IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа се вкарва в нов капан със запазване на plug-in хибридите

Китай хитро насочи автомобилната индустрия в посоката, която иска

Последното решение на Европейския съюз да обмисли запазване продажбата на plug-in хибридни автомобили след 2035 като алтернатива на налагането на електрически автомобили е ясно отражение на автомобилната индустрия, която е на ръба на пропастта. И е принудена да поеме в посоката, в която я насочва Китай.


HORSE


Renault откри истинска златна мина, която вероятно ще изстреля французите далеч напред. Това е Horse Powertrain – компания, създадена съвместно с Geely, която разработва и произвежда задвижващи системи. И именно това обединение показва как Китай вече дърпа конците на европейската индустрия. Търговските отношение между Запада и азиатската държава са обтегнати заради митата върху китайските електромобили, но в същото време и европейските компании страдат заради суровите глоби, наложени им заради високите емисии.

Марките, които видяха накъде върви индустрията преди няколко години, решиха да отложат решението си за отказ от ДВГ и времето доказва, че те са прави, докато други производители се оказаха в по-сложна позиция с пълна гама електрически автомобили. Последните няма да плащат за свръхемисии, но ще има бъде много трудно да печелят пари, защото не продават.

Истината е, че Европа така и не успя да последва пътя на Китай, който никога не е имал намерение да унищожава ДВГ или хибридите, защото е наясно, че неговата инфраструктура за зареждане на електромобили не достига до най-отдалечените части на страната. Китайците насърчават използването на електрически автомобили, поради което те се продават като топъл хляб в големите градове, но в селските райони преобладават превозните средства с вътрешно горене. Няма дори хибриди, още по-малко PHEV.

Точно тук Geely нанесе удара си с Renault и HORSE Powertrain. Новата компания за двигатели вече осигурява важни договори, производствени съоръжения и центрове за научноизследователска и развойна дейност, като отчита повече от 5 милиона продадени агрегата по целия свят. Приходите са около 15 млрд евро, това е актив на производителя, който ще достави новия хибриден двигател на Mercedes-Benz за GLA. Същият този двигател ще се произвежда в Китай.

В същото време европейските марки, под натиска на Брюксел, се съсредоточиха толкова много върху електрическите превозни средства и техните технологии, че вече е невъзможно да се върнат към традиционните ДВГ. Доставчиците също пренасочиха усилията си, така че с изключение на Stellantis, Volkswagen, BMW и Mercedes, които ще произвеждат двигателите си в Европа, останалите са принудени да се обърнат към... Китай.


0 от 500
  • #23
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Стояне, това "бензиностанций" някакъв неизвестен римски сенатор ли е? А на теб като утре ти направят акциза на тока лев на киловат с какво ще си зареждаш електричката?
  • #22
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До 21 ( преди 2 месеца )
    Дизел се прави много лесно. Можеш и ти да си направиш от обикновено олио за готвене по метода на разделяне и утаяване с метанол. Елементарно е. Причината хората да не го правят е че един литър домашен дизел с купено олио от магазина ти излиза по скъпо от цената на бензиностанцията. Има далавера да се прави само ако разполагаш с големи количества безплатно олио. Ако си земеделец или имаш ресторант където постоянно се пържи във фритюрници. От старото олио става идеален дизел.
  • #21
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Стоян Димитров ( преди 2 месеца )
    Утре като ви затворят всички бензиностанций какво ще ми карате по пътищата? Файтони ли?
  • #20
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Стоян Димитров ( преди 2 месеца )
    Електричество можеш да си направиш и сам в къщи, но дизел и бензин още не съм чул някой да си прави в къщи.
  • #19
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До 19 ( преди 2 месеца )
    И с двете технологии има начини да си независим от системата. Но при всеки вариант първоначалната инвестиция е огромна. Можеш да си произвеждаш собствен ток от собствени соларни панели и да си зареждаш колата. Може и от микро вец ако живееш до река. Дизел също може да си произвеждаш сам ако си земеделец и засееш част от нивите с маслодайни култури. Етанол се прави захарно цвекло и тръстика. Метан се прави от компост на гниеща биомаса. Но това неща за богати хора с възможности!
  • #18
    6 rate up comment 8 rate down comment
    vivvas ( преди 2 месеца )
    Някой изобщо мислил ли е по въпроса, откъде ще дойде енергията за зареждане на тези електромобили. Отделно за производството им.Свършва времето на личните автомобили за съжаление - натам ни бутат. Което ще стане със споделени автомобили - качваш се караш, плащаш и после е друг или по лошия вариант градския транспорт, който не е доразвит. Електричеството е по лесно за контрол от дизела и бензина. Не мислете, че на някой му пука за екология. Всичко е пари и контрол на населението.
  • #17
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До 16 ( преди 2 месеца )
    Като имаш пари всичко е хубаво. Като си с 2000лв заплата и половината ти отива за изплащаш заеми, ипотека и битови сметки, тогава електрическата кола ти е последна грижа. Кой обикновен човек в днешно време може да си позволи електрическа кола при тези цени? Не говорим тука за ел.Дачия, говорим за нормална ел кола с нормален пробег. Ми те са по 120 хил. лева. нови. Втора ръка са по 60 хил.
  • #16
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Спарковете броят ли се? Щото "Ние не сме впечатлени!" от тях, както е казала кралица Виктория, според градската легенда.
  • #15
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Стоян Димитров ( преди 2 месеца )
    Електрическият автомобил по всички показатели е по добър от автомобил с ДВГ. Хубаво е да покарате поне веднъж електричка и ще разберете за какво говоря.
  • #14
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Стоян Димитров ( преди 2 месеца )
    Мисля че е вече късно за европейската автомобилна индустрия да се измъкне от ситуацията. Най вероятно Китай ще закупи всички европейски заводи за автомобили