IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Митата на китайските коли удариха още един европейски производител

Seat обяви, че съкращава 1500 работници заради таксите при внос в ЕС от Китай

Испанският производител на автомобили Seat, дъщерно дружество на Volkswagen, ще бъде принуден да намали производството и да освободи около 1500 работници, ако Европейският съюз не намали митата върху китайските електрически автомобили до края на март.


Cupra Tavasan


Факт е, че Seat произвежда един от своите автомобили - Cupra Tavascan, в Китай в завод, собственост на Volkswagen. Следователно компанията плаща допълнително мито от 20,7%, което оскъпява модела и съответно намалява неговото търсене.

Главният изпълнителен директор на Seat - Уейн Грифитс, обяви, че поради високата цена на модела, която отчасти се дължи на европейските тарифи, автомобилният производител не е постигнал финансовите си цели и ще бъде принуден значително да намали разходите през 2025.

Митата за внос на китайски електрически превозни средства, вариращи от 7,8% (за модели на Tesla, произведени в Китай) до 35,3% (за електрически превозни средства SAIC), бяха одобрени в ЕС през есента на 2024. Тази ставка се добавя към стандартните 10%, като причината за нейното въвеждане е държавната подкрепа, която Пекин предоставя на производителите си.

Властите в Брюксел смятан, че подобни субсидии вредят на европейската индустрия. Много от автомобилните компании на Стария континент, сред които са гиганти като Mercedes и BMW, обаче са против митата и дори се присъединиха към исковете, заведени от китайските им партньори срещу въвеждането на допълнителните такси.


0 от 500
  • #18
    7 rate up comment 6 rate down comment
    До 15 и16 ( преди 2 месеца )
    И да ви обясня ще помислите че ви лъжа, пък и нямам нерви три години да обяснявам на каква база са изчислени различните наказателни мита за всяка отделна фирма. Затова ще попитам вас на каква база ги изчисляват, щом не сте съгласни че е според степента на държавна подкрепа от китайското правителство? Това поне е официалната версия в нашата реалност. Ще се радвам да науча каква е версията във вашата реалност? Китайската държава подкрепя ли финансово Тесла и volkswagen в Китай?
  • #17
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Бабките начело на ЕС методично го приключват.
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 14 ( преди 2 месеца )
    Еми според тесльо Китай субсидира и европейските марки там, а той никога не греши вътрешен човек е на китайското правителство
  • #15
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До 10 11 12 13 ( преди 2 месеца )
    Добре китайски тесльо сигурен съм, че греша, а ти си прав както винаги последна инстанция на истината. Няма да споря щото не ми се занимава да отиде цял ден и 200 коментара, всеки знае какъв луд фанатик си
  • #14
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това не е китайски автомобил. Това се европейски. Защо ЕС не прави разлика?
  • #13
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До 8 ( преди 2 месеца )
    Тесла има по-малко мито, защото митата са съобразени с субсидиите които китайската държава предоставя на всеки отделен производител. Volkswagen получава повече субсидии за производството в Китай отколкото Tesla, затова плаща повече мита за да се компенсира разликата.
  • #12
    2 rate up comment 9 rate down comment
    До 8 ( преди 2 месеца )
    Няма как някой да се съгласи с тебе че китайска стока с европейска емблема трябва да има привилегия пред китайска стока с американска емблема. Ако политиците спазят твоята логика, всички европейски производители ще изнесат производството си в Китай и само ще лепят емблеми
  • #11
    0 rate up comment 7 rate down comment
    До 7 ( преди 2 месеца )
    Нищо. Никой и не очаква че ще разбереш нещо от първата година всекидневни повторения. Обикновено при 10 мнения на ден с обяснения по 500 знака разбираш след 3 години. Затова все още не си разбрал Какво съм имал да ти казвам от 2021 година насам и си зациклил какво съм казвал през 2020 И цитираш оттогава. Кажи сега за въпроса за 50% ръст? Разбра ли че е въпрос или ако почна днес с обясненията ще разбереш през 2027?
  • #10
    0 rate up comment 7 rate down comment
    До 7 ( преди 2 месеца )
    На функционално неграмотен е трудно да се обясни смисъла че когато ме няма по 10 дни примерно веднъж на 10 години не е равнозначно на между между всеки 2 мои мнения минават 10 дни.
  • #9
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ще го правят в китай и ще го внасят в европа браво бе ваген сопа за вас