IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tesla губи пазара в Норвегия заради Мъск

Американският производител регистрира сериозен спад и в Швеция

Tesla загуби пазарен дял в Швеция и Норвегия през януари, показват данните от регистрацията на автомобили в понеделник. Причината е, че американският производител на електрически превозни средства е изправен пред тест за популярност след нахлуването на милиардера и собственик на компанията Илон Мъск в политиката.


Tesla


Общо 405 нови автомобила Tesla бяха регистрирани в Швеция миналия месец, с 44% по-малко от януари 2024 година, докато регистрациите в Норвегия паднаха до 689 бройки, което е намаление от 38% за същия период, въпреки увеличаващото се търсене на електромобили в двете страни.

Макар че кросоувърът Tesla Model Y беше най-продаваният модел в двете скандинавски страни през 2024 година, имиджът на компанията претърпя удар през последните седмици, установи проучване на пазарните настроения от шведската Novus Group, цитирана от местната информационна агенция TT.

В допълнение към силната си подкрепа за президента на САЩ Доналд Тръмп, Мъск също така изрази поляризиращи мнения за политиката в Европа и извън нея, привличайки критики от европейските столици, включително от премиера на Норвегия. Мъск, който управлява и платформата за социални медии X, отхвърли критиките срещу него като оскърбление за демокрацията и свободата на словото.


Tesla


Делът на шведите, които имат положително мнение за Tesla, намаля до 11% в проучването на Novus, проведено след встъпването в длъжност на Тръмп, от 19% в подобно анкета, направена в периода 15-17 януари. Делът на тези с отрицателно мнение за компанията пък се повиши от 47 до 63%.

Спадът на Tesla дойде въпреки рязкото нарастване на общите продажби на автомобили в двете страни, като регистрациите на автомобили в Швеция се увеличиха с 14% на годишна база през януари, докато норвежкият пазар нарасна с 82%, стимулиран от скока в икономически оптимизъм. Делът на Tesla от общия автомобилен пазар в Швеция намаля наполовина до 2,1% през януари от 4,2% година по-рано, а в Норвегия - до 7,4% от 21,7% за същия период.

В същото време Норвегия се доближава до целта си за продажби на електромобили тази година, като 95,8 на сто от реализираните нови коли през януари са изцяло на ток, което е безпрецедентно равнище в световен мащаб, съобщи Франс прес.


Tesla


Електрическите модели миналия месец са били 8954 от общо 9343 продадени нови автомобила, обяви Норвежкият информационен съвет за сухопътен трафик (OFV). От 50-те най-продавани модела в страната само два не са били електрически, а първият от тях е едва на 33-о място в класацията. 

За сравнение, делът на електрическите автомобили в Европа е бил 13,6 на сто през 2024 година, което е спад за първи път, откакто продажбите им скочиха значително през 2020-та, според данни на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).

0 от 500
  • #30
    2 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 1 седмица )
    Пилците се броят на есен. Juniper се доставя от февруари. Парите на улицата никой не намира. Купува кола (най-добрата за парите), не се жени за Мъск.
  • #29
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Мъски го интересува само как да иде на Марс, то е ясно. Колите му вече кучета ги яли.
  • #28
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    стига заблуждавахте хората , каква представителна извадка са с тези 9000 продадени автомобила за месец , при няколко милиона в цяла Европа?
  • #27
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Е те нали там са една шепа хора. По малко са от нас са. Нормално е пазарът да намалява след като повечето които са искали са купили. Да не очаквате да си купуват нова Тесла всяка година? Не всички са богаташи.
  • #26
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Миналата година имаше спад защото новия У ще излезе скоро, а тази година спада ще е защото излезе скоро и ест няма да почне от макс капацитет. Естествено това е обяснението без фактора Мъск политика. Също така обещават евтин модел да излезе тази година
  • #25
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Do 23 ( преди 1 седмица )
    Тая мантра за чакането на новия модел я разправяте от юни, ама Мъск много разчита на продажбите от ноеври декември да му направят моделчето най-продавано в света! Каква точно е разликата да си купиш модел Y през декември или през януари? Ще обясниш ли "разбирач"
  • #24
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Митбъстър=идиот ( преди 1 седмица )
    Нямате топки,психопати антиелектрици. Статистически е доказано.
  • #23
    1 rate up comment 11 rate down comment
    Разбирач ( преди 1 седмица )
    Тряя си много мек хлавата, че да не знаеш, че излиза новия модел У след два месеца и всеки ще чака него
  • #22
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 1 седмица )
    До 20, Си Мъск също става. Но другото е по-добро.
  • #21
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Едва ли е само заради Мъск, ако иска да продава в Европа няма как да стане с модели правени по китайски вкус, евтини но само в Китай!