IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Хибридите вече са най-продаваните коли в България

Porsche и Audi са марките с най-голям ръст в началото на 2025. Спадът при електромобилите продължава

Хибридите вече са най-популярните нови автомобили на българския пазар, показва справката на Automedia.bg за регистрациите в МВР през януари 2025. През първия месец на годината у нас са регистрирани 4402 нови автомобила, като 35% от тях са хибриди, 25% са с бензинов двигател, а 20% са с дизелов. Само 3% от всички нови МПС са чисти електромобили - спад в сравнение с януари 2024.
  
     
графика, продажби, български пазар 2025, тип гориво
  
       
Трябва да отбележим, че в категорията "хибриди" тук попадат не само плъг-ин хибридите и пълните хибриди, но и т. нар. "меки хибриди", които все по-често се добавят към бензиновите и дизеловите двигатели за понижаване на емисиите.

Като общ брой продажби януари 2025 отчита спад спрямо рекордния януари 2024, но този спад е умерен - едва стотина автомобила по-малко, или -2%. Иначе сегашните 4402 регистрации чувствително надхвърлят тези от същия месец на 2023 година (2928), да не говорим за 2022 (само 2415 продадени нови коли). Toyota си възвръща позицията на най-популярна марка у нас, но със съвсем малък аванс пред Skoda и Dacia. По всичко личи, че и тази година битката за върха ще е между тези три марки. 

Брандовете с най-голям растеж на годишна база са Lexus (+55%, макар и от ниска основа през 2024), Audi (+58%) и Porsche (цели 78% скок в регистрациите). Ford, Mazda, Citroen, Peugeot и VW са сред марките, които също се радват на двуцифрен растеж.
  
   
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid, тест драйв
Porsche е марката с най-голям пазарен ръст през януари 2025
  
       
На другия полюс е китайската Haval, чиито продажби са се сринали с 44% в сравнение с януари 2024. Засега прогнозираното китайско нашествие все още не е факт: деветте представени у нас китайски бранда имат общо 99 продажби, или около 2% от пазара.
Със сериозни спадове са още Opel (-35%), Tesla (-26%) и Hyundai (-25%). В галерията можете да видите кои са били най-популярните модели през първия месец на новата година.
  
         
Най-продаваните модели в България, 2025 (ГАЛЕРИЯ):


 
    

 

 

0 от 500
  • #15
    15 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Дизелът е по-икономичен за дълъг път и оттам и емисиите на дълъг път при дизела са по-ниски.
  • #14
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Хибридите са бъдещето на леките автомобили,Акио Тойода е прав.За товарните и лекотоварните само дизел.За града електрокар.
  • #13
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Браво, замогва се народът.
  • #12
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Митична врачка ( преди 2 месеца )
    Тротинетка,горивата са обложени с данъци като ДДС и акциз и субсидии за горива в България няма.Точно обратното е, държавата разчита на сигурни приходи в бюджета от горивата.
  • #11
    20 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Че то нехибриди останаха ли на пазара? Някакви единични модели тук и там. Всичко останало е твърд, мек, пълен, празен, плъгин, плъгаут, последния-да-затвори-вратата хибрид. Изборът на нов автомобил е като избор на президент в Беларус.
  • #10
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Дизелът не се субсидира.Всичко зависи от търсене/предлагане и количеството произведен бензин/дизел.Когато купих първия си дизел, цената беше 0,80 лв/л, бензина над левче.После дизелите станаха повече и стана точно обратното.С цените се регулират търсене/предлагане с възможностите за производство дизел/бензин.Това,което е в повече, при продажбите е по евтино
  • #9
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Тесльо,прав си,но на половина.Количеството бензин/дизел зависи от сорта нефт и начина на преработка.Има значение дали рафинерията работи с дестилация или крекинг процес.
  • #8
    10 rate up comment 4 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    Само дето няма как нафта да е по евтина от бензина освен със субсидия.От един барел винаги правя повече бензин от нафта и това е правило а от там и цената пада.
  • #7
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 5 Баткааа ... Махни акцизите на безнина и дизелака, махни тея посредници и от Ирак ще ти идва при тебе за 10-15 стотинки лотър бензин и по 9-10 стотинки лотър нафта - Те електрупките вече попват да ги обуват ... Смяба на уорава и на истената трябеа, *** да е евтинко...
  • #6
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ама то останаха ли "нехибриди" - Отварям на Тойота страницата - хобрид, хибрид, хобрди, една джиока на бензин. Тойота съшата работа.