Историята на дизеловите двигатели в Русия обхваща повече от седем десетилетия, но краят й е нещастен.Тяхната разработка започва още преди Втората световна война, когато в едно от „затворените“ конструкторски бюра (в тях работят само осъдени инженери) е създаден двигателя „Коджу“ (Коба Джугашвили е партийният псевдоним и истинската фамилия на Сталин). Експерименталните двигатели са инсталирани на прототипи на камиони, модифицирани, но така и не доведени до реализация или производство.
Неуспешната история на руските дизелови коли (ГАЛЕРИЯ):
От 1962 г. Scaldia е оборудвана с по-мощен двигател Rover с 65 конски сили и работен обем 2,2 литра на Волга. Дизеловите двигатели са инсталирани както на Москвич-408, така и на Волга ГАЗ-24. Москвичите се предлагаха с двигатели Perkins с мощност 52 к.с. В Белгия на ГАЗ-24 са инсталирани двигатели Indenor-Peugeot с мощност 70 конски сили.
Интересно е, че по-късно дизеловите Волги дори се сглобяват на главния конвейер на ГАЗ. В допълнение към вносните двигатели, такива автомобили са оборудвани с двоен главен спирачен цилиндър Girling и един хидравличен вакуумен усилвател е разположен във всяка спирачна верига.
Волга и УАЗ