fallback

В съда: Tesla превъртала километражите, за да изтече гаранцията

Ако манипулацията бъде доказана, компанията може да плати милиарди обезщетения

Колективен съдебен иск, заведен в Калифорния, обвинява Tesla, че съзнателно е допуснала неточност на километражите в автомобилите си, така че те да отчитат по-голям пробег от реалния и съответно гаранцията от производителя да изтече по-рано.                    Искът е внесен на 4 април от адвокатската фирма Singleton Schreiber и твърди, че "Tesla Inc съзнателно завишава разстоянията, изминати с автомобили Tesla, или най-малкото толерира съществена неточност в разстоянията в полза на Tesla Inc". Според обвинението, производителят използва странна система за одометрите в автомобилите си, която ползва предсказващи алгоритми, схеми за измерване на потребената енергия и показатели за поведението на шофьора, за да "манипулира и изкриви" реалния брой километри, изминати от автомобилите Tesla.

Искът е от множество потребители, но е започнал от опита на един от тях, Найри Хинтън. Той купил Model Y втора употреба с пробег 36,772 мили (59 178 км). През първите шест месеца колата му давала среден месечен пробег от 2217 мили (3568 км) - така че в края на периода била надхвърлена отметката от 50,000 мили, отвъд която пълната гаранция на Tesla не важи.                           След това изведнъж месечният пробег на Хинтън паднал до 1415 мили (2277 км) - необясним спад от 36%, независимо, че всъщност дневният маршрут на човека се бил удължил заради смяна на работното място. Клиентът направил проверки и установил, че при еднакъв режим на живот с предишните си автомобили (два Chevrolet и един Mercedes) той изминавал средно 6086 мили на полугодие, докато с Tesla средният показател бил 13 228 мили - необясним скок от цели 117 процента.

Оплакванията на Хинтън в Reddit го свързани с други клиенти на Tesla със сходен опит. Всички те изпитали внезапен скок в показанията на одометъра, водещи до изтичане на гаранцията. Съдебното дело е заведено от името на всички купувачи на Tesla в щата Калифорния - най-големият регионален пазар на марката в света. Ако съдът сметне иска за валиден, потенциалните компенсации от страна на производителя може да възлязат на милиарди долари.       

      

fallback
  • #77
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    ...водорода може да бъде компресиран колкото си пожелае, за да стане по-тежък и от бензина и дизела при един и същ обем, примерно литър. В реалността, памукът е по-тежък от водата и един тон вакумиран памук заема по-малко от 1000 литра, за което не ти трябва цял микробус а всеки по-голям автомобил ще ги събере, ако му бутнеш седалките. Един тон памук натъпкан в чували, ще заеме около 2000 литра, следователно не можеш да напълниш цял ван с памук, защото ще го претовариш, да не говорим за ТИР
  • #76
    SUN ( преди 7 месеца )
    До 76 - извинявам се, ако съм оставил впечатление, че искам да водя разговор с вас. Определено правите този сайт неприятен. С честия ви събеседник бих имал какво да обсъдя, ако не беше твърде грубия му език. Но понеже съм попадал на много негови интересни мнения и полезни съвети с приятен тон, мисля, че езика му е провокиран основно от вас. За съжаление разговор само с приятни и полезни хора тук, без вие да се намесите, едва ли е възможен.
  • #75
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Ето че се появи за да генерира още коментари като НЕ СИ ПРИЗНАВА ГРЕШКИТЕ! Но пък аз нямам нищо против да потвърждавам С какво ниво на компетентност са коментиращите тук. Да повторим в реалността 1 килограм водород заема около 12 000 литра обем при атмосферно налягане, но РУК вярва, че памукът е по-лек от водорода и водорода може да бъде компресиран колкото си пожелае. За да стане по-тежък и от бензина и дизела.
  • #74
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    До сън. Посочете ми един единствен производител на автомобили който не лъже за разхода. Само един? Част от споровете за водорода бяха и за разхода на водородната Toyota - 1,4 килограма на 1000 километровия тест - почти два пъти по-висок от декларирания от производителя. А ако някой ви каже че Тесла или Илон Мъск не лъжат значи ви лъже или е най-големият наивник на света. Няма човек в този сайт който да е казал повече пъти от мен че Илон Мъск е най-големият патологичен лъжец в света.
  • #73
    РУК ( преди 7 месеца )
    SUN,до сега аз бях пословичен с търпението си към психотрола,признавам взехте ми това място.За което благодаря!Благодаря и за тезите Ви по-долу,напълно съгласен с всички!И да Ви предупредя все пак - нито психотрола ще се сдържи твърде дълго да Ви отговаря без обиди,нито Вие ще имате нервите да го търпите.Най-доброто лекарство срещу тази чума на форумите е игнориране,но понякога сам не спазвам рецептата която изписвам!
  • #72
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    До 70. Точно така е. Генерирам коментари изпълнени с факти знания и практически примери, както и ПРАВИЛНИ изчисления на грешните практически примери на троловете от тролл фермата на които им се плаща за да генерират ЛЪЖИ, ЗАЯЖДАНИЯ, ПСЕВДОНАЛКА И ВНУШЕНИЯ. Три дни бяха в почивка и аз написах само 5-6 мнения общо в 3-4 различни статии. Защо трябва да си мълча, когато РУК твърди, че водородът е по-тежък от вакуумиран памук? Разбира се че ще го ПОПРАВЯ, че греши или умишлено лъже, за да гене.
  • #71
    SUN ( преди 7 месеца )
    До 72 - от коментарите които прочетох, вие сте единствения който спори за количеството лъжа на Тесла. Което е като да спорите дали една жена е 17 или 117% бременна, дали един убит е 17 или 117% мъртъв. Делото е заведено за манипулиране на километри в периода на гаранция, а не за процента манипулиране. Вие сте този който създава спор с процентите, без да знаете факти по конкретния случай с тези 117%. Което за мен доказва Факт 3 по-долу
  • #70
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    До 69. И аз попрочетох няколко други източника и става въпрос за 15% , а не за 117%. Както казах още в първото мнение - със сигурност Тесла лъже, но не и чак толкова. На елементарното, Бьорн Ниланд при своите тестове за времето за изминаване на 1000 км и разхода, преизчислява всичко по реалните километри и заредената енергия, защото обикновено компютрите на електромобилите лъжат. Не само на Тесла, но Тесла не са изключение. Така че очевидно за този проблем се знае отдавна. Сега Тесла е удобна
  • #69
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Точно както сега никой не му посочи грешките както за водорода така и за памука от с неговия "практически пример". Виж колко хубаво ги е "преобразувал" в тирове и ванове, защото няма никакви ЗНАНИЯ, а работи с прилагателни - памукът е по-лек от водата и толкова. Дали е ВЯРНО - няма значение, ВЯРАТА МУ е по-важна. Някой му е казал да "мисли" така и той вярва и дава "практически" примери. Както и с наклона на Шипка - 30%, въпреки че критичното мислене казва, че денивелацията би била около 9000м
  • #68
    SUN ( преди 7 месеца )
    Факт 3 - от коментарите които прочетох, господин Антитрол е тук само за да генерира коментари и да спори с хората за очевидни глупости и силно изкривявайки казаното от другите. Ако не е на заплата към сайта за да създава трафик, мога само да изразя съжаление към него и близките му.
fallback
Последни