IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Митата на китайските коли удариха още един европейски производител

Seat обяви, че съкращава 1500 работници заради таксите при внос в ЕС от Китай

Испанският производител на автомобили Seat, дъщерно дружество на Volkswagen, ще бъде принуден да намали производството и да освободи около 1500 работници, ако Европейският съюз не намали митата върху китайските електрически автомобили до края на март.


Cupra Tavasan


Факт е, че Seat произвежда един от своите автомобили - Cupra Tavascan, в Китай в завод, собственост на Volkswagen. Следователно компанията плаща допълнително мито от 20,7%, което оскъпява модела и съответно намалява неговото търсене.

Главният изпълнителен директор на Seat - Уейн Грифитс, обяви, че поради високата цена на модела, която отчасти се дължи на европейските тарифи, автомобилният производител не е постигнал финансовите си цели и ще бъде принуден значително да намали разходите през 2025.

Митата за внос на китайски електрически превозни средства, вариращи от 7,8% (за модели на Tesla, произведени в Китай) до 35,3% (за електрически превозни средства SAIC), бяха одобрени в ЕС през есента на 2024. Тази ставка се добавя към стандартните 10%, като причината за нейното въвеждане е държавната подкрепа, която Пекин предоставя на производителите си.

Властите в Брюксел смятан, че подобни субсидии вредят на европейската индустрия. Много от автомобилните компании на Стария континент, сред които са гиганти като Mercedes и BMW, обаче са против митата и дори се присъединиха към исковете, заведени от китайските им партньори срещу въвеждането на допълнителните такси.


0 от 500
  • #38
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Ооо ти си тотално изперкал, и си мислиш че само на теб не може да се случи, ама така ще ти дойде, че няма да може да вземеш решение.
  • #37
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 35 ( преди 1 месец )
    Късмет е когато подготовката срещне шанса. Трябва да си подготвен за всичко, включително за комуникация с психопати. Тук е чудесно място за тренировки с висока концентрация на агресивни психопати които платено или не са тук за да нападат и обиждат останалите и да ги лъжат и манипулират по най-наглия начин.. тук е като да ходиш на тренировка по бойни изкуства с на спаринг с жан-клод ван дам, брус Лий и Джеки чан.
  • #36
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 35 ( преди 1 месец )
    И ето че пак се върнахме на най-важното на което можеш да научиш децата си е критичното мислене - да различават психопатите и да не позволяват да ги лъжат нито наркодилъри нито Стив Джобс, нито Илон Мъск, нито Акио Тойода. Да си купуват неща само ако и когато имат конкретна полза от тях, а не само защото могат да си го позволят или да се харесат на някого.
  • #35
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Аз и на себе си не купувам айфон.Преди бях писал, че се изумявам на хора които телефона им е по-скъп от колата, и че моето шауми е около 50пъти по-евтино от автомобила.И тогава много разбирачи се разписаха. Иначе никое дете не е застраховано, да залитне по лошия път. Родителите трябва да сме много внимателни и да ги познаваме повече отколкото те си мислят.
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 33 ( преди 1 месец )
    Обикновено такива стават децата на тези, които си купувате вещи, включително автомобили, които не могат да си позволят, за да впечатлят хора, които не харесват. Ти купи ли най-новия iPhone на изплащане за децата си?
  • #33
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Браво, с твойте житейски уроци, като повечето тинейджъри, ако започнат да вземат наркотици, ще станат и дилърчета същевременно. Така правят повечето млади и интелигентни инвеститорчета.
  • #32
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 29 ( преди 1 месец )
    Аз уча децата си да не работят за пари, а да направят така че парите да работят за тях. Да не работят 3 месеца в годината за наема, а да са тези, които вземат наема и може да си спестят тези 3 месеца работа и да дращят по форумите. Или пък да поработят за да вземат още един наем за да може след това 6 месеца да щракат по клавиатурата. Същата работа и за тока. Инвестиция от 3000 лв, пести по 1000 лв на година, за които не е нужно да работиш няколко седмици И можеш да щракаш по клавиатурата.
  • #31
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 29 ( преди 1 месец )
    Омръзна ми да ти повтарям, че вижда този който знае. Дори да ти избоде очите, не можеш да видиш, защото не знаеш. Веднага си помисли че говоря за "Учи тате, за да не работиш" Точно обратното е! Най-сръчните майстори всъщност са интелигентните, а не работливите, но без мозък, които ходят на работа за да печелят пари.
  • #30
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Охотник ( преди 1 месец )
    Краят на прескъпите европейски автомобили идва. Отдавна Европа, не е важен пазар, за външните производители. И конглокент, за производителите от Изток и ФАЩ. Дойде време и европейците, да предпочита вносни марки, по ред причини. И когато няма търсене намалява и предлагането. Всички слаби ще изчезнат, или съюзът със себеподобните си. После слабите съюзи ще фалират. И бавно и сигурно ще се роди новият монопол. 2-3 корпорации ще владеят целият свят. А дали автомобилите тогава, ще са достъпни?
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Да са с навряни ръце в *** ли искаш да са. Единственото нещо което да могат е да натискат клавиатурата. Леле можее, преди ми беше смешен, ама сега направо ми е тъжно за теб. Не ми отговаряй нещастен клавиатурен робот.