fallback

Bugatti "скри" ключа за скорост на Tourbillon

Изключването на ограничителя позволява развиването на 445 км/ч

На фона на неотдавнашния дебют на Bugatti Tourbillon, един от най-амбициозните хиперавтомобили на нашето време, в интернет започнаха да се появяват интересни подробности за неговите дизайнерски характеристики, включително и за механизма за активиране на максимална скорост.

Bugatti Tourbillon

Собствениците на предишни модели на марката - като Veyron и Chiron - добре си спомнят така наречения Speed Key, специален физически ключ, който позволява на колата да отключи потенциала си за достигане на още по-високи скорости. И сега стана известно, че в новото Bugatti Tourbillon този елемент е претърпял фундаментални промени не само в местоположението, но и в дизайна си.

Местоположението на „ключа за скорост“ е преместено от традиционната позиция за Bugatti – между седалката на водача и прага на вратата – на ново място на централната конзола. Сега Speed Key е скрит под сгъваем капак в конвенционална жабка, която е дълбока около 2.5 сантиметра и се намира точно под бутона за "аварийните". Този дизайнерски подход съчетава минималистична естетика с функционалност, като в същото време придава на момента на активиране на високоскоростния режим известна тържественост - като изстрелването на междупланетен космически кораб.

След като поставите ключа в слота, Tourbillon отключва достъп до пълната си мощност и е в състояние да ускори до рекордните 445 км/ч. В стандартен режим хибридното задвижване, състоящо се от изцяло нов 8.3-литров V16 с атмосферно пълнене и три електрически мотора, е ограничено до 380 км/ч. Тази система е проектирана от нулата и съчетава както висока динамика, така и техническа изтънченост. Заявените спецификации показват, че Tourbillon е в състояние да достигне 300 км/ч за по-малко от 10 секунди, което го прави претендент за нови световни рекорди.

Bugatti Tourbillon

Проектът Tourbillon беше важен крайъгълен камък за Bugatti не само от гледна точка на дизайна, но и в стратегически смисъл. Това е първият модел на компанията, създаден в партньорство с Rimac, и първият, който комбинира атмосферен двигател с хибридна технология. Въпреки факта, че официалните доставки на Tourbillon са планирани едва за 2026 година, интересът към хиперколата вече е изключително голям.

Началната цена е 3.8 милиона евро, но в действителност тази сума може да бъде много по-висока - допълнителни опции, като маркови цветове на купето, ексклузивни аеродинамични елементи, уникална изпускателна система с осем тръби и индивидуализирани аксесоари, могат да увеличат крайната цена на автомобила с повече от милион евро.

Арматурното табло на новия хиперавтомобил също е впечатляващо – скоростомерът е отбелязан до 500 км/ч, което подчертава потенциала на автомобила да надхвърли вече постигнатото дори в класа на ултра ексклузивните спортни автомобили. Bugatti отбелязва, че всички технически спецификации ще бъдат потвърдени по време на пътни тестове, а самият производител очевидно не е против да се състезава отново за статута на най-бързата кола в света.

fallback
fallback
Последни