IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Загубите на Ford от продажби на електромобили скочиха до 5,1 млрд долара

Американският производител очаква сумата да се удвои през тази година

Ford надмина очакванията за печалба през четвъртото тримесечие на изминалата 2024 година, но подразделението му за електрически автомобили продължава да отчита значителни загуби.


Ford


Въпреки че бизнесът на американския производител с електрически автомобили продължава да губи много пари през миналата година, главният изпълнителен директор Джим Фарли е убеден, че „Ford става фундаментално по-силна компания“.

Според скорошен отчет за приходите, подразделението Model Е е загубило 5.1 милиарда долара само през миналата година. През четвъртото тримесечие Ford губи около 37 000 долара за всяко продадено електрическо превозно средство. От компанията твърдят, че тези загуби при електрическите превозни средства се дължат на ценовия натиск, като доставките и приходите са спаднали съответно с 9% и 35%.

Застаряващите вече модели F-150 Lightning и Mustang Mach-E на Ford са изправени пред появата силни конкуренти в САЩ, като Tesla Cybertruck и Chevy Equinox EV. През 2025 година Ford очаква Model Е да загуби още 5 до 5.5 милиарда долара. Тази прогноза е малко по-ниска от очакваното, като се има предвид потенциалното въздействие на митата, които Доналд Тръмп наложи на Канада, Европа и Мексико.

Но като цяло Ford надмина очакванията през четвъртото тримесечие и отчете приходи от $48.2 милиарда, което е с $2.2 милиарда повече от година по-рано. Също така през 2024 година Ford получи 185 милиарда долара приходи, най-високата цифра в историята.


0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 13 ( преди 1 месец )
    Нека са 4 милиарда. Тогава с двата милиарда за гигафабриката в Шанхай стават 6 милиарда . Ford само миналата година са изгубили почти толкова, през 2023 също бяха на няколко милиарда загуба от електромобилите, а тази година се очакват още 5 милиарда. Къде са им гигафабриките? За какво ги изхарчиха? Ако са за развойна дейност, къде са резултатите? Тесла изхарчи само за супер компютри няколко милиарда през 2024 и пак е на печалба.
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Митична врачка ( преди 1 месец )
    Митьо плоския,гигафабриката в Германия излезе над 4 милиарда.
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Сега като изгонят Мъска от Тесла заради срива в продажбите и нека да иде да оправи Форд!
  • #11
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До рук ( преди 1 месец )
    Знаеш ли колко са 5 милиарда загуба на година? За тези пари Тесла построи две гигафабрики. Една в Китай и една в Германия. Всяка от тях произвежда четири пъти повече автомобили от годишните продажби на електромобили на ford. И тези 37 000 долара загуби на всеки електромобил са въпреки получените още 7500 субсидии за всеки продаден електромобил в САЩ. Но тези 7000 и 500 долара са демократични субсидии за разлика от мръсните комунистически субсидии от 2000 долара на електромобил в Китай!
  • #10
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До рук ( преди 1 месец )
    Самият факт че говориш за мен и бягаш от темата, като използваш най-агресивните обиди, говори достатъчно. Пак много прилагателни и никакви цифри и факти. Вече ти беше обяснено, че ford от години няма нови модели, няма нужда от разширяване на производството защото продажбите спадат, Но въпреки това губи по 37 000 долара на автомобил. А ти се опитваш да обясниш, че китайските електромобили са с 20 000 долара по-евтини защото Китай ги субсидира с по 2000 на автомобил. Аз няма да те обиждам!
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вероятно става въпрос за типичната скрита финансова измама. Декларират нереално завишени разходи за разработки и производство и отрицателни печалби за да не плащат данъци и някой по веригата прибира разликите. Не са акционерите защото акциите на борсата се сриват и няма обявени по високи дивиденти. Но някой някъде прибира едни милиарди. Всичко в бизнеса в днешно време е схема! Нищо не е такова каквото изглежда и се представя.
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Митична врачка ( преди 1 месец )
    Пощадете Митето плоския, много му се събра спряха му грантовете.Ще получи инфаркт и инсулт едновременно.
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    парадоксът е че колкото повече продават, толкова повече загуба имат...
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    За кървящите хемороиди които получил онзи ден на Мъск, Тръмп като му го нататрузи със засилка и без лубрикант и спрял програма за 5 млрд. USD правителствена субсидия за изграждане на зарядни станции от Тесла, Митьо плоската батерия нищо не казва. Що ли такава програма не е спряна за Форд? Щото такава програма за Форд няма! Иначе Тесла не само не получавали пари от правителството, ама даже им пречили да се развиват!
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Разбира се Митьо плоското пак блеска с плоски разсъждения!Така наречената "загуба" е счетоводен термина за абсолютно всичко,което всъщност не носи печалба.Като се започне от развойна дейност и нови производствени съоръжения и се стигне до всеки ден престой на конкретна кола на паркинга пред завода или при дилъра.Но разбира се жълтопоколника веднага пак намеси Китай.На въпроса - робския труд на колко китаеца е нужен,за да продават китайците коли на ниски цени,разбира се няма как да отговори