IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа се вкарва в нов капан със запазване на plug-in хибридите

Китай хитро насочи автомобилната индустрия в посоката, която иска

Последното решение на Европейския съюз да обмисли запазване продажбата на plug-in хибридни автомобили след 2035 като алтернатива на налагането на електрически автомобили е ясно отражение на автомобилната индустрия, която е на ръба на пропастта. И е принудена да поеме в посоката, в която я насочва Китай.


HORSE


Renault откри истинска златна мина, която вероятно ще изстреля французите далеч напред. Това е Horse Powertrain – компания, създадена съвместно с Geely, която разработва и произвежда задвижващи системи. И именно това обединение показва как Китай вече дърпа конците на европейската индустрия. Търговските отношение между Запада и азиатската държава са обтегнати заради митата върху китайските електромобили, но в същото време и европейските компании страдат заради суровите глоби, наложени им заради високите емисии.

Марките, които видяха накъде върви индустрията преди няколко години, решиха да отложат решението си за отказ от ДВГ и времето доказва, че те са прави, докато други производители се оказаха в по-сложна позиция с пълна гама електрически автомобили. Последните няма да плащат за свръхемисии, но ще има бъде много трудно да печелят пари, защото не продават.

Истината е, че Европа така и не успя да последва пътя на Китай, който никога не е имал намерение да унищожава ДВГ или хибридите, защото е наясно, че неговата инфраструктура за зареждане на електромобили не достига до най-отдалечените части на страната. Китайците насърчават използването на електрически автомобили, поради което те се продават като топъл хляб в големите градове, но в селските райони преобладават превозните средства с вътрешно горене. Няма дори хибриди, още по-малко PHEV.

Точно тук Geely нанесе удара си с Renault и HORSE Powertrain. Новата компания за двигатели вече осигурява важни договори, производствени съоръжения и центрове за научноизследователска и развойна дейност, като отчита повече от 5 милиона продадени агрегата по целия свят. Приходите са около 15 млрд евро, това е актив на производителя, който ще достави новия хибриден двигател на Mercedes-Benz за GLA. Същият този двигател ще се произвежда в Китай.

В същото време европейските марки, под натиска на Брюксел, се съсредоточиха толкова много върху електрическите превозни средства и техните технологии, че вече е невъзможно да се върнат към традиционните ДВГ. Доставчиците също пренасочиха усилията си, така че с изключение на Stellantis, Volkswagen, BMW и Mercedes, които ще произвеждат двигателите си в Европа, останалите са принудени да се обърнат към... Китай.


0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Стоян Димитров ( преди 2 месеца )
    Продажбите на европейски автомобили се срина защото никой не иска да купува автомобили които са вече в миналото.
  • #12
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Стоян Димитров ( преди 2 месеца )
    Бъдещето е на електрическите автомобили
  • #11
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Car guy ( преди 2 месеца )
    Японските производители начело с Тойота, БМВ, Порше, Хюндай... постъпиха най-мъдро. Китайците са друга бира. Разнородна гама, разработки и в други технологии, даване на право на избор на потребителя, а не изкуствено налагане. В случая Рено ще ги видим. Времето ще покаже кой ще се смее последен накрая. А твърдението, че някои производители вече не можели да се върнат към производството на ДВГ ми се стува абсурдно.
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    112 ( преди 2 месеца )
    Тия бунаци съсипаха европейските производители и сега се чудят какво да правят.
  • #9
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 2 месеца )
    Глобалният проблем е в БРОЯ на автомобилите! Не в това какви са. Производството и обслужването на електромобилите също изменя климата. И не си мислете, че през 2040та, примерно, ако има само електромобили, обаче са станали 20 милиарда бройки, положението ще е по-добро... Истината е, че в мегаполисите трябва да има само обществен транспорт. Това е първата крачка. Втората е истинска, работеща, сигурна жп мрежа.
  • #8
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Като си купувате кола мислете къде ви отиват парите, предната ми беше корейска новата японска, аз грешни пари за надценени пластмасарници че и без отстъпки не давам. Освен това за Китай дето ги правят по-евтини ами и са дълга база, а ние тука някакви богати но *** и мизерни ли сме?
  • #7
    13 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    6-ти, върни се малко в учлище, уроците по прородознание. Ако си от модерните, ясно са ти напълнили главата с бръмабри и зелени глупости. Изсичането на зелени площи е човешката дейност е с най-голямо влияние върху климата. Другото е до голяма степен пропаганда и промиване на мозъци с една единствена цела - ПАРИ!
  • #6
    4 rate up comment 12 rate down comment
    До 6 ( преди 2 месеца )
    Да допуснем че си прав и загряването на планетата е заради увеличената слънчева радиация заради слънчевите изригвания. Това че въглеродният диоксид се увеличил с 45% заради човешката дейност оказва ли някакво влияние върху температурата? Например ако на пролет се обличаш със суичър и яке, ще ти помогне ли да се справиш с жегата през лятото ако върху тях облечеш още едно яке, за да увеличиш с 45% топлините загуби на тялото ти?
  • #5
    21 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Европа.. незнам къде се е вкарала, ама зелените празноглавци вкараха Европа в доста тежка криза. И вместо да склонят глава и да се покрият от полит сцена, тия най-нагло се бутат пак напред. По лошото е, че въпреки всичко има баламурници, които им вярват. С Е-коли, няма да спрете природните процеси (изригванията на слънцето), от които най-вече се влияе климата на земята. А пък може и някое дръвче да засаят..
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Електрефикацията кратък преход към друг вид