Когато повечето хора обсъждат спецификациите в един автомобил, най-често се коментират неща като какво гориво използва, какъв е типът на каросерията, какво е задвижването.
Рядко обаче се обръща внимание на това как е монтиран двигателят. А именно от този въпрос зависят толкова много неща в автомобила: от това колко голям двигател може да получи, до външния му дизайн. Нека си припомним какви са особеностите и ползите от двата възможни начина за монтаж на двигателя: надлъжно и напречно.
Напречен срещу надлъжен двигател (ГАЛЕРИЯ):
Какво е надлъжно разположен двигател?
При надлъжното разположение двигателят е поставен в права линия с коляновия вал и скоростната кутия, като е ориентиран по дължината на автомобила. Тази конфигурация е по-често използвана при по-големи двигатели, тъй като те изискват повече пространство в двигателния отсек.
Най-често ще срещнете надлъжен двигател при модели със задно или 4х4 задвижване. Тези с предно задвижване и надлъжен двигател са изключителна рядкост и само някои марки, като Audi, са правили такива експерименти.
При надлъжното разположение двигателят е поставен в права линия с коляновия вал и скоростната кутия, като е ориентиран по дължината на автомобила. Тази конфигурация е по-често използвана при по-големи двигатели, тъй като те изискват повече пространство в двигателния отсек.
Най-често ще срещнете надлъжен двигател при модели със задно или 4х4 задвижване. Тези с предно задвижване и надлъжен двигател са изключителна рядкост и само някои марки, като Audi, са правили такива експерименти.