IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Митата на китайските коли удариха още един европейски производител

Seat обяви, че съкращава 1500 работници заради таксите при внос в ЕС от Китай

Испанският производител на автомобили Seat, дъщерно дружество на Volkswagen, ще бъде принуден да намали производството и да освободи около 1500 работници, ако Европейският съюз не намали митата върху китайските електрически автомобили до края на март.


Cupra Tavasan


Факт е, че Seat произвежда един от своите автомобили - Cupra Tavascan, в Китай в завод, собственост на Volkswagen. Следователно компанията плаща допълнително мито от 20,7%, което оскъпява модела и съответно намалява неговото търсене.

Главният изпълнителен директор на Seat - Уейн Грифитс, обяви, че поради високата цена на модела, която отчасти се дължи на европейските тарифи, автомобилният производител не е постигнал финансовите си цели и ще бъде принуден значително да намали разходите през 2025.

Митата за внос на китайски електрически превозни средства, вариращи от 7,8% (за модели на Tesla, произведени в Китай) до 35,3% (за електрически превозни средства SAIC), бяха одобрени в ЕС през есента на 2024. Тази ставка се добавя към стандартните 10%, като причината за нейното въвеждане е държавната подкрепа, която Пекин предоставя на производителите си.

Властите в Брюксел смятан, че подобни субсидии вредят на европейската индустрия. Много от автомобилните компании на Стария континент, сред които са гиганти като Mercedes и BMW, обаче са против митата и дори се присъединиха към исковете, заведени от китайските им партньори срещу въвеждането на допълнителните такси.


0 от 500
  • #28
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 27 ( преди 2 месеца )
    Уцели десятката! Точно така възпитавам децата си. Да се борят със злото. Да работят с главата си, за да не се налага да работят с ръцете си. Да не мислят ден за ден, а с Хоризонт поне 10 години напред и т.н. Но най-вече да разпознават психопатите и да бягат далеч от сътрудничество с тях, а да ги разобличават веднага и на момента, за да предпазят останалите от лъжите им. Знам че вие психопатите обучавате децата си точно на обратното - да лъжат и да мамят останалите и да вярват на красиви лъжи!
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Хахаха ти това ли обясняваш на семейството си, като по цял ден пишеш коментари: "Боря се със злотоо". СуперБъстъра хахахаха
  • #26
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 25 и 22 ( преди 2 месеца )
    Все някой трябва да се бори с лъжите на психопатите антиелектрици. Нищо не се е променило от векове. "Единственото нещо, от което се нуждае злото, за да триумфира, е добрите хора да не правят нищо." Едмънд Бърк (1729 1797)
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Илон дзинпин пак е бил в лека акция.
  • #24
    16 rate up comment 5 rate down comment
    ххххх ( преди 2 месеца )
    Аман от китайски фолксвагени със качество тип ТЕМУ и от турски тойоти които се разскърцват на 20 хил.км. Тиквите в Брюксел да се заемат по примера на Тръмпи и да връщат производството в Европа. Не става дума само за коли. Европа обеднява , Китай преяжда а покрай него компании правят милиарди . Новите автомобили станаха на абсурдни цени, но не , ще ги внасяме от на майната си.
  • #23
    21 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Сядам и почвам да рева с крокодилски сълзи за 1500 съкратени китаеца . Ваген да не се правят пак на най големите тарикати - площадката за завод до пловдив ги чака. Made in EU. Няма да има мита , да назначат 1500 Българи. Щом са си решили да правят модела само в Китай - това си е китайска кола и мита ТРЯБВА да има. От алчността на мегакомпании като Ваген икономиката на България е това което е вместо да сме на нивото на Словения вече. Всички тези заводи в Китай трябваше да са в източна Европа
  • #22
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Митична врачка ( преди 2 месеца )
    Китайският тесльо щял да ни обяснява смешника.
  • #21
    10 rate up comment 1 rate down comment
    От Испания ( преди 2 месеца )
    Истината е че от много години местните производители гърбят високи цени без да са икономически обосновани. Европейски домати са по-скъпи от вносните, български домати по-скъпи от вносни европейски, джулунски домати по-скъпи от български от съседната област. Тукашната мин. вода е по-скъпа от тази докарана от 600км от Галисия. Тукашната марка вода я купих по-евтино в Андора (на 800км от извора). Така е за всичко
  • #20
    21 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Няма как да съчувствам на VW, BMW и Mercedes. Измениха на корените и лоялните европейци. Оядоха се и решиха, че вече не сме им основен пазар. Цените надути до невъзможност, надеждност никаква. Сега да си кусат надробеното и да им протестират синдикатите.
  • #19
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Do 17 ( преди 2 месеца )
    Вече масово БГ копейките из Европа отиват в Русия и Беларус