Ford ще обърне специално внимание на гамата си от SUV автомобили. Това обяви в разговор с журналисти по време на автомобилното изложение в Детройт главният изпълнителен директор на компанията Джим Фарли. Топ мениджърът заяви амбициите си да превърне Ford в "Porsche за офроуд" и да стане "офроуд марка №1 в света".
Акцентът ще бъде поставен върху семейството Bronco , линиите Tremor и Raptor. Делът на всъдеходите в общия обем на продажбите трябва да се увеличи, а маржът им да нарастне значително. Джим Фарли отново намекна за дебюта на офроуд версията на Ford Mustang: пони автомобил със специални гуми и преконфигурирано окачване може да се счита за аналог на ограниченото издание Porsche 911 Dakar.
Също така шефът на "синия овал" обясни отказа от леки автомобили в САЩ и Европа: те просто не носят адекватна печалба. Фокусът върху кросоувърите, SUV-тата и пикапите все още не се е разпространил на всички пазари.
В Китай, както и преди, Ford Mondeo се актуализира и продава, в Близкия изток бизнес седанът Taurus остава в гамата. В САЩ обаче единственото изключение от правилото е Mustang. И Джим Фарли обеща да запази и развие емблематичния модел.
Освен това Ford не се отказва от плановете си за електрификация, въпреки че продажбите на "батерийни" коли в Европа бележат сериозен спад.
Интересното е, че доста успешният Ford Fiesta беше премахнат от европейската гама, а сега Focus се подготвя за пенсиониране. През 2024-а интересът към модела намаля с 15%, но за 11 месеца в Европа са продадени 80 000 Focus-а. Тоест бестселърът от последните години, който не се продава навсякъде в Европа, е на трето място след Puma (139 000 броя) и Kuga (98 000 броя). ) по отношение на продажбите.