За всеки, който обмисля покупката на нова кола, безопасността е от основно значение. А при преминаване от модел с ДВГ към електромобил съмненията относно рисковете за сигурността на возещите се в автомобила се увеличат. Затова и експертите от ANCAP (Австралийска програма за оценка на нови автомобили) се опитват да дадат точен отговор на въпроса „коя кола е по-безопасна - електрическата или с ДВГ?“
Резултатите от краш-тестовете на ANCAP показват, че електрическите автомобили имат по-високи оценки на изпитанията за безопасност в сравнение с превозните средства с ДВГ. Експертите обаче отбелязват, че това са „пропорционално по-високи оценки“. Казано по друг начин - от тествани общо 57 електромобила, само 6 от тях не са получили максимален резултат. В същото време, от 117 автомобила с ДВГ при 18 са открити пропуски. Така най-висока оценка (5 звезди) получават 89% от EV и 85% от моделите с ДВГ.
Разликата не е толкова голяма, като трябва да вземете предвид и няколко други фактора. Първо, повечето електрически превозни средства са сравнително нови модели. По-новите автомобили имат по-нови технологии за безопасност, която се вижда и на тестовете. Освен това повечето тествани EV са и по-скъпи, така че е напълно нормално да получат повече системи за безопасност.
В същото време в групата с ДВГ попадат по-евтини модели, които не успяват да издържат тестовете на ANCAP - Mahindra Scorpio и MG5 имат по нула звезди, а Suzuki Swift - само една (в Австралия и Нова Зеландия не се продават модели с по-малко от 3 звезди). Към тях могат да се добавят седанът Hyundai i30, MG3, Jeep Gladiator и Jeep Wrangler, които заработват по три звезди и това също намалява общия резултат на моделите с конвенционално задвижване.
При електромобилите с 4 звезди са BMW i4, Hyundai Kona Electric, Fiat 500e, Opel Mokka и Citroen C4, а единственият, който записва по-слаб резултат е Jeep Avenger (3 звезди). Това кара експертите от ANCAP да бъдат категорични, че разликата в цялостната безопасност между модели с ДВГ и EV не е толкова голяма. В същото време обаче, тъй като електромоболите все още са по-скъпи, просто няма икономически смисъл да се продава кола на ток със слаба безопасност.