IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какво ни чака през 2025: отчаяни отстъпки за електромобили в ЕС

4 модела под 50,000 лева - вижте кои са най-евтините коли на ток в България в момента

Продажбите на електрически автомобили в Европа ще скочат с 40 процента през 2025 година, прогнозира анализаторът Матиас Шмид, цитиран от The Financial Times. Главната причина за това е огромната нужда на производителите да покрият новите стандарти за вредни емисии. Именно заради тях лансирането на много електрически модели бе отложено от 2024 за тази година. Производителите ще са готови на всичко, за да ги пласират, което вещае големи отстъпки за клиентите и понижени маржове на печалба за команиите, смята Шмид.
   
      
Най-евтините електромобили в България в момента (ГАЛЕРИЯ):


   
         
През 2025 на европейския пазар ще се появят над 160 нови чисто електрически модела, изчислява FT. Според проекциите на Шмид това ще доведе до увеличение на дела на електромобилите от досегашните 15-17 процента до 22% от общите продажби на нови превозни средства в Европа. В реални измерения това означава около 2.7 милиона продадени електромобила през 2025. "Определено очакваме пазарът на електромобили да отскочи нагоре през 2025 заради регулаторния тласък от ЕС", твърди Шмид пред The Financial Times.

През 2024 търсенето на автомобили с батерии се сви на повечето пазари заради скептицизма на потребителите и заради спирането на щедрите държавни субсидии на много места. Сега възстановяването на растежа ще е за сметка на печалбата на производителите. Ние сме готови с предложения за електрифицирани превозни средства, коментира шефът на Renault Фабрис Камболив пред изданието. "Що се отнася до търсенето обаче, виждаме много колебливи сигнали. Нивото на колебание у потребителите е наистина високо".
  
    
BMW Neue Klasse
С очаквания през второто полугодие първи модел от гамата Neue Klasse, BMW ще въведе на пазара в Европа ново поколение електрическо задвижване
  
      
Неотдавна АСЕА, браншовата организация на автомобилните производители в Европа, пресметна, че ако ЕС не отложи предвидените нови санкции за емисии, само през 2025 автомобилните компании ще загубят 16 милиарда евро от глоби, разходи за покупка на емисионни квоти и продажбата на електромобили с големи отстъпки.

През 2025 производителите активно ще налагат "евтини" модели с електрическо задвижване на цена под 25,000 евро, като Renault 5 или Citroen e-C3. Другата съществена новост е свързана с технологии от следващо поколение. BMW най-после ще лансира тази година своята Neue Klasse - изцяло нова гама електромобили със следваща генерация задвижване. Очаква се също дебютът на обновената Tesla Model Y, представена вече в Китай. Шефът на Mercedes Ола Калениус също обяви наскоро рекордна продуктова офанзива - "фойерверк от нови автомобили, повечето от които ще са чисто електрически". Калениус обаче предупреди, че "естественото търсене" от страна на потребителите едва ли ще се повиши през 2025 до степен, която би позволила на производителите да имат здравословни маржове на печалба.
  
   
Продажби, електромобили, графика
Прогноза на Market Intelligence Study за развитието на пазара на електромобили в ЕС
  
      
Европейският съюз от тази година изисква производителите чувствително да понижат средните емисии от гамата си, най-вече като продават повече чисто електрически модели. Подобна политика води и правителството на Великобритания. Това обаче се отразява най-вече на корпоративните покупки. 9 от 10 частни клиенти все още предпочитат колите с двигател с вътрешно горене.

Насърчаването на апатичното търсене ще струва на производителите милиарди, прогнозират анализатори. UBS очаква печалбата преди лихви и данъци (EBIT) на европейските производители през 2025 да спадне средно със 7 на сто в сравнение с 2024. Ясно е, че компаниите имат силен интерес да продадат повече EV тази година. Въпросът е докъде са склонни да стигнат с отстъпките за целта, обяснява Патрик Хюмел, анализатор в UBS.

За някои производители отстъпките и промоциите няма да са единствените щети покрай новите тавани за емисиите. Много компании ще трябва да купуват въглеродни квоти от производители като Tesla и BYD, за да покрият новите изисквания. Stellantis, Ford, Toyota, Mazda и Subaru вече обявиха създаването на пул за купуване на квоти от Tesla. Mercedes иска да закупува квоти от Volvo и Polestar, собственост на китайската Geely. Според Патрик Хюмел това ще изяде над 4 милиарда евро от потенциалната печалба на европейските производители.
  
   

 

0 от 500
  • #28
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тръмп току що каза ме ЕС бил много лош понеже Европейците не купували Американските коли .. защо ли ?Заможните американци буквално се редят на опашки за мерцедеси а европейците не харесват задокеанските суперавтомобили с интериор в стил Хюндай 1992 и качество Буик (опел)
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Защо, бе, горд непрагматичен българино, не подкрепиш думите си с 5000 лв? Ако си толкова убеден в несъвършенството на електромобилите, това си е сигурна печалба за теб!
  • #26
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    продължаваме историята понеже имам наблюдения че собствениците на електрически автомобили сте много прагматични и си броите стотинките за да ви излезе по евтино притежаването и придвижването в живота с електромобил въпреки че сте дали един куфар с пари образно искате на всички да ви дам по 100 лв. че да ви платя разходката ами няма как да стане наградния фонд си остава 100 лв за този който първи стигне до резово без да зарежда по пътя сделка или а 5 000 лева си търсете от някоя компания залози
  • #25
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    за да ви стане интересно на собствениците на електрички от време на време ви подгрявам интереса да направите едно колективно пътешествие тръгвайки от площад народно събрание до резово с най различни автомобили без да спрате за зареждане виждам че вече имате групичка от 10 човека като като идеята не е моя а е правено предаване от мат уотсън от каруау с различни модели за да се види до къде реално може да се стигне като пробег докато автомобилите останат без електрони
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    историята продължава предложих на Константин Томов по случай падането на шенгенските ограничения за придвижване по суша целия екип на аутомедия на 12 декември да изминат разстоянието с електрически автомобил от резово което е най югоизточната точка на европейския съюз даже има обелиск който е ходил го е виждал до Нос Кабо да Рока в Португалия най-западната континентална точка на Европа и да покажат в предаването колела как е преминало пътуването отговора беше ние с политика не се занимаваме
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    продължаваме историята бях предложил заложните компании да се включат но явно там момчетата не им се занимава спглупости и имат други по интересни предложения примерно колко топки ще влязят в първото полувреме в една врата явно някой с електричка се беше навил но 100 лева награден фонд се видяха малко да си губи времето по пътщата пъплейки 90 зад някой камион и вдигна облога до 5 000 да си избие вредните при което казах че наградата от 100 лв се определя от мен естественно никой не се нави
  • #22
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    момчета връщаме времето назад в началото облога беше ключ срещу ключ никакви желаещи от страна на собствениците на електромобили защото е ясно че мача е свирен и електромобилите нямат шанс въпреки че от страна на един профил тук имаше заявка със стара тойотка да участва разбирам го човека иска да си смени старата оризова опаковка с нещо съвременно и да кара електрически тостер след това предложих 100 лева награда за този който без да спира за заряд стигне до резово което включва една нощувка
  • #21
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 15 ( преди 2 седмици )
    Ще предложа на момчетата и този вариант - всички се движим накуп с преценена от нас скорост, Но остава условието да спираме един от автомобилите и да зареждаш само по 2 минути на всяка зарядна станция по пътя за да стане клипа. После даваш по 100 лв на всеки шофьор който е стигнал до Резово без зареждане. Очертава се един много забавен, информативен и интересен видеоклип в който да си главния герой да докажеш на всички, че няма зарядни и не може да се стигне до Резово!
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 15 ( преди 2 седмици )
    Стига си питал за Резово без да си четеш отговорите. Вече ти беше предложено и извъртя задните части на другата страна и смени условията. Не искаш ли да се движим със средна скорост 200 километра в час от София до Резово или пък да стигнем за по-малко от час без да зареждаме и като стигнем да ни дадеш 10 лв ? Сигурен съм че ще има минимум 1 000 желаещи да вземат 10 лв. Май се уплаши като ти предложих да дойдем 10 автомобила?
  • #19
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Българина е голям мазохист те му надуват цените на нова кола с по 5 бона всяка година нагоре той вика поевтинели са даже спрямо инфлацията. Навсякъде в Европа спряха да купуват заради абсурдните цени , *** щял на опашка да се реди. Давайте , купувайте