Един от най-новите американски производител на електрически превозни средства – Canoo, подаде молба за обявяване на банкрут в края на миналата седмица след пореден неуспешен опит да осигури допълнително финансиране от Министерството на енергетиката на САЩ.
Компанията е основана през 2017 от двама бивши ръководители на Faraday Future - Стефан Краузе и Улрих Кранц. Първоначално тя се нарича EVelozcity, но по-късно е преименуван на Canoo. Нейната основна задача е създаването на универсална платформа за бъдещи електрически автомобили с различни типове каросерии - кросоувъри, пикапи или миниванове.
Canoo показа концепцията на първия модел - минивана Canoo Lifestyle Vehicle (LV), през есента на 2019. През декември 2020 беше представен вторият модел - вана Canoo Multi-Purpose Delivery Vehicle (MPDV). Компанията също така анонсира пускането на пикап с 600 конски сили с размерите на Ford F-150, като серийното производство трябваше да започне през 2022.
Миниванът беше оценен на 35 000 долара, като за него дори се приемат предварителни поръчки. Потенциалните клиенти включват пощенската служба на САЩ, НАСА и Walmart. Планираше се и продажба на електрически автомобили чрез абонамент, като компанията измести фокуса си от частни към корпоративни клиенти, а производствените планове непрекъснато се променяха между запазване на всички процеси и възлагане на външни изпълнители.
На няколко пъти централата на Canoo се мести няколко пъти, а ръководството беше сменяно. В последните месеци представители на компанията водиха неуспешни преговори с чуждестранни инвеститори. Последната надежда беше заем от Министерството на енергетиката на САЩ, но и той не се сбъдна. Така, в крайна сметка, Canoo подаде молба за банкрут и прекрати дейността си.