Историята на дизеловите двигатели в Русия обхваща повече от седем десетилетия, но краят й е нещастен.Тяхната разработка започва още преди Втората световна война, когато в едно от „затворените“ конструкторски бюра (в тях работят само осъдени инженери) е създаден двигателя „Коджу“ (Коба Джугашвили е партийният псевдоним и истинската фамилия на Сталин). Експерименталните двигатели са инсталирани на прототипи на камиони, модифицирани, но така и не доведени до реализация или производство.
Неуспешната история на руските дизелови коли (ГАЛЕРИЯ):
Три чуждестранни дизела за УАЗ
На първо място, дизелът, разбира се, няма как да навреди на руските всъдеходи. И дори не става въпрос на икономия - цената на горивото в СССР не тревожи нито армията, нито държавните автобази. В същото време в чужбина дизеловите двигатели са инсталирани на УАЗ-469, като италианската компания Martorelli предлага модификации с двигател Peugeot със 76 конски сили и двигател FIAT с мощност 72 конски сили. Моделът също така е оборудван с двигател Venture Motori (VM) със 100 конски сили.
На първо място, дизелът, разбира се, няма как да навреди на руските всъдеходи. И дори не става въпрос на икономия - цената на горивото в СССР не тревожи нито армията, нито държавните автобази. В същото време в чужбина дизеловите двигатели са инсталирани на УАЗ-469, като италианската компания Martorelli предлага модификации с двигател Peugeot със 76 конски сили и двигател FIAT с мощност 72 конски сили. Моделът също така е оборудван с двигател Venture Motori (VM) със 100 конски сили.