IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какво ни чака през 2025: отчаяни отстъпки за електромобили в ЕС

4 модела под 50,000 лева - вижте кои са най-евтините коли на ток в България в момента

Продажбите на електрически автомобили в Европа ще скочат с 40 процента през 2025 година, прогнозира анализаторът Матиас Шмид, цитиран от The Financial Times. Главната причина за това е огромната нужда на производителите да покрият новите стандарти за вредни емисии. Именно заради тях лансирането на много електрически модели бе отложено от 2024 за тази година. Производителите ще са готови на всичко, за да ги пласират, което вещае големи отстъпки за клиентите и понижени маржове на печалба за команиите, смята Шмид.
   
      
Най-евтините електромобили в България в момента (ГАЛЕРИЯ):


   
         
През 2025 на европейския пазар ще се появят над 160 нови чисто електрически модела, изчислява FT. Според проекциите на Шмид това ще доведе до увеличение на дела на електромобилите от досегашните 15-17 процента до 22% от общите продажби на нови превозни средства в Европа. В реални измерения това означава около 2.7 милиона продадени електромобила през 2025. "Определено очакваме пазарът на електромобили да отскочи нагоре през 2025 заради регулаторния тласък от ЕС", твърди Шмид пред The Financial Times.

През 2024 търсенето на автомобили с батерии се сви на повечето пазари заради скептицизма на потребителите и заради спирането на щедрите държавни субсидии на много места. Сега възстановяването на растежа ще е за сметка на печалбата на производителите. Ние сме готови с предложения за електрифицирани превозни средства, коментира шефът на Renault Фабрис Камболив пред изданието. "Що се отнася до търсенето обаче, виждаме много колебливи сигнали. Нивото на колебание у потребителите е наистина високо".
  
    
BMW Neue Klasse
С очаквания през второто полугодие първи модел от гамата Neue Klasse, BMW ще въведе на пазара в Европа ново поколение електрическо задвижване
  
      
Неотдавна АСЕА, браншовата организация на автомобилните производители в Европа, пресметна, че ако ЕС не отложи предвидените нови санкции за емисии, само през 2025 автомобилните компании ще загубят 16 милиарда евро от глоби, разходи за покупка на емисионни квоти и продажбата на електромобили с големи отстъпки.

През 2025 производителите активно ще налагат "евтини" модели с електрическо задвижване на цена под 25,000 евро, като Renault 5 или Citroen e-C3. Другата съществена новост е свързана с технологии от следващо поколение. BMW най-после ще лансира тази година своята Neue Klasse - изцяло нова гама електромобили със следваща генерация задвижване. Очаква се също дебютът на обновената Tesla Model Y, представена вече в Китай. Шефът на Mercedes Ола Калениус също обяви наскоро рекордна продуктова офанзива - "фойерверк от нови автомобили, повечето от които ще са чисто електрически". Калениус обаче предупреди, че "естественото търсене" от страна на потребителите едва ли ще се повиши през 2025 до степен, която би позволила на производителите да имат здравословни маржове на печалба.
  
   
Продажби, електромобили, графика
Прогноза на Market Intelligence Study за развитието на пазара на електромобили в ЕС
  
      
Европейският съюз от тази година изисква производителите чувствително да понижат средните емисии от гамата си, най-вече като продават повече чисто електрически модели. Подобна политика води и правителството на Великобритания. Това обаче се отразява най-вече на корпоративните покупки. 9 от 10 частни клиенти все още предпочитат колите с двигател с вътрешно горене.

Насърчаването на апатичното търсене ще струва на производителите милиарди, прогнозират анализатори. UBS очаква печалбата преди лихви и данъци (EBIT) на европейските производители през 2025 да спадне средно със 7 на сто в сравнение с 2024. Ясно е, че компаниите имат силен интерес да продадат повече EV тази година. Въпросът е докъде са склонни да стигнат с отстъпките за целта, обяснява Патрик Хюмел, анализатор в UBS.

За някои производители отстъпките и промоциите няма да са единствените щети покрай новите тавани за емисиите. Много компании ще трябва да купуват въглеродни квоти от производители като Tesla и BYD, за да покрият новите изисквания. Stellantis, Ford, Toyota, Mazda и Subaru вече обявиха създаването на пул за купуване на квоти от Tesla. Mercedes иска да закупува квоти от Volvo и Polestar, собственост на китайската Geely. Според Патрик Хюмел това ще изяде над 4 милиарда евро от потенциалната печалба на европейските производители.
  
   

 

0 от 500
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до 11 ( преди 1 месец )
    Точно това казвам от 2019-та насам колите не са мръднали съществено технологично добавиха има меките хибриди и асистентите, които така и така бяха налични в по-високите, но цените им скочиха с едни 30-40%. За мен това бяха реалните цени. Както казах слагам и инфлация. Хубаво Мъск смъкна цените. И пак колко струва най-евтината Тесла? Пак значително над цената ДВГ от 2019 + инфлация. Даже все още е над цената на С сегмент семеен автомобил.
  • #9
    2 rate up comment 8 rate down comment
    До 10 ( преди 1 месец )
    Ти вярваш ли на тези опорни точки или се опитваш да ни излъжеш с тях? Кога се вдигнаха цените на автомобилите? Предишното затягане на нормите беше през 2020. Цените се вдигнаха през 2022 без никакви повишавания на изискванията. Тогава по същите причини се вдигнаха и цените на електромобилите. Но оттогава насам Тесла свали цените с около 20 000 евро надолу, Но цените на автомобилите с ДВГ си останаха на същите нива.
  • #8
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само преди 5 години добре оборудван семеен автомобил с повечето асистенти и едни 150-тина коня вървеше по 40к лв. В момента същия клас само че по задължение с всички асистенти и поне мек хибрид (пак по задължение) ти отива 55-60к лв. Ако ги няма абсурдните изисквания след инфлацията шяхме да говорим за около 45-47к лв. Искам да видя електричка С седмгент с поне 60кВч батерия (за да говорим че е поне що годе универсална) за тези пари. Така че без морков/тояга електричките нямат шанс.
  • #7
    7 rate up comment 10 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    Какво мислиш, че ще се случи, ако премахнат планираните за тази година ограничения за ДВГ, Но в същото време премахнат и пречките пред вноса на китайски автомобили на цените на които се продават в Китай? Дали хората ще предпочетат да си купят xiaomi за 30 000 долара или много по-бавен, по-маломощен и лаком разваляш се автомобил с ДВГ за повече пари? Обърни внимание, че дори не те питам за електромобилите по 5-10 000 евро, чиито аналози с ДВГ тук струват 20 000 евро.
  • #6
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    6-ти, слабо ме интересува Китай, а ЕС. Искам да видия колко китайски Е-коли ще се продадт в ЕС, ако се махнат глупавте ограничения за ДВГ.
  • #5
    5 rate up comment 8 rate down comment
    q ( преди 1 месец )
    Някои отчаяно ще продават електромобили, други гордо ДВГ и хибриди и гордо и с насмешка ще подхвърлят кинти на Тесла. За това пък клиентите им ще имат удоволствието да платят за великите решения на Гуруто. А и да чакат една година да им се достави технология от преди 10.
  • #4
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Електричар ( преди 1 месец )
    Да имат да вземат с тези километри дето ги обявяват... С 40 кВч батерия я отидеш от София до Пловдив, я не! За градско може и да ги докарат, ама 60-70 000 за градска кола си е изстрел в крака! То по-добре с такси да се возиш, като сметнеш цената, застраховките и т.н. За градска кола - цена до 20-25 000 лв, оттам нагоре няма никакъв смисъл!
  • #3
    8 rate up comment 12 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    Разбира се, че е напълно възможно. Но е малко вероятно. Но нека обсъдим дали това ще е добро или лошо решение? Преди 25 години политиците казаха, че искат постепенно да намалят замърсяването от електромобилите, като направиха 35 годишен план. Какво направиха за това време автомобилните производители? Плащаха на няколко пъти за да се отмени или забави развитието на по чистия транспорт. Миналата година махнаха моркова (субсидиите). Ако махнат и тоягата, колко още ще изостанат от Китай?
  • #2
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не е въпроса да е евтино, а какво предлагаш за тази цена. Докато производителите произвеждат електромобили, които да угодят на политиците, няма да имат пазарен успех. Търсенето на електромобили ще започне чак когато предлагането е съобразено с изискванията и възможностите на клиентите, а не с желанията на политиците. Насила хубост не става са казали мъдрите хора.
  • #1
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Има голяма вероятност да се отменят прекалено строгите изисквания за СО2