IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.


Джим Фарли


Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.


0 от 500
  • #220
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Е то кой не е с години пред форд ??? Може би Лада
  • #219
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Имаха солидни позиции в Европа с фиеста на практика това беше един от автомобилите които човек можеше да има навсякъде. Имаха заигравки при спортните резачки с косуърт имаха опити да влизат в луксозните класове с мондео или скорпио... Зарязаха всичко и останаха с бусове в Европа и пикапи в САЩ. И после "ми те китайците са много напред" Пичове с бусове -толко.
  • #218
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Оставете го плоския електрик,нека си мечтае.
  • #217
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Абе умнико ( преди 1 месец )
    Ако тази система струва 500 000 лв, Но всяка година през следващите 20 години ти пести по 250 000 лв, колко ти струва зареждането от третата година нататък, в сравнение с това да зареждаш дизелови микробуси по 250 000 лв всяка година? На третата година зареждането с гориво ще ти струва 750 000 лв четвъртата 1 милион. Все още ли 500 000 ти се струват много на този фон? Ако ти се струват много, да ти кажа колко са на десетата година когато свършва гаранцията на батериите - 2,5 милиона.
  • #216
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ДО 210 - оффф млакни веее ... "Дори в най-лошият икономически сценарий в който съхраняваш 100% от енергията в батерии, защото не можеш да заредиш дори 1% директно от фотоволтаиците, системата струва около 500 000 лв и се изплаща от икономията на горивото през следващите 2 г. После безплатно. " - ХА... АХАХА АХАХ АХА ХАХ АХА САМО 500 000 лева! САМО! ААХХАХАХА ! КЪДЕ Е ТАЯ СИТЕМА, БЕ! КОЙ СИ ТИ ИСКАМ ДА ИТ ВИДЯ ОЧИТЕ!!!
  • #215
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Крокозъбел леееко на ( преди 1 месец )
    Че то кой е след форд в каквото и да било?Може би лада или москвич?
  • #214
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 210 ( преди 1 месец )
    От друга страна, при фотоволтаичната система имаш гарантирана цена за следващите 10 години. Знаеш тази цена в момента в който си я платил еднократно и никой от там нататък не може да ти я промени за следващите 10 години гаранция. Дори в най-лошият икономически сценарий в който съхраняваш 100% от енергията в батерии, защото не можеш да заредиш дори 1% директно от фотоволтаиците, системата струва около 500 000 лв и се изплаща от икономията на горивото през следващите 2 г. После безплатно.
  • #213
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До 210 ( преди 1 месец )
    Нищо не ти гарантират, освен гарантирани минимум 250 000 лв годишно и 2,5 милиона разходи за 10 години. Това е единствената гаранция. Но в никой не ти гарантира че няма да станат 5 милиона. 2,5 милиона ти е минимума, ако цените на горивата се задържат такива. Нали не си от вярващите които да вярват че цените ще паднат?
  • #212
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До ха-ха ( преди 1 месец )
    Ти току-що фалира бизнеса на приятелят на антиматематика РУК, който не е изненада също е антиматематик като него, за да изтегли заем за 4 милиона да си купи електрически автомобили и чак след като ги получи ДА ПОМИСЛИ къде ще ги зарежда и колко ще му струва. Същият бизнесмен Като онези в фотоволтаиците които садят по черноземните, без да ПОМИСЛЯТ за след една-две години, когато всеки път като изпече слънцето, цената на тока ще е около нулата и ще са в същото положение, като НЕ МИСЛЯТ.
  • #211
    6 rate up comment 1 rate down comment
    ХаХа ( преди 1 месец )
    Дизелов бус нов 70000 лева, електрически 160000 лева,разлика от 90000 лева,за 23 буса спестената сума 2,070 милиона лева.За смяна на батериите 20000 долара,за 23 буса 460000 долара.За 30 квтч от мрежата и фотоволтаичните панели не ги смятам, защото сумата набъбна над 2,5 милиона лева. Дизелов бус гори между 6 и 8/100.Бизнесът ти току що фалира.