IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Прахът от накладките се оказа по-лош от дизеловите емисии

Преминаването към EV няма да реши всички проблеми със замърсяването

Електрическите автомобили са сочени като ключов инструмент за намаляване на глобалното затопляне, както и за по-чист въздух за дишане. Те обаче може да не са решението на тези проблеми. Нови изследвания сочат, че прахът от спирачките, който се отделя както от електромобили, така и от автомобили с ДВГ, е по-вреден от отделяните от дизеловите двигатели вещества.


вредни емисии


Това е изненадващо, като се има предвид, че електромобилите разчитат в голяма степен на регенеративно спиране, което значително намалява използването на традиционните фрикционни спирачки. Въпреки това, електромобилите също така са значително по-тежки от техните колите с ДВГ (без PHEV), което означава, че когато използват спирачките си, те генерират повече прах на спиране.

Учени от университета в Саутхемптън в Обединеното кралство изследваха ефекта върху белите дробове на емисиите на частици от различни видове спирачни накладки. Един тип подложка имаше нисък метален състав, докато другите три бяха полуметални, органични без азбест и хибридна керамика.


вредни емисии

При тестовете се оказа, че подложките без азбест предизвикват най-големи поражения. Те бяха оценени като дори по-токсични за човешките бели дробове от дизеловите емисии. Според авторите на изследването именно този вид накладки са най-често срещаните в САЩ, защото са евтини, тихи и имат сравнително ниска степен на износване.

Разработени да заменят по-старите подложки, съдържащи азбест, те съдържат медни влакна, които подобряват топлопроводимостта - нещо, което азбестът осигуряваше преди да бъде премахнат от сместа поради връзките му с белодробни заболявания. Също така беше установено, че медният прах в съвременните подложки също е свързан с белодробни заболявания като рак, астма и хронични белодробни заболявания.


вредни емисии


Калифорния и Вашингтон вече приеха закони за намаляване на съдържанието на мед в спирачните накладки. Разпоредбите за емисиите Eвро 7, които влизат в действие през 2026 г., също ще започнат да ограничават емисиите на прах от спирачките, макар че вероятно това ще засегне само новите автомобили, а не частите за вече съществуващите.

В момента има много малко регулации по света, регулиращи емисиите извън ауспуха на превозни средства, включително от гуми, които са друг голям източник на опасни частици. Както споменахме, електромобилите използват регенеративно спиране, но имат и конвенционални фрикционни спирачки, така че произвеждат спирачен прах и обикновено са по-тежки от превозните средства с ДВГ, което означава, че произвеждат още повече замърсяване на гумите.

0 от 500
  • #50
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Аз съм ( преди 4 седмици )
    Вече няма да има спирачки с феродо . Вече ще се спира с парашути .
  • #49
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Аз затова спирачки ползвам само като спирам на паркинга, през другото време държа на предавка, като своевременно вдигам крака си от газта.
  • #48
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до 47 ХаХо ( преди 4 седмици )
    Това някой 10-токласник ли ти го каза, докато си губеше девствеността в полумесеците ти?
  • #47
    3 rate up comment 3 rate down comment
    ХаХа ( преди 4 седмици )
    Изглежда,че не знае. M.V.V/2 ,където М е масата,V е скорост на квадрат.Масата нямала значение, тротинетвойводо.
  • #46
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 4 седмици )
    38-ми знаеш ли какво е кинетична енергия, ***....?
  • #45
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Гошо ( преди 4 седмици )
    Ми да махнем и накладките, че току виж се разтопил някой ледник..
  • #44
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до 34 ( преди 4 седмици )
    Искаш да кажеш, че ти го местят из устата. Колежки сте с ХаХо в кашона на разклона за Пазарджик, нали?
  • #43
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    В статията не е посочено проучване, с което е доказано, че електрическите автомобили произвеждат повече прахови частици при спиране.Цитираното проучване, което посочва, че праховите частици за вредни на университетът в Саутхемптън.Заключенията на автора са плод на неговата фантазия, без да посочи източник.Иначе все ми е тази и за електрическите коли - просто предмети...
  • #42
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Хехе ( преди 4 седмици )
    Митичният бустер взе да ускорява с ракетни двигатели и да спира Теслата с парашут.
  • #41
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Митична врачка ( преди 4 седмици )
    Тротинетвойводо,за две секунди няма да спреш тритонна електричка.Рекуперацията има много малка ефективност,връща само 20-30% от енергията.