IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кой продаде най-много нови коли в Европа през 2024?

Бензинът е най-търсеното задвижване, но лидерството му е застрашено

Европейският автомобилен пазар, включващ ЕС, страните от ЕАСТ и Великобритания, приключва 2024 с общо 12 963 614 нови автомобила, регистрирани през годината, което е леко увеличение с 0,9% в сравнение с 12 847 929 единици през 2023. Ръстът беше постигнат благодарение на продажбите през декември – 1 091 131 единици, което е с 4,1% повече от същия месец на предишната година.


продажби


Повечето от основните пазари на континента обаче са на минус, сочат данните от продажбите като цяло. Единствено Испания (+7,1%) и Великобритания (+2,1%) записват ръст, докато Франция (-3,2%), Германия (-1%) и Италия (-0,5%) се движат в обратна посока. На шесто място е Полша с увеличение от цели 16,1%.

Що се отнася до задвижванията, електрическите превозни средства запазват трета позиция с пазарен дял от 15,3%, но в същото време отбелязват спад на продажбите от 1,3%. Свиването на регистрациите на EV в Германия е особено силно (-27,4%), докато във Франция и Италия спадът е по-малък съответно -2,6% и -1,0%. От друга страна, продажбите на електромобили нарастват в Испания (+11,2%) и Великобритания (+21,4%).
  
    

ТОП 10, ПРОИЗВОДИТЕЛИ
VW Group - 26,3%
Stellantis - 15,2%
Renault Group - 9,9%
Hyundai Group - 8,2%
Toyota Group - 7,8%
BMW Group - 7,1%
Mercedes-Benz - 5,4%
Ford  - 3,3%
Volvo - 2,9%
Tesla - 2,5%

Продажбите на plug-in хибридните автомобили също са намалели с 3,9% за цялата година, като техният пазарен дял е 7,3%. Най-значимият ръст на PHEV се отчита във Великобритания (+18,3%) и Германия (+9,2%), докато в Италия те са намалели с 24,4%.

Бензинът все още е най-продаваното гориво с почти 33% пазарен дял в Европа, но през миналата година той пада с 6,8%. Хибридните автомобили (пълни и леки) отчитат ръст от 19,6% и вече са много близо до бензиновите, като общият им дял е 31,3%. Пазарът на дизелите продължава да се свива – с 11,8% на годишна база и вече е 10,4%. Останалите горива (пропан-бутан, метан, биоетанол и водород) леко се увеличават (+1,4%) и дял от 2,5%.

Сред големите автомобилни групи единствената, която отбелязва силен растеж, е Toyota с +13,1% през 2024 и с пазарен дял, който нараства с почти един процентен пункт. Европейските регистрации на Renault (+3,2%) и Volkswagen Group (+2,5%) също се увеличават, докато при Ford (-17,0%), Tesla (-10,8%) и Stellantis (-7,3%) са намалели значително. Сред другите групи се откроява отличното представяне на Volvo (+28,4%), Suzuki (+8,1%) и Mitsubishi, което въпреки малките продажби се завръща в Европа с +42,2%.


0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Вах тая Тойота ( преди 3 седмици )
    Как може тези изостаналите да продават все повече и повече. Нали трябваше измислените хибриди да престанат да съществуват, а те с 20% ръст, а ел. бъдещето с 10% спад. Сега се чудя акциите си в Тойота да ги продавам ли, както ме съветват електропитеците, щото компанията е пред фалит, или не?
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    От 550 млн Европа 12 млн коли от които 8 млн са служебни баничарници.
  • #13
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Малко факти ( преди 3 седмици )
    Към момента Китай има капацитет за 50% от цялото световно производство на коли, което е 80 млн. До 2030 капацитетът може да нарасне до 75% от световното производство, според Global Data. Посоката е ясна - безплатни китайски коли и Тесли по 1000 коня, безплатен ток и купища пари.
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Добрите новини ( преди 3 седмици )
    В ледена Норвегия, продажбите на чисти електромобили са 95% от всички нови коли, защото са безотказни в екстремни условия. В Исландия електромобилите са 60% от пазара, в Швеция 65%, в Холандия 40% и 30% в Западна Европа. В центъра на Лондон вече не можеш да чуеш гърне да бучи. Коли, бусове за доставки и градски транспорт - всичко е на ток. Пълна тишина. В Китай 2024 са продадени 11 млн електромобила: 50% пазарен дял. Целта на Си Дзинпин: да избърше и последното гърне. 70% до 2028, 100% до 2030.
  • #11
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Хахохи ( преди 3 седмици )
    Очаквана статистика, купува се като за последно, все малки бензинови коли. Това е Европа, честито.
  • #10
    8 rate up comment 6 rate down comment
    до 5 ( преди 4 седмици )
    Ще си позволя да ти отговоря от негово име: едно е да предвиждаш доминация на дадена марка на база на добри познания за технологии, пазари, икономика, геополитика и т.нат., друго е да я смяташ за положителна и да я искаш. Интелигентният човек мисли и за добрите, и за лошите страни, а не вие като антиелектрически латерни в чернобяло (или по-точно, само в черно - цветът на душата им).
  • #9
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 ( преди 4 седмици )
    Ако не си ти електрическата латерна на форума, току що го обави за неинтелигентен, тъй като той се кълне в неизбежната доминация на китайците в близките години. А той много ги познавал работите според собствените му думи.
  • #8
    8 rate up comment 10 rate down comment
    q ( преди 4 седмици )
    Аь пък се кефя на това - колкото повече Тойтка продава в Европа, толкова повече плаща на Тесла.
  • #7
    5 rate up comment 10 rate down comment
    q ( преди 4 седмици )
    Урааа каза чиче Го63, Тесла шъ фалиргат. Щото в Европата не я клюпат. Съ си купя една Тойотка и пей сърце. Хибридка та дрънка. Ама истински хибрид - връща бензин в резервоара. Само дето от този хибрид след 15 години няма да е останало нищо, батерийката ще е деградирала след хилядите цикли на подзаряд, както и бензиновото моторче дето си иска пълен сервиз.
  • #6
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Иначе за другата година очаквам общ спад в ЕС. Тази година много хора купиха коли, защото очакват поскъпване през 2025, и съответно няма да са на пазара през следващите 5-7 години. Същевременно производителите гледаха да разпродадат каквито имат модели и бройки, които не са някаква форма на хибрид. Ако не бяха тези фактори, тази година щеше да е с немалък спад.