IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо Mercedes толкова настоява за дизелови плъг-ин хибриди?

В страни като Италия данъчната политика бързо връща инвестицията в такава технология

Дизеловите модели стават все по-редки на нашия континент поради все по-строгите разпоредби за вредни емисии. Те могат да бъдат изпълнени само чрез сложни и скъпи технологии, които обаче вдигат здраво цената на автомобила. От друга страна, дизелите все още са идеалното решение от икономическа и практична гледна точка за тези, които изминават много километри ежедневно. Особено по магистралата.
 

Mercedes plug-in хибрид
  
            
Единствено Mercedes направи смел избор
да се опита да комбинира предимствата на дизела (нисък разход и дълъг пробег) с тези на plug-in хибрида. Последните дават възможност за изминаване на до 100 км в електрически режим.

Plug-in хибридите, независимо дали са дизелови или бензинови, са тежки коли заради батериите и електрически мотор. И и са скъпи. Но точно от икономическа гледна точка при служебната кола това може да донесе предимство. Зависи изцяло от данъчните правила и стимули, които варират в цяла Европа и няма как да бъдат изчерпани тук.
  
   
Mercedes plug-in хибрид
  
          
Италия (и още няколко страни)  освен че е огромен пазар, тази година въведе няколко промени спрямо служебните автомобили, които облагодетелстват plug- in хибридите. Данъчното облагане на останалите хибриди скочи от 30 на 50%. При на plug-in обаче падна от 25 на 20%, докато при електрическите от 25 на 10%. Този факт ги прави изгодни заради по-ниска цена на километър. С важно условие - трябва да използвате електричество у дома или на работа, защото на зарядните станции предимството изчезва.  

Mercedes реши да се възползва от всичко това. От 19 plug-in модела на немския производител - SUV, седани, комби, купета и спортни автомобили, девет са дизелови модели, които позволяват деклариран електрически пробег до 129 км. Гама, която се радва на все повече клиенти именно заради новото данъчно законодателство. Цифрите са категорични - делът на plug-in хибрида в Италия беше 18% от лизинговите коли на Mercedes. През първото тримесечие вече е 23,3%, а се очаква да затвори годината на 35%. Говорим за класически 3-годишен лизинг за бизнес.
    
   
Mercedes plug-in хибрид
  
         
Това е благодарение най-вече на нарастващия интерес, който мениджърите на автопаркове проявяват към дизелова гама и произтичащите от това предимства. Само Mercedes-Benz може да предложи на своите клиенти тази технология, налична в четири ключови модела: C-класа, E-класа, GLC и GLE, като последният се предлага и като SUV, така и като купе. 80 % от клиентите, които избират plug-in, предпочитат дизел, а не бензин.
  
  


 

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Е 300 de ( преди 3 седмици )
    Проста концепция - зареждам я в гаража и в града карам само на ток, без вредни емисии. На магистралата - Цар Дизел!
  • #9
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До няколко години всички автопроизводители лека полека ще се върнат на дизела. Помнете ми думата. Електричеството е бъдещето но далечното бъдеще, тогава когато ще можем да зареждаме на всяка улица за по 5 мин и на народни цени. Дотогава си остава екзотика и все повече марки проумяват че по добро гориво от дизела в следващите 30 години няма. Говорим че най последното поколение комън рейл с адблу са по чисти, по мощни и по икономични от бензиновите двг.
  • #8
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Ото ( преди 1 месец )
    Браво. Останаха малко мислещи хора
  • #7
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Албанец ( преди 1 месец )
    Карам три автомобила , два лични и един служебен , последният дизелов по стар 2006г. Честно казано с него се чувствам най сигурно на пътя. Дизелов агрегат на дълъг път, според мен няма аналог.
  • #6
    11 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    плъгин - най-грубия начин за измама с емисиите и екологичността, практикуван от Мерцедес и другите немчуги, скоро ще погинат обаче защото с дизела се заминават и те.
  • #5
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Работа на парче е това. Като имат пълен крах на електромобилите защо да не направят абоминация? Каквото и да си говорим батериите ще се развиват, във всички аспекти. Дизелът трябва да е за камиони и автобуси. Мерцедес иска по 150хилки стартова в условията на рецесия и инфлация, да не реве после за евро субсидии обаче.
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Румбо ( преди 1 месец )
    Дали някой ще изкара хибрид с газова турбина?Ще бъде много забавна кола!Е има проблем с КПД-то,но може да се реши.
  • #3
    12 rate up comment 8 rate down comment
    до 2 ( преди 1 месец )
    Не ти ли пускат жените бе смотан
  • #2
    11 rate up comment 12 rate down comment
    Мда ( преди 1 месец )
    Прогресивните люде с многоцветните знаменца, също не ни интересува какво искате!
  • #1
    6 rate up comment 31 rate down comment
    до долния ( преди 1 месец )
    Нека да започнем с първото изречение.Нали уж дизела беше екологичен бе как така вредни емисии и по-редки.Второ Италианците са бедни цгни какво искат не интересува прогресивните люде