IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Porsche уволнява шефове заради срива в продажбите на ЕV

Акционерите са недоволни от влошените финансови резултати

Ръководството на Porsche ще бъде уволнено заради срив в продажбите на електрически автомобили, съобщават медиите в Германия. Според вестник Bild финансовият директор Луц Мешке и директорът по продажбите Детлев фон Платен ще бъдат отстранени предсрочно от борда на директорите. Бъдещето на шефа на Porsche - Оливер Блуме, също е под въпрос, като той може да бъде заменен от изпълнителния директор на Skoda - Клаус Целмер.


Porsche


Пресслужбата на автомобилния производител потвърди предстоящите промени в ръководството, но отказа да разкрие подробности. Официално се съобщава, че заместник-председателят на УС - Лутц Мешке, който отговаря за финансите и IT, както и членът на УС по продажби и маркетинг Детлев фон Платен обсъждат подаването на оставки от ръководството на компанията.

Причините за напускането на двамата не се коментират официално, но провалите са очевидни - на най-важния пазар в Китай продажбите на Porsche са паднали с почти една трета, а електрическите автомобили Taycan са загубили половината от клиентите си.

Акциите на Porsche вече се търгуват с 27% под първоначалната им IPO цена през есента на 2022, а пазарната им капитализация е намаляла наполовина от пика си през май 2023 г. Маржът на печалба падна до 10-12%, което е значително под целта от 17-19% и консенсусната прогноза от 14,8%. Публикуването на резултатите за годината е насрочено за 12 март, но настроенията на инвеститорите са такива, че цялата управа може да се промени преди заседанието на борда.

Една от причините за финансовите провали на Porsche беше надценяването на новия Macan - дългогодишният бензинов бестселър на марката беше заменен от електрически автомобил, но търсенето се оказа по-малко от очакваното и компанията вече мисли за наследник, задвижван от гориво. Освен това беше необходимо спешно да се удължи жизненият цикъл на вече стареещия Cayenne.


0 от 500
  • #34
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Дори кредит да тегли, тези 200 000 лв ще му пестят по 200 000kWh енергия годишно, вместо да плаща по 33 ст/kWh - 66 000 лв годишно. След третата година, разходът за енергия ще е 0 лв и няма да има конкyренция с цените. Имаш ли забележки по икономическата част? Дори слънцето да покрива само половината от разходите, Това са си спестени около 1 милион за живота на батериите и панелите. Дали ще раздели този милион с клиентите във вид на отстъпка си е избор на шефа, но тока си е без пари след 3 г.
  • #33
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Какви милиони? 100 kW фотоволтаична централа със 180 kWp фотоволтаични панели които да са завъртяни на изток и на запад, за да доставят 100 kW от изгрев до залез в комбинация с 215kWh батерия може да осигури работа през целия ден на поне 6-7 пещи по 20 kW, само за 200 000 лв платени еднократно. Имаш ли нещо да кажеш по инженерната част? Нямаш защото не разбираш даже за какво ти говоря с измислените ти пещи.
  • #32
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Лоените мозъци толкова си могат. Когато Тойота тръгна да се електрифицира с Приус, лоените мозъци лобираха за тракащите канцерогенни дизели и се кълняха че това е бъдещето. Е, на това ниво си и останаха. Сега чакат на китайците да ги спасяват с електромобили. Жалка картинка.
  • #31
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Митичния Бъстър топи алуминия на слънце на поляната в двора,не му трябват фотоволтаици и батерии.
  • #30
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Порше+Ауди ( преди 1 месец )
    Ауди е със спад в Германия, -18%. Отдадоха го на дефектни части от поддоставчици. Но не е това. Съвсем предумишлено съсипаха качеството за да доят купувачите със скъпи ремонти. По тази схема нещата в целия концерн се сгромолясаха. При Порше концепцията на Тайкан, който трябваше да замени Панамера, беше тотално сбъркана. При Макан същото. А няма и нови чисто спортни модели! Това са двата луксозни бранда на VW, визитката им. Бъдещето им. Щом в Китай се отказват от емблемата си, какво да мислим?!?
  • #29
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Проблемът Теслю митичен е че си аматьор в инженерните науки.Кой ще вложи милиони в батерии и фотоволтаични централи,като ти плащат стотинки за отливката?Винаги в твоите идеи има само приходи и няма разходи.Като дръпнеш чертата ще си винаги на загуба.
  • #28
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Нека си поговорим с технически термини. Какъв е проблема на фотоволтечна централа 100 kW с 215 киловатчаса батерия да захранва през по-голямата част от годината не една, а дори няколко 20 kW пещи? Наистина ли отливахте повече от 1 милион килограма алуминий? Ако отливате по 2 милиона, половината от енергията щеше да е от слънцето. Посочи ми технически проблем да си произвеждате половината от енергията? След 3 години напълно безплатно?
  • #27
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 27 ( преди 1 месец )
    Нали затова ти казах че xiaomi е проблемът на porsche. Максимална скорост 350 км в час. Ускорение под 2 секунди. 99,9% от поршетата са по-бавни от него на нюрбургринг, А за капак се зарежда с 500 kW мощност за десетина минути и пак газ. Само че зареждането струва четири-пет пъти по-евтино дори на бърза зарядна станция, а самият автомобил също струва три-четири пъти по-евтино от porsche. Най-голямото предимство на porsche е табелката porsche и славната 100г. история. Xiaomi има 10 месеца история!
  • #26
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 26 ( преди 1 месец )
    Именно това е основният въпрос който трябва да си зададат А ти мислите ли те ако можеха да мислят. Проблемът на слънцето и вятъра е че произвеждат евтина енергия не постоянно. А решението е съхранението на евтината излишна енергия, вместо да се изнася, защото няма какво да я правим. А вечерно време вместо да внасяме скъп ток, защото въглищните централи не смогват, може да си ползваме евтината съхранена енергия, като дори си спестим скъпата въглищна енергия, която замърсява.
  • #25
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Ако имаше възможност да се лее алуминий и стомана с фотоволтаици,досега щеше да се реализира на практика вместо леярните да затварят.Шефът прецени че при тези цени ще губи по малко пари,ако затвори цеха и го продаде.Сега друг се мъчи да произвежда.