Група от най-известните автомобилни компании се обяви против Министерството на транспорта на САЩ, които искат нови задължителни автоматични системи за аварийно спиране. Производителите на автомобили обаче смятат, че тези правила са практически невъзможни за изпълнение, дори с помощта на най-съвременните технологии. Групата представлява марки като BMW, Ferrari, Toyota, VW, Honda, Hyundai и Kia.
Алиансът за автомобилни иновации съди Министерството на транспорта на САЩ, за да се опита да отмени правилата, изискващи всички нови автомобили и камиони да бъдат оборудвани със системи за автоматично аварийно спиране (AEB) до 2029 година. Въпреки делото, групата настоява, че не се противопоставя на AEB, но все още изпитва недоверие към технологията.
През април 2024 година Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) финализира правило, изискващо „всички превозни средства да могат да спират и избягват контакт с превозното средство отпред при скорости до 100 км/ч“ и да откриват пешеходци както през деня, така и през нощта. Правилото също така гласи, че AEB системите трябва автоматично да задействат спирачките на превозното средство при скорости до 150 км/ч, когато е неизбежен сблъсък с друго превозно средство.
Алиансът за автомобилни иновации, който представлява марки като BMW, Ferrari, Ford, GM, Honda, Hyundai, JLR, Kia, Mazda, Mercedes, Toyota и VW, се противопоставя на решението. Неговият президент и главен изпълнителен директор, Джон Бозела, казва, че тези изисквания са "на практика невъзможни за изпълнение с настоящата технология".
Той описа решението като „катастрофален ход от страна на главния национален регулатор на безопасността на движението, който ще изнерви шофьорите до безкрай, ще направи превозните средства по-скъпи и в крайна сметка няма да подобри значително безопасността на шофьорите и пешеходците“.
Според лобистката група автомобилната индустрия вече е инвестирала повече от 1 милиард евро в разработването на AEB системи. През 2016 година, на фона на това, производителите на автомобили доброволно се съгласиха да внедрят AEB на всички нови автомобили, като това да стане до 2025. NHTSA, на свой ред, изчислява, че новите строги изисквания за AEB могат да спасят 362 живота годишно.