Toyota e автомобилната марка с най-лоялни клиенти, като тя изпреварва дори Tesla и Porsche. Благодарение на положителния минал опит с моделите на японската компания, три четвърти (75,8 %) от купувачите планират да се придържат към същия производител за следващата си покупка.
Феновете на Tesla може и да скандално известни със своята огромна лоялност към марката и нейния главен изпълнителен директор - Илон Мъск, но последните данни от проучването на Auto Express и Carwow Group сред повече от 23 000 души показват, че американската фирма за EV изостава малко от Toyota - „само“ 70% от собствениците обещават да купят друга Tesla в бъдеще, като иновациите и околната среда са движещите фактори за това решение.
Нещо повече, премиум марката на Toyota - Lexus, заема трето място на подиума, като страхотните преживявания в миналото, плюс репутацията на бранда за безопасност, са решаващите фактори за 68% от купувачите, които искат да се придържат към марката в бъдеще.
В случая изненадана идва от Porsche, който изпада от топ 3 на най-лоялните клиенти. Нещо повече - германската марка се нарежда след корейския производители Subaru и Kia. Купувачите на тези марки посочиха безопасността и съотношението цена/качество съответно като основни причини за решението им.
В другия край на скалата, Mitsubishi е марката, която най-малко вероятно ще привлече постоянни клиенти. Това изглежда напълно логично с оглед на факта, че гамата на японската компания в Европа е крайно ограничена.
По същия начин се представят още Cupra, при която почти трима от четирима (73,5%) собственици са категорични, че няма да се придържат към същата марка, когато избират следващата си кола. SEAT също не се справи много по-добре, като само малко под една трета от собствениците (31,9%) казаха, че биха обмислили да останат верни на марката, когато купуват следващата си кола.
В средата на класирането се подрежда Volkswagen, при който се отчитат все по-малко лоялни клиенти. Само около половината собственици на коли от този бранд (54%) твърдят, че биха си купили отново Volkswagen.
Като цяло, докато трима от всеки петима души казват, че биха останали с текущата си избрана марка за следващата си покупка, което показва, че заради бързо променящия се пазар има много хора, които искат да опитат нещо ново в бъдеще.