В съзнанието на феновете от няколко поколения определено има модел на BMW, който остава специален. И не поради уникалността, тъй като успехът му беше леко неочакван, а общо почти 300 000 бройки продадени по целия свят.
Говорим за култовото BMW Z3. Модел, който взе основата на Z1 и философията на легендарното BMW 507, макар и без луксозните претенции на последното. Немският кабриолет беше пуснат на пазара през 1995 година, а веднага след премиерата излезе и поредният хит за агент 007. В Golden Eye самият Пиърс Броснан караше въпросния баварец, а от екрана ехтеше едноименният хит на Тина Търнър.
Комбинацията от внушителен дизайн (дело на японеца Джоджи Нагашима ) и медиен шум, постигнат благодарение на киното, доведе до огромно търсене. Веднага бяха разграбени 15 000 бройки, които германците планираха да продадат до началото на 1996-а. Или за цели 12 месеца.
Това не беше автомобил с много висока производителност в ранните си дни. Можеше да се избира само между два четирицилиндрови двигателя - единият със 115, а другият със 143 к.с. През април 1997-а нещата се промениха с пристигането на двигателя 2.8 със 193 коня. Но истинска доза характер дойде с мотора 3.2 с мощност 321 коня , реално прехвърлен от M3.
Фейлсифтът дойде през 1999 година, когато продажбите вече бяха достигнали почти 170 000 бройки. Задницата стана по-мускулеста, добавени нови фарове. Разбира се, сменени двигателите. Гамата вече започваше от 1.9 литров със 116 к.с. (единственият с четири цилиндъра), следваха 2.0 със 150 коня, 2.2 литров 170 к.с. , още един 3.0 с 231 к.с. и M с неговите 325 кончета.
През лятото на 1998 година се появи странна, но красива версия на купе, вдъхновена от спечелилото Mille Miglia през 1940 година - BMW 328. За него се предлагаха само шестцилиндрови двигатели със 193 к.с., 231 к.с. и 325 к.с. Произведени бяха 18 000 броя.
Сред единиците, които напуснаха завода в Спартанбърг, САЩ (Z3 беше първото BMW, произведено извън Германия ), има един единствен екземпляр, оборудван с V12 двигател. Това не беше тест, за да се види дали моделът може да бъде пуснат на пазара. По-скоро проба за за капацитета на двигателното отделение , което беше много голямо благодарение на удължения капак.
Последната бройка на този роудстър слезе от производствената линия на 28 юни 2002 година. Изложена е в музея на фабриката. Сега, когато изминаха 30 години от пускането на модела, може напълно спокойно до го наречем истинска класика.