Нито една страна в света не обича своите мотоциклети толкова, колкото Индия. С над 20 милиона продадени двуколесни превозни средства всяка година, тя изпреварва дори Китай и Индонезия. Като се има предвид колко гъсто е населението на Индия и колко тесни и натоварени могат да бъдат пътищата, мотоциклетите са се превърнали в гръбнака на местната транспортна структура.
Един от най-силните играчи в индийската мотоциклетна индустрия, наред с Hero, TVS и Mahindra, е Bajaj. Тя е прочута с производството на достъпни дву- и триколесни моторни превозни средства, а извън страната има партньорства с някои големи имена като Triumph и KTM.
Сега Bajaj пусна на местния пазар нестандартния модел Freedom 125 CNG, чието производство започна преди три месеца. Това е първият в света сериен мотоциклет, който може да се движи и на метан. Оборудван е с четиритактов 125-кубиков двигател с въздушно охлаждане, който развива 9,5 к.с. и 9,7 Нм. Съчетава се с 5-степенна механична скоростна кутия. Максималната скорост е 90 км/ч на метан и 93 км/ч на бензин. Мотоциклетът е с дискова предна спирачка.
2-литровият резервоар за бензин е достатъчен за 130 км пробег, а LPG системата е предназначена за 12,5 литра метан, което е достатъчно за още 200 км. При използване на компресирания природен газ CO2 емисиите са с 25% по-ниски, отколкото при движение на бензин. Цената на Bajaj Freedom 125 CNG започва от 110 270 рупии (около 1260). Оборудването на мотоциклета включва диоден фар, дигитален приборен панел и Bluetooth.
Индийският производител планира да започне износ на модела в редица страни, но засега не е обявила дали ще го пусне на пазара в Европа. Причината е може би в това, че инфраструктурата за зареждане с CNG е доста оскъдна извън Южна Азия и Южна Америка. Освен това в САЩ и Европа, например, електрическите мотоциклети набират популярност и идеята за CNG няма да бъде нищо друго освен стъпка назад.