IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Митата на китайските коли удариха още един европейски производител

Seat обяви, че съкращава 1500 работници заради таксите при внос в ЕС от Китай

Испанският производител на автомобили Seat, дъщерно дружество на Volkswagen, ще бъде принуден да намали производството и да освободи около 1500 работници, ако Европейският съюз не намали митата върху китайските електрически автомобили до края на март.


Cupra Tavasan


Факт е, че Seat произвежда един от своите автомобили - Cupra Tavascan, в Китай в завод, собственост на Volkswagen. Следователно компанията плаща допълнително мито от 20,7%, което оскъпява модела и съответно намалява неговото търсене.

Главният изпълнителен директор на Seat - Уейн Грифитс, обяви, че поради високата цена на модела, която отчасти се дължи на европейските тарифи, автомобилният производител не е постигнал финансовите си цели и ще бъде принуден значително да намали разходите през 2025.

Митата за внос на китайски електрически превозни средства, вариращи от 7,8% (за модели на Tesla, произведени в Китай) до 35,3% (за електрически превозни средства SAIC), бяха одобрени в ЕС през есента на 2024. Тази ставка се добавя към стандартните 10%, като причината за нейното въвеждане е държавната подкрепа, която Пекин предоставя на производителите си.

Властите в Брюксел смятан, че подобни субсидии вредят на европейската индустрия. Много от автомобилните компании на Стария континент, сред които са гиганти като Mercedes и BMW, обаче са против митата и дори се присъединиха към исковете, заведени от китайските им партньори срещу въвеждането на допълнителните такси.


0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Пак 5 ( преди 2 месеца )
    Е явно никой не е съгласен с мен, че Тесла не трябва да има привилегия пред европейските производители и се смята, че е правилно за Тесла да има по-ниско мито
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Do 6 ( преди 2 месеца )
    Пак ли ти бе китайски тесльо? Минаха ли десет дена от вчера? Отврат си дървено философче, митата за ЕЛ от Китай закривали европейската промишленост, не си наред с главата бе сектантче
  • #6
    13 rate up comment 8 rate down comment
    До 2 ( преди 2 месеца )
    Ето още един който вярва, че закриването на европейската промишленост ще унищожи китайската! Китайците борят конкyренцията чрез държавна политика, на която един от инструментите е субсидии. Но това не е най-важният инструмент. Най-важното е държавната подкрепа и почти никаква бюрокрация, за да могат нещата да се случват бързо, за разлика от Европа, където бюрокрацията унищожава бизнеса.
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Между другото за Тесла от Китай митото е 17,8%, а за ВАГ 3% повече съответно 20,7%. Ще е добре да е обратното - да е по-ниско митото за европейските производители и по-високо за Тесла от Китай или поне равни
  • #4
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ако нямаше мита сигурно щеше да преместят цялото си производство в Китай за да има повече работни места в Европа хаха
  • #3
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Произвежда се в Китай ама ще съкращават в Европа - псевдологиката за *** е желязна. Значи колкото по-малко се произвежда в Китай и повече в Европа толкова повече ще кръщават в Европа.
  • #2
    23 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Произвеждаме в Китай обаче ще съкращаваме в Европа за да си избием парите от мита?! Я закривай тия перачници на субсидии и народна парА.
  • #1
    13 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Санкциите срещу китайските производители работят. 1500 европейци ще останат без работа! Дежавю с едни други санкции.