IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

По-безопасни ли са електромобилите от колите с ДВГ?

Австралийски експерти дават отговор на въпроса, който вълнува много потребители

За всеки, който обмисля покупката на нова кола, безопасността е от основно значение. А при преминаване от модел с ДВГ към електромобил съмненията относно рисковете за сигурността на возещите се в автомобила се увеличат. Затова и експертите от ANCAP (Австралийска програма за оценка на нови автомобили) се опитват да дадат точен отговор на въпроса „коя кола е по-безопасна - електрическата или с ДВГ?“


краш-тест


Резултатите от краш-тестовете на ANCAP показват, че електрическите автомобили имат по-високи оценки на изпитанията за безопасност в сравнение с превозните средства с ДВГ. Експертите обаче отбелязват, че това са „пропорционално по-високи оценки“. Казано по друг начин - от тествани общо 57 електромобила, само 6 от тях не са получили максимален резултат. В същото време, от 117 автомобила с ДВГ при 18 са открити пропуски. Така най-висока оценка (5 звезди) получават 89% от EV и 85% от моделите с ДВГ.

Разликата не е толкова голяма, като трябва да вземете предвид и няколко други фактора. Първо, повечето електрически превозни средства са сравнително нови модели. По-новите автомобили имат по-нови технологии за безопасност, която се вижда и на тестовете. Освен това повечето тествани EV са и по-скъпи, така че е напълно нормално да получат повече системи за безопасност.


краш-тест


В същото време в групата с ДВГ попадат по-евтини модели, които не успяват да издържат тестовете на ANCAP - Mahindra Scorpio и MG5 имат по нула звезди, а Suzuki Swift - само една (в Австралия и Нова Зеландия не се продават модели с по-малко от 3 звезди). Към тях могат да се добавят седанът Hyundai i30, MG3, Jeep Gladiator и Jeep Wrangler, които заработват по три звезди и това също намалява общия резултат на моделите с конвенционално задвижване.

При електромобилите с 4 звезди са BMW i4, Hyundai Kona Electric, Fiat 500e, Opel Mokka и Citroen C4, а единственият, който записва по-слаб резултат е Jeep Avenger (3 звезди). Това кара експертите от ANCAP да бъдат категорични, че разликата в цялостната безопасност между модели с ДВГ и EV не е толкова голяма. В същото време обаче, тъй като електромоболите все още са по-скъпи, просто няма икономически смисъл да се продава кола на ток със слаба безопасност.


краш-тест


0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Кола от лят алуминий,чупел пресите...... хахахаха този облъчения пак е бъркал в контакта.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Не пожелавам на никого,да го блъсне двутонен електрокар.Пишман инджинера Теслю,още върти смешната мантра че батериите заздравявали структурно конструкцията.Даже ги слагали преди леенето.
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 1 ( преди 1 седмица )
    Нищо подобно. Има само 1 кола, която е чупила пресата за таван (Model S) и не се е обръщала при машината за преобръщане (Model X), а се върна на гуми като Матрьошка и тази кола е TESLA. Колите на ток имат деформациионна зона, която поема енергията на челния удар и предпазва пътниците, вместо тя да е пълна с буца желязо (двигател), който се опитва да влезе в купето и да смели пътниците.Колите на ток са с батерия в пода, която заздравява структурно цялата конструкция. Ел. колите са най-сигурни ...
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Австралийският НКАП взима много неща на готово от Европейския, т.е. те дори са преминали на следващото ниво на правене на пари от нищо и за нищо.
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 2 седмици )
    Любопитно, но и в австралийския NCAP се дават много точки за електронни асистенти. Тоест общата оценка се влиеяе от това, кой колко електроника е добавил. Дали работи тази електроника, не знам дали се оценява. Общо взето една организация си е превзела една ниша и си работи/печели от това. Май се наричаше монопол. А има ли хора, които вярват и са съгласни с монополите?!
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Които плаща,той поръчва музиката.
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Jay до тинтири глупе ( преди 2 седмици )
    Това, че сравняваш голям сув с малък автомобил показва че си т*п ганьовец! Следващият път пробвай М-hero със Ярис глупен*ер!
  • #2
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 седмици )
    Вече се пробутват всякакви пропагандни тъпизми само и само някой да се хване на електрическата въдичка. Хайде да се качим аз в стар Land Cruiser 200 а вие ми елате в нова електрическа циикалка като Корса или Мини - ще мина през вас без да разбера, докато се чудите що глупостта ви вие е утрепала! Егатиму!
  • #1
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Буахти тъпата статия. Опасен автомобил може да се направи и с едната, и с другата технология. Правилният въпрос - Може ли електромобил да бъде по-безопасен от ДВГ? - беше отгорорен още преди 13-на години, когато излязоха краш тестовете на първите Тесли. От тогава насам - всеки да си следи за модела, който го интересува.