IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota предлага луксозен седан за 30 700 лева

Офертата върви в пакет с 0% лихва и безплатно гориво за година. Но има и уловка

Звучи твърде хубаво, за да е истина: Toyota предлага своя най-технологичен голям седан с близо 70% отстъпка от стартовата цена - тоест можете да го купите само срещу 16 285 щатски долара, което прави около 30 700 лева. Това е с около хиляда лева под началната цена на най-евтиния модел на японците в България - миниатюрния Aygo X с еднолитров мотор и едва 72 конски сили мощност. Докато в Америка за тези пари ще получите петметров седан със 185 коня. И това не е всичко: офертата включва също 0% лихва при лизинга и безплатно гориво на стойност 15,000 долара.
  
   
Toyota Mirai, водород
 
      
Ако мислите, че американските дилъри на Toyota са се побъркали, то е, защото още не сме ви казали един дребен детайл: въпросният седан е Toyota Mirai, и се задвижва с водородна горивна клетка. Високотехнологичният автомобил се предлага единствено в Калифорния от всичките 50 щата, но интересът в последните две години се сви драстично и за 2024 компанията продаде едва 499 бройки. Сега Toyota иска да се отърве от наличните количества и затова базовата версия на Mirai е преоценена от 51,285 долара на 16 285 долара.
  
    
Toyota Mirai, водород
  
      
Проблемите са два: недостигаща зарядна инфраструктура и болезнено високи цени на горивото. В САЩ в момента има само 54 водородни зарядни станции, като 53 от тях са в Калифорния (другата е в Хавай). Ако си вземете Mirai, ще трябва да го карате само в един щат. А понеже разходите за инсталиране на зарядна станция гонят милион долара, инвеститорите се мъчат да си ги избият с драстично завишаване на цените.
  
     
Toyota Mirai, водород
  
         
Един килограм водород, произведен по "зелени" методи, струва около 5-6 долара, но на станциите в Калифорния се таксува средно по 31 долара. Mirai се нуждае от около килограм, за да измине 100 км (в специален тест за икономичност успя да го направи и с 0.55 кг). Това прави разход от 0.31 долара на километър. За сравнение при еквивалентната по размер бензинова Toyota Avalon, при актуалните цени на горивата в Калифорния, изминаването на един километър струва само 0.10 долара.

Предлаганите от Toyota 15,000 долара под формата на безплатно гориво на практика стигат за около 483 кг водород, или за пробег от близо 50,000 километра. По тестовия цикъл на ЕРА, Mirai може да измине до 647 км с едно зареждане.
   
   
Водородна станция, България, Искърско шосе, БАН, водород
Първата водородна зарядна станция за обществено ползване у нас е на "Искърско шосе" в столицата
   
      
Поръчката на Mirai от САЩ вече, поне на теория, има смисъл и за български потребители, след като от 2024 у нас вече функционира първата зарядна станция за сгъстен водород. Тя се намира в София, на улица "Иcĸъpcĸo шoce" 11. След като още през 2023 Българската академия на науките внесе първия водороден автомобил у нас - Hyundai Nexo, през 2024 са регистрирани още пет машини на това гориво. В три от случаите е по-вероятно става дума за грешка при регистрацията в МВР, но към автопарка със сигурност са се прибавили още един Nexo (в София) и една употребявана Toyota Mirai (в Софийска област).
 
    

 

0 от 500
  • #105
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Плюс минус ( преди 2 месеца )
    Минусите са на лице, отговорите от антиелектриците ги няма. Колко литра би бил резервоар за съхранение на 215 kW часа във вид на водород?
  • #104
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Още няма отговор ( преди 2 месеца )
    Колко струва резервоар за водород, издържащ 800 бара?
  • #103
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Тези 5000 литра ако бяха цистерна, всяко пълнене на тази цистерна със синтетично гориво ще струва 500 000 лв. Ако пълниш по сегашните ти 12 литра седмично, ще можеш да заредиш 417 пъти, но горивото за седмицата няма да ти струва като сега 30 лв, а 1200 лв. Наистина ли това си пожелаваш?
  • #102
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Онази батерия с капацитет 215kWh има: Тегло: 2800 kg Размери: 1850 х 1265 х 2250 mm. Сметнато в литри - 5244 литра. Размерът е колкото вендинг автомат за кафе. Представи си няколко такива батерии на всеки паркинг пред всеки вход. Всеки един такъв вендинг автомат без да пълниш тези 5000 литра с каквото и да е гориво, осигуряват 20-30 милиона километра за живота си от 20-30 години. На цената на горивото за една единствена година. Какво значение има енергийната им плътност?
  • #101
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До ха-ха ( преди 2 месеца )
    Батерии вече щях да съм си купил още преди месеци. Имах основателна причина защото сметките излизаха. Но както винаги съм казвал внимавай какво си пожелаваш за да не ти се случи. Добре че не ми се случи и сметките вече не излизат, защото не махнаха нощната тарифа както бяха обещали и разбиха сметките на пух и прах. Аз се радвам че не си купих и че не си заслужава, за разлика от вас които са с нетърпение чакате да ви продават синтетично гориво по 100 лв за литър по закон без мърдане.
  • #100
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До ха-ха ( преди 2 месеца )
    Аз на 100% ще си купя електрически автомобил, когато цените се изравнят. Тогава в никакъв случай няма да избера дизелов или какъвто и да е друг автомобил с ДВГ. Но ти никога няма да имаш водороден автомобил. НИКОГА В ТОЗИ ЖИВОТ И В ТАЗИ РЕАЛНОСТ. НИКОГА НИКОГА НИКОГА. , Абе това НИКОГА, съм го чувал някога. От кого ли? Май беше от господин НИКОГА, който в момента подарява водородния автомобили, Но НИКОЙ Не ги ще?
  • #99
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Към анти електриците ( преди 2 месеца )
    Този шкаф струва 50 000 лв. Съвременните електромобили вече се зареждат с 500 киловата. Захранването на такава станция може да бъде осигурено от 5 такива батерии на цена 250 000 лв, в които може да се съхрани енергия за 5 000 км. Това означава зареждане на 10 автомобила на час с по 50kWh. Всеки от които е стоял на зарядната станция 6 минути. Такава зарядна станция за водород струва милиони. Нормалните зареждат по 3 на час. Какви бяха казвате че БЯХА предимствата на водородните автомобили?
  • #98
    1 rate up comment 4 rate down comment
    ХаХа ( преди 2 месеца )
    Купи си батерии бе, тротинети! По добра работа ще ти свърши един варел за нафта,че си на дизел завалията.Левчетата и кондомите със ги приготвил да те боцна на разклона на Пещера.
  • #97
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Основното - в шкаф с размери 1,2м х 1,85м с височина 2,25м са събрани батериите, инвертор, охладителната система и дори пожарогасителна система. Единственото остава е да се свърже един кабел към мрежата ако има такава, един кабел към електрическото табло и от един до три чифта кабели, към от един до три стринга фотоволтаични панели, всеки от които може да е ориентиран към различна посока, примерно Изток, юг и запад, за да доставят равномерно количество слънчева енергия от Изгрев до залез.
  • #96
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Номинално изходно напрежение 400VВреме на превключване 20ms Размери Ш*Д*В 1850*1200*2250mmТегло 3000kgIP защита IP55Метод на охлаждане Въздушно охлажданеПожарогасене Ниво 3 + противопожарна защита на системно нивоКомуникация Ethernet/4GЦикъл живот 6000 cycles/80% EOL