Испанският производител на автомобили Seat, дъщерно дружество на Volkswagen, ще бъде принуден да намали производството и да освободи около 1500 работници, ако Европейският съюз не намали митата върху китайските електрически автомобили до края на март.
Факт е, че Seat произвежда един от своите автомобили - Cupra Tavascan, в Китай в завод, собственост на Volkswagen. Следователно компанията плаща допълнително мито от 20,7%, което оскъпява модела и съответно намалява неговото търсене.
Главният изпълнителен директор на Seat - Уейн Грифитс, обяви, че поради високата цена на модела, която отчасти се дължи на европейските тарифи, автомобилният производител не е постигнал финансовите си цели и ще бъде принуден значително да намали разходите през 2025.
Митата за внос на китайски електрически превозни средства, вариращи от 7,8% (за модели на Tesla, произведени в Китай) до 35,3% (за електрически превозни средства SAIC), бяха одобрени в ЕС през есента на 2024. Тази ставка се добавя към стандартните 10%, като причината за нейното въвеждане е държавната подкрепа, която Пекин предоставя на производителите си.
Властите в Брюксел смятан, че подобни субсидии вредят на европейската индустрия. Много от автомобилните компании на Стария континент, сред които са гиганти като Mercedes и BMW, обаче са против митата и дори се присъединиха към исковете, заведени от китайските им партньори срещу въвеждането на допълнителните такси.