IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ново проучване: Ползването на EV е два пъти по-евтино от бензинова кола

Единственият разход, по който електромобилът превъзхожда аналога с гориво, е застраховката

Използването на електрическа кола струва 50,2% по-малко, отколкото бензиновата, сочи ново проучване във Великобритания, проведено от компанията Andersen . Според него годишните експлоатационни разходи за EV са 1154 лири, докато собствениците на бензинови коли харчат средно 2316 лири.


електромобили


Очаквано, най-големите спестявания са от разходите за енергия. Шофьорите на бензинови автомобили харчат около 1209 лири за гориво при пробег от 16 000 км, докато тези на EV, ако зареждат у дома, плащат само 174 лири. При използване на най-ниската тарифа за кВт/ч в Обединеното кралство (5 пенса) разходите могат да паднат до 115 лири на година.

Данните на Andersen показват, че 92% от зарежданията се извършват у дома, като само 8% са на обществени станции. Дори с използването на скъпи ултрабързи зарядни станции, енергийните разходи на собствениците на EV остават с 25% по-ниски от тези на собствениците на бензинови автомобили.

Електрическите превозни средства също са по-евтини за поддръжка. Средната годишна цена за обслужване на EV във Великобритания е 232 лири, в сравнение с 295 за бензинови автомобили. В продължение на пет години управлението на електрическа кола излиза 3857 лири, което е с 1/3 по-малко от 5514 лири за автомобил с двигател с вътрешно горене.

Единственият разход, при който електрическите превозни средства отстъпват сериозно, е застраховката. Според данни от Confused.com, през януари 2025 застраховката на EV е струвала 125,81 лири повече, отколкото за бензиновите автомобили. Ситуацията обаче се променя - разходите за застраховка на електромобили са намалели с 18% до 2024 и експертите очакват по-нататъшни спадове, тъй като електрическите превозни средства стават все по-популярни.

Според изпълнителния директор на Andersen Дейвид Мартел за да се ускори преходът към електрически превозни средства, е важно ползите от електромобилите да бъде ясно обяснен на потребителите: „Ключовият фактор е разбирането на спестяванията от зареждане, данъци и обслужване, както и по-ниските застрахователни разходи.“

0 от 500
  • #128
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Японеца ( преди 6 дни )
    Удобно се премълчава замърсяването на околната среда при добива на металите за батерии. След 80 000км ел колите стават "еко"! Поръчково проучване за нуждите на фалиращите ел.коли.
  • #127
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Крива сметка ( преди 1 седмица )
    Да,да ама не! За разликата в цената на Ел возилото и бензиновата да питаме ли, ами след 6-7 год. какво ще правим с батерията - за цената на нова такава да питаме ли?Правил съм калкулации ,Ел.кар излиза на разход колкото колан газ,избора да си го правят скъперниците :) !
  • #126
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    До 125 - Да, точно. Сравнявам новото Рено 5, с новто Клио. Най-евтиното Рено 5 е 55 555 лв (хъх ... иронията), най-евтиното Клио е 32 890 лв. - 22665 лева разлика. "В продължение на пет години управлението на електрическа кола излиза 3857 лири, което е с 1/3 по-малко от 5514 лири" - Оха! Демек, ще спестя 1675 лири. Сметни и това, как поевтиняват ел. колите и как бензиновите. След 5 години, Телса за 120к е 45к, а БМВ за 110 лева е 60к....
  • #125
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хладилника ( преди 1 месец )
    Малко е това два пъти, тва са около 1000лв на година за 10г са 10 бона.
  • #124
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Ненов ( преди 1 месец )
    Поредната стъкмистика.
  • #123
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тоя дето пише по 100+ коментара под тема, ми се ще да го видим на живо...
  • #122
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До Немо. Ако приемем меганът гори 4 на 100, са 1000 лв на всеки 10000 км. Зоето при 15 на 100 със същата скорост харчи 240 лева на нощна, 390 на дневна и 1000лв на скъпа 300-400 kW зарядна станция, на която така и не можеш да ползваш потенциала, защото Зое с това бавно зареждане си е типичен градски автомобил, който се купува само, ако има къде да зареждаш евтино. Иначе няма смисъл.
  • #121
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Гостенино, не ми каза колко струва, а ми каза В кой квартал във Варна да потърся Колко струва еди колко си стаен апартамент с гараж. Не си ми казал и че всяка седмица зареждаш по 8 l гориво. Каза само 150 км за 30 лв всяка седмица за да не носиш допълнителен товар, за да не износваш окачването и защото по-лек автомобил харчи по-малко. Всеки функционално грамотен човек с критично мислене си допълва сам картинката, а ти не се усещаш дори как да излъжеш! Инженер бил?!
  • #120
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Немо ( преди 1 месец )
    Имам Меган3 дизел и Зое 2 и 3 фаза. Разхода в лева почти не се различава. Бензинът е уловката.
  • #119
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Язе ( преди 1 месец )
    Направих си труда да изчислят пътуване с EV от Варна до Рим. Като пари е почти два пъти по скъпо от пътуване с дизел. Като време с дизела 3 дни с 2 преспивания. С електричната 6 дни с 5 преспивания. Разхода за преспиването е по висок заради необходимостта от хотел с опция за зареждане на EV.