IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо BMW продава повече електромобили от Audi и Mercedes, взети заедно

EV и plug-in хибридите на компанията достигнаха 36% дял от продажбите

Когато става въпрос за премиум автомобили, няма как да не се споменат марките, които доминират на пазара от години. А това са BMW, Audi и Mercedes, които са сериозно конкуренти от доста време. И в различни периоди често някой от тях е доминирал над останалите.


BMW Neue Klasse


С продължаващия екологичен преход балансът отново се измества. Когато става въпрос за електрически автомобили, BMW е малко над конкуренцията. Достатъчно е да се каже, че през 2024 базираната в Мюнхен компания е продала повече коли, задвижвани на ток, отколкото Mercedes и Audi взети заедно. Това постижение носи със себе си и други предимства.

Силата на гъвкавостта

Франк Вебер, ръководител на отдела за развитие на баварския производител на автомобили, коментира пред Automotive News Europe, че благодарение на постигнатите цифри, BMW едва ли ще трябва да купува кредити за вредни емисии през 2025. Това позволява на BMW да запази конкурентоспособността и да не повишава цените. Продажбите на електрифицирани автомобили (EV и plug-in хибриди) вече представляват 36% от общия брой, като така баварците изпреварват сериозно конкуренти. Как обаче се стигне до това?


BMW Neue Klasse


Основната причина е гъвкавост. Колкото и успешна да е, BMW си остава марка с относително ограничен брой продукти. Възможността да разчита на гъвкави платформи като FAAR и CLAR обаче позволява да се работи с по-добри икономии от мащаба. Има и споделяне между различни модели, като i4 и iX, например, или iX1 и Mini Countryman

„Добре позната“ гама

Друга причина за успеха на BMW с електричество се крие в продуктовата гама. Когато базираната в Мюнхен компания за първи път излезе на пазара на нулевите емисии, тя го направи с кола, която трябваше да бъде необичайна във всяко отношение. i3 беше пробив в модела по отношение на задвижване, дизайн и съдържание. Той се бореше да остави своя отпечатък и въпреки че продажбите се увеличиха и остават популярни, това не беше успехът, на който компанията се надяваше.


BMW i3


Затова BMW промени курса при новата си електрическа гама. Компанията взе автомобили с конвенционално задвижване и ги е преосмисли с нулеви емисии, като i4 и 4 Series Gran Coupe, и iX3 и X3 са само част от примерите.

По този начин потребителят, който иска да преживее прехода към автомобил, задвижван от батерии, може да го направи без много „изненади“, като избере автомобил, който може би вече познава, тъй като го е притежавал в неговата бензинова или турбодизелова версия. Mercedes и Audi също правят този преход, но с известно закъснение.


BMW Neue Klasse


В очакване на Neue-Klassе

С това предимство BMW няма намерение да даде шанс на съперниците си да ги догонят. Баварската компания се готви да представи първия модел от новата си фамилия електрически автомобили, базирани на платформата Neue Klasse.

Преминаването към новата архитектура ще започне със среднорзамерен SUV, нещо като алтернатива на X3, и ще продължи с модел, еквивалентен на сегашната серия 3. Новата платформа ще позволи на Групата да направи голяма крачка напред по отношение на пробег, производителност и ефективност, но няма да се използва за всички батерийни автомобили на марката, отново от съображения за оптимизиране на ресурсите.


0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до VAYK ( преди 1 месец )
    Последното ти заключение не е никак основателно. Да, вярно е, че в новите модели има важни функции като подгряване на батерията и по-бързо зареждане, но батериите са съвсем различни. По i3 няма как да се съди за новите.
  • #8
    11 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Еми повечето от колите им с двг са твърде ненадеждни, затова продават повече електрички.
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до 4 ( преди 1 месец )
    Всъщност и това не е причината. Когато започваха програмата i, БМВ разчитаха на една ключова технология - евтино серийно производство на детайли от въглеродни нишки, които дотогава се правеха единствено ръчно. За съжаление на всички, програмата се оказа неуспешна, най-вече откъм цена. За всички бъдещи проекти се отказаха от въглерода, освен за 7ма серия, в която запазиха много малък брой части в монокока.
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Точно защото i3 все още се радва на добър интерес не е удобен. Трябва да освободи нишара за новите и далеч по-скъпи модели.
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 1 месец )
    Защото имат електромобил от преди повече от 10г." i 3". Който на всичкото отгоре се оказа и доста добър! Има колички на по близо 200К километра с около 10% деградация на батерията! Така че купувача гледа дали има някаква история производителя с тия неща, а не да се хвърлиш в пропаста като с дебелия е трон! Щом са се справили някога добре с малък евтин модел, с гаранция Ix и I4 са още по добри:)))))
  • #4
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Спирането на i3 не е заради ниски продажби, а защото се прави върху индивидуална база, подобно на Рено zoe, появиха се по времето когато все още производителите не бяха преминали към универсална за цялата гама база.
  • #3
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не виждам с какво електрическите БМВта се отличават от съответните Мерцедеси - дори са подозрително еднакви като мощност, ефективност, скорости на зареждане и, най-важното за мен - маса. Седан от сегмент Е с маса 2600 кг просто няма да си купя. Имат мнооого още да работят. А Тесла какво прави: и без това имаше най-ефективния кросоувър, но с дребни подобрения увеличи пробега с 10%! От БМВ кога?
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Sameman ( преди 1 месец )
    BMW натрупаха огромен опит и преднина с i3, а после и с i8.
  • #1
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Car guy ( преди 1 месец )
    Не че особено ми харесват техните електрички, но не мога да оспоря, че са от малкото производители с мисъл в главата.