятно серийният ID.2 ще се казва Polo, за да отбележи 50-годишнината на легендарния модел, докато ID.1 може да приеме някое от предишните имена Lupo, Fox или Up!, или дори да получи изцяло название.


0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 месец )
    При Фолксваген нещата винаги са били малко по-особени. През много периоди на кризи са ползвали протекции от правителството. Спомням си, как Меркел кълнеше германците да купуват, забележете, не въобще немски коли, а конкретно Фолксваген, за да не изпадне икономиката в рецесия! Закостенелият немец все още се чувства свързан и задължен на тази марка. Имаше и подобна ситуация с Фиат в Италия преди много години. Но Берлускони влезе в остър конфликт с Аниели и нещата бързо приключиха...
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 1 месец )
    А *** верно ли що тогава най продаваната кола в Бг е Рено Клио а китайка няма и в топ 20.за 60 бона как мислиш дали няма да взема Пежак вместо китайче.
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Ааа ( преди 1 месец )
    Тия да приключват с колите и да се почват с военната техника докато е време ...
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Виждам все повече китайски коли по улиците. Например DongFeng T5 EVO и Geely Coolray са доста популярни и купуват. Често минавам покрай един дилър на такива вижда че на паркинга от отред постоянно има нови докарани такива. Стоят по няколко дена изчезват и после идват нови. Купуват се много.
  • #6
    12 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 1 месец )
    Я да помислим дали са хвърлили много милиарди за електрификацията или са хвърлили прекалено малко за да изостанат толкова от китайците? Къде са им фабриките за производство на батерии С 1300 киловата зареждане? Упс, нямат и за 150 киловата зареждане. Нямат никакво производство, за разлика от BYD. Наистина ли си вярваш че ако си дадат още две-три години почивка, за да могат китайците да дръпнат още, това ще е най-доброто решение за volkswagen и останалите европейски автомобилни производители?
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Ха ха ха, споко, ще сменят имената и всичко ще се оправи! :-)
  • #4
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Тепърва ще ги боли! Европа ще даде поне лек заден от електрификацията - милиарди на вятъра. Същото е дереджето и при Мерцедес, искат главата на Олето, в Стелантис на другара "ТаварИш" падна височайшата глава и ще има още посечени надолу по брандовете - забиха в трета глуха да произвеждат полит-коректни коли за много пари и пазара ги шамари!
  • #3
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като гледам колко пушещи и тровещи техни дизели има на пътя трабва директно да се закрият и да им се изземе цялата печалба!
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Четирима от големите инвеститори обаче твърдят, че липсата на експертиза в борда на директорите по ключови направления като електрификация или дигитализация спира автомобилния производител. Според тях, властта, а не пазарът са доминиращи в управлението на Volkswagen.
  • #1
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Айде и тези, но тук не са за подценяване и семейните войни. Заради тях избухна скандала с дизелите, и поизтърваха контрола.. Да се готвят Ауди, Сеат.