IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

30 години Sprinter, който промени света на вановете

Mercedes готви грандиозни тържества, очаквайки да закръгли продажбите на 5 милиона 

Честит рожден ден на Sprinter! Преди 30 години луксозната марка пусна модел, който щеше да влезе в историята. Първият ван на Mercedes-Benz с име, което носи силна идентичност, през 1995-а направи революция в сегмента на лекотоварните автомобили. Немецът постави началото на цял клас превозни средства, синоним на качество и иновация.
 
 
Sprinter


Sprinter спечели клиенти по целия свят и преди всичко има висок процент на обратно изкупуване, благодарение и на популярността си сред арт типове и специалисти по преобразуване. Те продължават да го персонализират за широк спектър от приложения. Уникално - 75% от всички "спринтьори" в света са преработени отново.

Марката откри юбилейните си празненства със специално издание и уникална изложба в известния музей на Mercedes-Benz в Щутгарт до 30 март. Там са показани Sprinter от първо поколение, настоящият Sprinter и eSprinter. Първите посетители ще получат специален подарък при закупуване на своя билет. Магазинът разполага и с изскачащ прозорец със стоки за фенове на Star van.

„В продължение на 30 годиниr имаме емблематичен ван в нашето продуктово портфолио: той написа безпрецедентна история  и пожъна търговски успех по целия свят. Очакваме да преминем границата от пет милиона продажби до края на тази година. За три десетилетия, от превозно средство за спешна помощ до помощ в търговията или строителни обекти, Sprinter се утвърди като перфектния бизнес партньор. А от пет години вече е и изцяло електрически“, обясни Клаус Рекуглер , ръководител продажби и маркетинг Mercedes-Benz Vans. 
  

Sprinter

Първият и най-важният 


Това наистина е страхотна история, родена, когато немската компания реши да създаде наследник на легендарния T1/TN. От своя предшественик Sprinter взе само основната техническа концепция, докато всичко останало беше начертано от нулата. Но преди всичко това беше първият ван, който имаше собствено име. Техническата революция включваше комбинацията от модерно шаси, включващо независимо предно окачване, задвижване на задните колела и мощни двигатели.

Освен това предложи нива на безопасност, невиждани при търговски превозни средства. Първият Sprinter беше оборудван стандартно с четири дискови спирачки, ABS, автоматичен диференциал и триточкови предпазни колани, регулируеми на височина. Въздушна възглавница за водача се предлагаше като опция.
 
 

Sprinter

Второто поколение направи революция 


Второто поколение, което дебютира в началото на 2006 година, направи скок в гъвкавостта. Беше възможен избор между три междуосия, четири дължини, три височини на покрива и общо тегло от 3,0 до 5,0 тона. Три години по-късно беше постигнат още един  връх с въвеждането на BlueEfficiency: система от мерки, насочени към максимална ефективност. Тя даде новата шестстепенна механична трансмисия и автоматичната система старт-стоп на борда на Sprinter. И повиши динамика на шофиране, като значително намали разхода на гориво. 

През 2013-а беше въведена системата за подпомагане при страничен вятър, система за безопасност, която никога преди не беше виждана във ван. Третото поколение беше пуснато през 2018 година с нови варианти благодарение и на предното задвижване. 

Sprinter 2018 постави нови стандарти, особено по отношение на информационно-развлекателните системи и свързаността, благодарение на мултимедийната система MBUX  -  налична за първи път в търговски автомобил. Оттогава той може да се подчинява на гласови команди и позволява използването на централизирани услуги.
 

 
Sprinter


Стигаме до първия eSprinter от 2019 година (на снимката): предлага се в две версии на каросерията и дължини, както и с три размера на батерията и пробег до 478 километра (WLTP). Тя се основава на нова концепция, състояща се от три модула, които позволяват платформата да бъде лесно адаптирана към други варианти на автомобили. С товарен обем до 14 кубични метра и бруто тегло до 4,25 тона. 

От миналата година актуализации за свързаност и безопасност са налични за eSprinter, както и за Sprinter с конвенционално захранване. И двата модела се доставят стандартно с последното поколение мултимедийна система Mbux. Системите за безопасност и помощ също са обновени: Active Brake Assist вече включва и функция за напречен трафик.

Каква ще бъде празничната версия за 30-ата годишнина? Засега Mercedes-Benz разкри, че ще наблегне на всички премиум аспекти на вана. Разработен на базата на версията Select , той ще предлага стандартно новия пакет за подпомагане на шофирането и допълнително оборудване за повишаване на комфорта.
 

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    слаби двигатели ,особено за тези с каросерия -вярно че са до 3500кг , но всички знаем че се товарят душманската и без тахограф ги настъпват яко.. Последно време не си оправдават името и цената
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    МЛА-4 ( преди 1 месец )
    4цил 2.2CDi е китайски, яде масло и трябва да се следи. В най-мощната си версия с двете турбини "замества" 2.7CDI в камионната база с двойните гуми, защото 2.7 го махат в това поколение Sprinter от 2007 до 2018г. Грешката е огромна, на хартия 2.2 е мощен, но по мнение на сервизите по инж.част е силно натоварен кекав мотор от кекав метал, и факт почти всички от тях са или през един ремонт или са със сменени двигатели. Не е зле мотора, но не е за ван с камионна база, особенно не е за 3.5т товар.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    МЛА-3 ( преди 1 месец )
    Следващия Sprinter от 2007 до 2018г ( имат малък фейслифт през 2016г), го карах по 400км на ден, 6 дни в седмицата без прекъсване година и половина. Тук в статията не е показан, от което материала става неточен. Малките са 4цил 2.2CDi, в различни версии на мощността с една и две турбини, карал съм за малко най-слабия 2.2 CDi във ван, и най-мощния 2.2CDi с две турбини и 170/180к.с. в камионна база с двойни гуми. Мотора е китайски, трака ужасно ако е изтърван, яде масло и трябва да се следи.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    МЛА-2 ( преди 1 месец )
    5 цилиндровия 2.7CDI им е легендарно надежден, но това поколение са тясни, ужасно неудобни "дървени" седалки. Старо е това поколение, фейслифта им за който говоря са доста обновени, но като цяло са страшно неудобни, няма къде да си сложиш чашка Pepsi вътре, камо ли да закрепиш някъде кафе. Нямат и място за клипборд документи, и са ужасно шумни. Говоря за камионната база с двойна гума. И имат ужасно разпределение циркулацията на въздуха в купето което страшно влияе на умората..
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    МЛА ( преди 1 месец )
    Втората снимка не е поколението от 2006г, а фейслифта на поколението до 2006г. Карал съм го достатъчно много, основно бус но камионна база с двойна гума. Карал съм го 4 цил 2.2CDI карал съм и 5 цил 2.7CDI. 2.2 им е слаб за натоварвания, но при тях поколение е корав. 2.7CDI е работен кон, внезапно им отказва модула за горивоподаването, гасне в движение и няма стартиране. Сменя се, и а си техн документация литература който иска да няма грижи с тях всяко нещо е описано кога се сменя.
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Трябваше да напишете "Платена публикация" и да махнете коментарите! Специално у нас ми се струва, че Рено и Форд продават доста повече бусове, че дори и Пежо!
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Боби ( преди 1 месец )
    Много удобна за работа...докато не даде фира електрониката.
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 1 месец )
    И все по-чупливи и ненадеждни. Не ги знам колко продават, но конглокенцията предлага идентични продукти при поне 30% по-ниски цени и съответно по-ниски разходи за поддръжка.