IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Хибридите вече са най-продаваните коли в България

Porsche и Audi са марките с най-голям ръст в началото на 2025. Спадът при електромобилите продължава

Хибридите вече са най-популярните нови автомобили на българския пазар, показва справката на Automedia.bg за регистрациите в МВР през януари 2025. През първия месец на годината у нас са регистрирани 4402 нови автомобила, като 35% от тях са хибриди, 25% са с бензинов двигател, а 20% са с дизелов. Само 3% от всички нови МПС са чисти електромобили - спад в сравнение с януари 2024.
  
     
графика, продажби, български пазар 2025, тип гориво
  
       
Трябва да отбележим, че в категорията "хибриди" тук попадат не само плъг-ин хибридите и пълните хибриди, но и т. нар. "меки хибриди", които все по-често се добавят към бензиновите и дизеловите двигатели за понижаване на емисиите.

Като общ брой продажби януари 2025 отчита спад спрямо рекордния януари 2024, но този спад е умерен - едва стотина автомобила по-малко, или -2%. Иначе сегашните 4402 регистрации чувствително надхвърлят тези от същия месец на 2023 година (2928), да не говорим за 2022 (само 2415 продадени нови коли). Toyota си възвръща позицията на най-популярна марка у нас, но със съвсем малък аванс пред Skoda и Dacia. По всичко личи, че и тази година битката за върха ще е между тези три марки. 

Брандовете с най-голям растеж на годишна база са Lexus (+55%, макар и от ниска основа през 2024), Audi (+58%) и Porsche (цели 78% скок в регистрациите). Ford, Mazda, Citroen, Peugeot и VW са сред марките, които също се радват на двуцифрен растеж.
  
   
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid, тест драйв
Porsche е марката с най-голям пазарен ръст през януари 2025
  
       
На другия полюс е китайската Haval, чиито продажби са се сринали с 44% в сравнение с януари 2024. Засега прогнозираното китайско нашествие все още не е факт: деветте представени у нас китайски бранда имат общо 99 продажби, или около 2% от пазара.
Със сериозни спадове са още Opel (-35%), Tesla (-26%) и Hyundai (-25%). В галерията можете да видите кои са били най-популярните модели през първия месец на новата година.
  
         
Най-продаваните модели в България, 2025 (ГАЛЕРИЯ):


 
    

 

 

0 от 500
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До: FenIX - не е нула ползата, има побутване при изпредварване и старт от светофар. Но абсолютно може и без тази батерия. Просто така изглежда по-приемливо за кресливите еколози.
  • #24
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    mild hybrid е близкото бъдеще - малка батерия, по-евтино и реално си е двг през повечето време с малко бонус.
  • #23
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хахохи ( преди 1 месец )
    Карам новия дъстър, но с бензин/газ. Сега бигстъра е бензин/газ/мек хибрид... а в дъстъра искат да сложат на задния мост ел. двигател. Става 4х4 отпред бензин/газ, отзад ток. Вече няма да има чисти бензинови двг, както каза колегата 0.8кв батерия за палене и добавяне на няколко к.с. за 2-3сек.
  • #22
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бедните българи продължават да купуват нови коли .Само за януари 37 Мерцедес "гега" , цена 350-400 к за бройка !
  • #21
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Свръх умен ( преди 1 месец )
    Нормално дизела е недоносче
  • #20
    11 rate up comment 2 rate down comment
    До 16 ( преди 1 месец )
    Няма значение за какви емисии става въпрос. При по-нисък разход на дизела от хибрида на дълъг път, емисиите също са по-ниски. Пък и ако си мислиш, че при избора на автомобил за дълъг път, примерно по 1000 км на ден, някой има приоритет емисиите, жестоко се лъжеш. Ако на дълъг път дизелът му прави 50% икономия, ще предпочете да пести по 20-30 литра гориво на ден, а не 20-30 кг емисии!
  • #19
    17 rate up comment 5 rate down comment
    FenIX ( преди 1 месец )
    В ЕС се правят безумни регулации които после се заобикалят от производителите с неща като мек 48 V "хибрид" какъвто карам в момента. Пълен смях Батерийка 0.4 kW която служи само за старт-стоп системата да пали ДВГ когато си спрял на светофара. Чат пат подава 4-5 к. с. Но за 1-2 сек защото няма ток за повече. И това по документи се води "хибрид" и пълни такива кухи статистики. Да не говорим че повечето хора спират тая досадна старт-стоп система и ползата от такъв "хибрид" е 0!
  • #18
    20 rate up comment 6 rate down comment
    до 7 ( преди 1 месец )
    Никакъв проблем нямаш - емигрираш в Ирак, където ще се радваш на евтин бендзин и охолен, безопасен и свободен живот. Мани го този еврогеййски съюз, той ни съсипа живота!
  • #17
    20 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вече няма коли на бензин почти всичко е минимум mild hybrid което не е точно хибрид, просто бензинка с малко по-издръжлива старт стоп система и малко подпомагане защото батерията малка, жалка измишльотина на псевдо-еколозите.
  • #16
    5 rate up comment 11 rate down comment
    до долния ( преди 1 месец )
    А *** за кои емисии говорим фпч цо2 и тн?Дизела е *** технология и това е.Дълъг път самолет.