Строгите правила за движение в Италия бяха на път да изиграят неприятна шега на Андреа Кими Антонели, младата звезда на Mercedes-AMG във Формула 1. Но талантът от Болоня намери начин да се измъкне от ситуацията с хитрост.
Младият ученик на Тото Волф навърши 18 години миналото лято, а книжка взе едва в началото на годината. Точно навреме, за да започне дебютния си сезон във F1 с нова служебна кола. Няма как да е друга освен AMG GT Coupé 63 с 585 конски сили, персонализирана с каросерия Blu spettrale magno MANUFAKTUR. Впечатляваща кола за всеки шофьор, но детска играчка за пилот от най-популярния моторен спорт.
Италианецът потроши куп рекорди - стана най-младият пилот, водил на Гран При и записал най-бърза обиколка. Но законът е категоричен дори за шофьори като Антонели. В Италия от края на миналата година начинаещите шофьори са изправени пред значително ограничение. Разпоредбите им забраняват да управляват високопроизводителни автомобили , което означава такива със съотношение мощност/тегло над 100 конски сили на тон. В случая с двуместния звяр на пилота говорим за кола, която тежи почти 2000 килограма, но с 585 конски сили далеч надхвърля допустимото.
Антонели обаче използва правна хитрост, за да заобиколи тази пречка. Той взе книжката в Сан Марино, където няма подобни ограничения. Съотборникът на Джордж Ръсел ще избегне необходимостта да чака три години, за да може законно да кара новата машина. Тя му беше дадена няколко дни след Гран При на Япония, където той постигна гореспоменатите рекорди.
"Преминах от микроавтомобил към суперавтомобил. Това беше като да премина директно от Формула 4 във Формула 1 “, обясни италианецът пред La Gazzetta. "Първото нещо, което направих, когато ми го подариха, беше да посетя съучениците си и да се разходя с тях . Прекарах страхотен ден, особено като ги видях толкова развълнувани. Това беше най-щастливото нещо, което някога съм имал", обясни пилотът, който се ползва с невероятна популярност в Италия.
Медиите следяха шофьорския му изпит като национално събитие. Дори направиха интервю с инструктора, който обясни, че Антонели е допуснал само две грешки на теория, а на практическия тест карал блестящо, само веднъж го подканили да даде мигач. Самият пилот е по-скромен. Той твърди, че има да яде още доста хляб, за да настигне Валентино Роси и Яник Синер, двама от най-великите италиански спортисти на този век.