Дизеловите модели стават все по-редки на нашия континент поради все по-строгите разпоредби за вредни емисии. Те могат да бъдат изпълнени само чрез сложни и скъпи технологии, които обаче вдигат здраво цената на автомобила. От друга страна, дизелите все още са идеалното решение от икономическа и практична гледна точка за тези, които изминават много километри ежедневно. Особено по магистралата.
Единствено Mercedes направи смел избор да се опита да комбинира предимствата на дизела (нисък разход и дълъг пробег) с тези на plug-in хибрида. Последните дават възможност за изминаване на до 100 км в електрически режим.
Plug-in хибридите, независимо дали са дизелови или бензинови, са тежки коли заради батериите и електрически мотор. И и са скъпи. Но точно от икономическа гледна точка при служебната кола това може да донесе предимство. Зависи изцяло от данъчните правила и стимули, които варират в цяла Европа и няма как да бъдат изчерпани тук.
Италия (и още няколко страни) освен че е огромен пазар, тази година въведе няколко промени спрямо служебните автомобили, които облагодетелстват plug- in хибридите. Данъчното облагане на останалите хибриди скочи от 30 на 50%. При на plug-in обаче падна от 25 на 20%, докато при електрическите от 25 на 10%. Този факт ги прави изгодни заради по-ниска цена на километър. С важно условие - трябва да използвате електричество у дома или на работа, защото на зарядните станции предимството изчезва.
Mercedes реши да се възползва от всичко това. От 19 plug-in модела на немския производител - SUV, седани, комби, купета и спортни автомобили, девет са дизелови модели, които позволяват деклариран електрически пробег до 129 км. Гама, която се радва на все повече клиенти именно заради новото данъчно законодателство. Цифрите са категорични - делът на plug-in хибрида в Италия беше 18% от лизинговите коли на Mercedes. През първото тримесечие вече е 23,3%, а се очаква да затвори годината на 35%. Говорим за класически 3-годишен лизинг за бизнес.
Това е благодарение най-вече на нарастващия интерес, който мениджърите на автопаркове проявяват към дизелова гама и произтичащите от това предимства. Само Mercedes-Benz може да предложи на своите клиенти тази технология, налична в четири ключови модела: C-класа, E-класа, GLC и GLE, като последният се предлага и като SUV, така и като купе. 80 % от клиентите, които избират plug-in, предпочитат дизел, а не бензин.