IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Система за безопасност вкарва водещи производители в съда

Алианс за автомобилни иновации заведе дело срещу американското министерство на транспорта

Група от най-известните автомобилни компании се обяви против Министерството на транспорта на САЩ, които искат нови задължителни автоматични системи за аварийно спиране. Производителите на автомобили обаче смятат, че тези правила са практически невъзможни за изпълнение, дори с помощта на най-съвременните технологии. Групата представлява марки като BMW, Ferrari, Toyota, VW, Honda, Hyundai и Kia.


системи за безопасност


Алиансът за автомобилни иновации съди Министерството на транспорта на САЩ, за да се опита да отмени правилата, изискващи всички нови автомобили и камиони да бъдат оборудвани със системи за автоматично аварийно спиране (AEB) до 2029 година. Въпреки делото, групата настоява, че не се противопоставя на AEB, но все още изпитва недоверие към технологията.

През април 2024 година Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) финализира правило, изискващо „всички превозни средства да могат да спират и избягват контакт с превозното средство отпред при скорости до 100 км/ч“ и да откриват пешеходци както през деня, така и през нощта. Правилото също така гласи, че AEB системите трябва автоматично да задействат спирачките на превозното средство при скорости до 150 км/ч, когато е неизбежен сблъсък с друго превозно средство.

Алиансът за автомобилни иновации, който представлява марки като BMW, Ferrari, Ford, GM, Honda, Hyundai, JLR, Kia, Mazda, Mercedes, Toyota и VW, се противопоставя на решението. Неговият президент и главен изпълнителен директор, Джон Бозела, казва, че тези изисквания са "на практика невъзможни за изпълнение с настоящата технология".

Той описа решението като „катастрофален ход от страна на главния национален регулатор на безопасността на движението, който ще изнерви шофьорите до безкрай, ще направи превозните средства по-скъпи и в крайна сметка няма да подобри значително безопасността на шофьорите и пешеходците“.

Според лобистката група автомобилната индустрия вече е инвестирала повече от 1 милиард евро в разработването на AEB системи. През 2016 година, на фона на това, производителите на автомобили доброволно се съгласиха да внедрят AEB на всички нови автомобили, като това да стане до 2025. NHTSA, на свой ред, изчислява, че новите строги изисквания за AEB могат да спасят 362 живота годишно.


0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Може, евентуално.... Да спасят ДО 360живота годишно... Същото като всички мантри идващи от бюрократи, независимо дали става дума за автомобили, мръсен въздух, шум, пиене на алкохол, ядене на хамбургери и т.н.
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 1 седмица )
    От друга страна, в САЩ от години е задължителна камерата за заден ход, а в Европа не. Или поне не беше преди 3 години.
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Поразителна е наглостта на големите корпорации. В Европа от 2 години ги вграждат, но в Америка - не е технологично възможно. По принцип съм против тези системи да са задължителни (на този етап), защото още са твърде несъвършени и. понеже са задължителни, повечето производителите вграждат най-евтиния отппаддък, особено на евтините модели, но в случая не са прави.