IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota предлага луксозен седан за 30 700 лева

Офертата върви в пакет с 0% лихва и безплатно гориво за година. Но има и уловка

Звучи твърде хубаво, за да е истина: Toyota предлага своя най-технологичен голям седан с близо 70% отстъпка от стартовата цена - тоест можете да го купите само срещу 16 285 щатски долара, което прави около 30 700 лева. Това е с около хиляда лева под началната цена на най-евтиния модел на японците в България - миниатюрния Aygo X с еднолитров мотор и едва 72 конски сили мощност. Докато в Америка за тези пари ще получите петметров седан със 185 коня. И това не е всичко: офертата включва също 0% лихва при лизинга и безплатно гориво на стойност 15,000 долара.
  
   
Toyota Mirai, водород
 
      
Ако мислите, че американските дилъри на Toyota са се побъркали, то е, защото още не сме ви казали един дребен детайл: въпросният седан е Toyota Mirai, и се задвижва с водородна горивна клетка. Високотехнологичният автомобил се предлага единствено в Калифорния от всичките 50 щата, но интересът в последните две години се сви драстично и за 2024 компанията продаде едва 499 бройки. Сега Toyota иска да се отърве от наличните количества и затова базовата версия на Mirai е преоценена от 51,285 долара на 16 285 долара.
  
    
Toyota Mirai, водород
  
      
Проблемите са два: недостигаща зарядна инфраструктура и болезнено високи цени на горивото. В САЩ в момента има само 54 водородни зарядни станции, като 53 от тях са в Калифорния (другата е в Хавай). Ако си вземете Mirai, ще трябва да го карате само в един щат. А понеже разходите за инсталиране на зарядна станция гонят милион долара, инвеститорите се мъчат да си ги избият с драстично завишаване на цените.
  
     
Toyota Mirai, водород
  
         
Един килограм водород, произведен по "зелени" методи, струва около 5-6 долара, но на станциите в Калифорния се таксува средно по 31 долара. Mirai се нуждае от около килограм, за да измине 100 км (в специален тест за икономичност успя да го направи и с 0.55 кг). Това прави разход от 0.31 долара на километър. За сравнение при еквивалентната по размер бензинова Toyota Avalon, при актуалните цени на горивата в Калифорния, изминаването на един километър струва само 0.10 долара.

Предлаганите от Toyota 15,000 долара под формата на безплатно гориво на практика стигат за около 483 кг водород, или за пробег от близо 50,000 километра. По тестовия цикъл на ЕРА, Mirai може да измине до 647 км с едно зареждане.
   
   
Водородна станция, България, Искърско шосе, БАН, водород
Първата водородна зарядна станция за обществено ползване у нас е на "Искърско шосе" в столицата
   
      
Поръчката на Mirai от САЩ вече, поне на теория, има смисъл и за български потребители, след като от 2024 у нас вече функционира първата зарядна станция за сгъстен водород. Тя се намира в София, на улица "Иcĸъpcĸo шoce" 11. След като още през 2023 Българската академия на науките внесе първия водороден автомобил у нас - Hyundai Nexo, през 2024 са регистрирани още пет машини на това гориво. В три от случаите е по-вероятно става дума за грешка при регистрацията в МВР, но към автопарка със сигурност са се прибавили още един Nexo (в София) и една употребявана Toyota Mirai (в Софийска област).
 
    

 

0 от 500
  • #85
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ХаХа ( преди 2 месеца )
    На електрическата латерна му спряха центовете и премина в юани.
  • #84
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До лудория ( преди 2 месеца )
    Близко си до истината. През 2012 година когато спорихме за референдума за АЕЦ Белене по форумите и обяснявах за фотоволтаичните навеси под които зареждат електромобили, а останалото се съхранява в батерии за да се ползва през нощта, бях най-големия доставчик и инсталатор на такива батерии и затова оттогава не спирам да говоря за тях. В това ВЯРВА всеки един антиелектрик, защото всички сте скарани с реалността и не знаете нито къде сте нито кога сте.
  • #83
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Гнуст, всеки нормален знае, че в един см3 неутронна звездна маса има 1,7x10^17 kWh енергия. Всеки умен си прави извода, че бъдещето е на неутронните коли.
  • #82
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Стоях и се чудех. Все едно и също обяснява този човек. Явно е монтажник някъде в соларните компании. Цената, за която все пише за батерията, се предлага само от една компания и за още две пише, че цената е при запитванте. Другите искат по 10 000 евро повече. Навярно гледа чуждото (защото оборотите на компаниите са нараснали според регистъра) и се облизва. И щом още кара дизелова джипка, навярно шефа кара Тесла и нашичкия му смята разходите... Стандартен лаладжия. ;)
  • #81
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    "Един резервоар за гориво е в пъти по евтин от батерията и може да се използва десетки години." Поредното ВЯРВАНЕ, което сам ще разбиеш на пух и прах, ако отговориш на въпроса каква е цената и на колко години задължително трябва да се сменя. Но като доказван психопат, ти ще продължиш да разговаряш, като само ГОВОРИШ лъжи и се правиш, че дори НЕ ЧУВАШ въпросите. Познаваме се все пак!
  • #80
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Дамян ( преди 2 месеца )
    И аз карам на водород,но изгаряйки го в двигателя,а не произвеждайки ток.
  • #79
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Много умни хора са правили заявления, че дадено нещо е невъзможно. Летене, нови открития, пътувания в космоса и какво ли още не. Всички са били опровергани в даден момент. Защото всеки има своето ограничение и своите заблуди. Емоциолното писане с главни букви, без описание защо нещо е лъжа или невярно, е чест прийом за очерняне без да има доводи за това. Нещо като медиите, дето са платени. Надявам се някой да ти плаща за това, защото ако правиш без пари насреща, си като онези дето почитат ябълка
  • #78
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Познах ( преди 2 месеца )
    Не можеш да сметнеш и ще се опиташ да изместиш темата в друга посока.. Нали говорим за съхранение? Освен това, Ще ми кажеш ли ако се случи като на онази опашка от 40 тесли в Швеция, които чакаха за 20 зарядни колонки, колко щеше да чака водороден автомобил, при положение че зарядни станции с повече от една колонка за зареждане на водород са изключение? Понеже не знаеш, а ВЯРВАШ, ще ти подскажа че колонка на зарядна станция от евтините които струват 1 милион евро обслужва 3 автомобила на час
  • #77
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Стационарните резервоари за гориво могат да заемат много място,но това не е проблем.Важното е да ги има на всяка бензиностанция и да си заредиш колкото ти трябва за 5 минути,a не колкото може батерията за час на зарядна станция.
  • #76
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Залог ( преди 2 месеца )
    Обзалагам се че никой от антиматематиците антифизици няма да може да сметне в следващите 24 часа колко ще е обемът на резервоар за водород който съхранява 215kWh. Понеже са антифизици, дори няма да могат да си съставят формулата, за да сметнат правилно. Но понеже са антимислители, на които мисленето им причинява стрес, дори няма да се подложат на такъв стрес и даже няма и да опитат. Не им трябва да ЗНАЯТ ! Все пак те ВЯРВАТ, А за вярата не са необходими нито знания, нито доказателства.