IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа се вкарва в нов капан със запазване на plug-in хибридите

Китай хитро насочи автомобилната индустрия в посоката, която иска

Последното решение на Европейския съюз да обмисли запазване продажбата на plug-in хибридни автомобили след 2035 като алтернатива на налагането на електрически автомобили е ясно отражение на автомобилната индустрия, която е на ръба на пропастта. И е принудена да поеме в посоката, в която я насочва Китай.


HORSE


Renault откри истинска златна мина, която вероятно ще изстреля французите далеч напред. Това е Horse Powertrain – компания, създадена съвместно с Geely, която разработва и произвежда задвижващи системи. И именно това обединение показва как Китай вече дърпа конците на европейската индустрия. Търговските отношение между Запада и азиатската държава са обтегнати заради митата върху китайските електромобили, но в същото време и европейските компании страдат заради суровите глоби, наложени им заради високите емисии.

Марките, които видяха накъде върви индустрията преди няколко години, решиха да отложат решението си за отказ от ДВГ и времето доказва, че те са прави, докато други производители се оказаха в по-сложна позиция с пълна гама електрически автомобили. Последните няма да плащат за свръхемисии, но ще има бъде много трудно да печелят пари, защото не продават.

Истината е, че Европа така и не успя да последва пътя на Китай, който никога не е имал намерение да унищожава ДВГ или хибридите, защото е наясно, че неговата инфраструктура за зареждане на електромобили не достига до най-отдалечените части на страната. Китайците насърчават използването на електрически автомобили, поради което те се продават като топъл хляб в големите градове, но в селските райони преобладават превозните средства с вътрешно горене. Няма дори хибриди, още по-малко PHEV.

Точно тук Geely нанесе удара си с Renault и HORSE Powertrain. Новата компания за двигатели вече осигурява важни договори, производствени съоръжения и центрове за научноизследователска и развойна дейност, като отчита повече от 5 милиона продадени агрегата по целия свят. Приходите са около 15 млрд евро, това е актив на производителя, който ще достави новия хибриден двигател на Mercedes-Benz за GLA. Същият този двигател ще се произвежда в Китай.

В същото време европейските марки, под натиска на Брюксел, се съсредоточиха толкова много върху електрическите превозни средства и техните технологии, че вече е невъзможно да се върнат към традиционните ДВГ. Доставчиците също пренасочиха усилията си, така че с изключение на Stellantis, Volkswagen, BMW и Mercedes, които ще произвеждат двигателите си в Европа, останалите са принудени да се обърнат към... Китай.


0 от 500
  • #33
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Както електричките така и PHEV на всички марки от Европа са несравними с пробега, технологиите и цените на такива в Китай. Да не говорим, как тук с наглост подобна на тази от дизелгейт си прикриваха мощните неекологични коли (Мерцедес за вас говорим) как уж като били PHEV и имали 0 емисии...чак сега го спряха това.
  • #32
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Димитров, ти и ракия можеш сам да си правиш обаче ти слагат акциз, нали? Вода може да си помпиш сам, но пак си с водомер. Поредния, който си мисли, че е много хитър и ще мине метър. Около половината от цената на горивата на колонката е акциз и данък. Опитай се да го осмислиш, г-н. Прогноза, т.е. Митично Бустерче, версия 2.0.
  • #31
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 7 няма глобално затопляне .земята си има своите цикли от затопляне до ледников период
  • #30
    3 rate up comment 1 rate down comment
    От Испания ( преди 1 месец )
    Стояне, и 50% от бензиностанциите да затворят пак ще останат повече от колкото бяха преди 10 години. Последните години отвориха безброй нови, чак се чудя от къде толкова коли да ги ползват
  • #29
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Новите изисквания принудиха Рено (и други) да отдели ДВГ технологията и да продаде активите, парите потънаха за ел. технологии и китайците вече са водещи и в ДВГ.
  • #28
    9 rate up comment 3 rate down comment
    факт ( преди 1 месец )
    Защо да садя слънчоглед за биодизел с нисък добив като мога да засадя захарна тръстика с висок добив и да правя биоетанол.Дизела е Мъртъв
  • #27
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Хахохи ( преди 1 месец )
    Колко ти е заплатата и каква кола караш в България не важи! Ел. коли превъзхождат по всичко двг, проблем е пробега (за малък процент от хората) и времето за зареждане. 95% в града караш до 100, макс 150км на ден, зареждаш цяла нощ и си готов. Карам нов двг, само заради цената не си купих електричка. Както вървят нещата, следващата ми кола ще е на ток.
  • #26
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Стоян Димитров ( преди 1 месец )
    Електричество всеки може да си прави по много начини, и физически и по химичен път. А с тези изменения на климатът от къде ще ми го вземете това олио? С всяка изминала година ще става все по трудно да се отглеждат растения. Я направете справка колко струва киловат електричество в Китай?
  • #25
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Стоян Димитров ( преди 1 месец )
    До 5 години по план 30% от бензиностанцийте в Европа ще бъдат затворени. Възможно е к процентът да стане по голям. А цените на електрическите автомобили в Европа са високи защото Европейската автоиндустрия саботира електрическите коли. Но скоро ще започнат фалити на много автомобилни фабрики в Европа.
  • #24
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Стоян Димитров ( преди 1 месец )
    Електричество всеки може да си прави по много начини, и физически и по химичен път. А с тези изменения на климатът от къде ще ми го вземете това олио? С всяка изминала година ще става все по трудно да се отглеждат растения. Я направете справка колко струва киловат електричество в Китай?