IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota обърна палачинката: 15 нови електромобила за три години

Японците настъпват газта в електрификацията, твърди публикация в Nikkei

Toyota дълги години оглавяваше лагера на "електрическите скептици", смятайки, че електромобилите с батерии няма да се наложат трайно. Сега обаче японският гигант рязко променя стратегията, твърди Nikkei, и ще лансира 15 нови електрически модела в следващите три години. Те ще дойдат с марките Toyota и Lexus.
  
  
Toyota, електромобили
  
        
Според Nikkei, целта на новата стратегия е да позиционира по-добре компанията в пазарен сегмент, който става вече "задължителен за присъствие", според цитата на източник от Toyota. Европа и особено Китай в близките години ще засилят акцента върху чистите електромобили. За момента информацията на Nikkei не е потвърдена официално от компанията.

Според авторитетното издание, Toyota ще промени и заложените цели за електрификацията. Преди две години компанията бе обявила, че иска да постигне 1.5 милиона електромобила годишно до 2026, и 3.5 милиона до 2030 година. Реалността обаче засега е далече от тези показатели.
  
    
Toyota Urban Cruiser BEV
Urban Cruiser - един от едва петте електрически модела в гамата на Toyota днес. По същество това е Suzuki e-Vitara със сменена емблема
  
       
През миналата година японският гигант продаде едва 140,000 електрически автомобила в световен мащаб - с около една трета повече, отколкото през 2023, но безкрайно далеч от заложените цели.

Сега ръководството на компанията поставя нова цел, според Nikkei: 1 милион електромобила годишно през 2027 година, като производството им ще се разпростре по всички основни локации. В момента Toyota има само 5 електрически модела, които се правят единствено в Китай и Япония.
  
    


 
       
 

 

0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Интересно, какво беше причината за изтриване на коментарите от последните три часа? Както на моите така и на останалите?
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    До ХЕХЕ Изброй ги, а после се опитай да обясниш защо най-продаваният автомобил в света за последните две години вече не е Toyota при толкова добра стратегия? Спадащите продажби на Тесла в случая нямат много общо с автомобилния бизнес, а с политиката. Но и това няма значение, защото бързата риба вече не е Тесла, а още по-бързите китайци, които много по-бързо ще се справят със Toyota отколкото щеше да го направи Тесла.
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Toyota обърна палачинката, да видим сега троловете от тролфермата как ще я обърнат? Имат ли бъдеще електромобилите или никога няма да прехвърлят 30% пазарен дял? Никога никога никога?
  • #12
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Все пак не разбрах. Обърнахте ли палачинката? Имат ли бъдеще електромобилите щом вече ще са с марка Toyota? Все пак числото 100 е много хубаво число ако е с марка Toyota и е много лошо ако е с някаква друга марка. При електромобилите също - щом са Toyota са върховни и имат бъдеще и имат бъдеще!
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    До 16. Гузен не гонен бяга! Никога над 30% пазарен дял за електромобилите не са мои думи а на гуруто Тойода! Той за къде и за кога говори? Нали това ми е въпроса? Според него бъдещето е на водорода. Ти вярваш ли му? Толкова ли ти е сложно да отговориш на толкова елементарен въпрос? Аз с 99,99% сигурност ЗНАМ, че греши.
  • #10
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Хехе ( преди 1 седмица )
    Тойота с 10 милиона,Тесла с 2 милиона и спадащи продажби.Да броим ли моделите на Тойота и Тесла,тротитроле?
  • #9
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Пропуск - някои са на Suzuki.
  • #8
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Пропуснали са да кажат, че тези 15 модела са ребрандирани BYD, защото Тойотка далеч няма капацитета да ги разработи.
  • #7
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тойотка е притисната от пазара в Китай и Европа, което е точно обратното на стратегията и. В Китай се купуват само плъгини, най-вече електромобили. В Европа, хибридите на Тойотка не покриват средните емисии от тази година и ще купува квоти от Тесла. Акидо Тойодка в момента аккаа самурайски мечове. Първо, водородната му илюзия е мъртва. Второ, хибридите му никой не ги ще и са недостатъчни. Трето, наложи му се да слага емблемата си на модели на BYD и ще го прави още поне няколко години.
  • #6
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Продажбите на водородни автомобили? Сериозно? Ако стратегията им продължава да е водородна и да загърбват електромобилите, лошо им се пише! Все още не съм се отказал от многогодишните си твърдения, че ако до 2030 не се пренасочват към производство на електромобили, след това няма да има какво да предлагате на клиентите си, а както се вижда вериги за доставки не се създават за няколко месеца или година. Необходими са минимум 5-6 години, а часовника тик-така