IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tesla намалява производството на Cybertruck заради слаби продажби

Компанията преработва най-скъпата версия на пикапа, за да се отърве от залежалите бройки

Серийният електрически пикап Tesla Cybertruck беше представен през декември 2023 година, като тогава броят на предварителните поръчки се изчисляваха на милиони. По-голямата част от тях обаче, реално не се осъществиха. В първите месеци на 2024-та Tesla имаше проблеми с увеличаване производството на пикапа, но те бяха бързо разрешени. Сега мегафабриката в Тексас може да произвежда 250 000 бройки от Cybertruck годишно с потенциал за двойно повече. Оказва се обаче, че толкова много просто няма смисъл.


Tesla Cybertruck


През 2024-та Tesla е продала само около 40 000 бройки от пикапа, а много събират прах в складовете в очакване на купувачи. Най-големи проблеми има дебютната и най-скъпа версия Foundation Series за 120 000 долара, чиито продажби буквално удариха стената.

Според списание Electrek, което цитира източници от компанията, Tesla изпраща произведените бройки до сервизни центрове, премахва надписа Foundation Series и "допълнителното" оборудване от тях и после ги продава като обикновена тримоторна версия Cyberbeast, която струва 99 990 долара. Двумоторната версия All-Wheel Drive пък все още струва 79 990 долара на сайта на Tesla, но компанията продава вече произведените бройки с отстъпка от 1600-2700 долара в зависимост от оборудването.


Tesla Cybertruck


Поточната линия на Cybertruck на завода в Тексас вече беше спирана поради запълването на складовете. Сега, според Business Insider, компанията е започнала системно да намалява производството на пикапа и прехвърля работниците към поточната линия на Model Y. Както се знае, наскоро кросоувърът беше обновен и следователно търсенето за него със сигурност ще се увеличи през следващите месеци.

Революционният Cybertruck, изглежда, че до края на производствения си живот ще трябва да се задоволява със статута на нишов модел за богати купувачи с оригинален вкус и специфични нужди. А Tesla спокойно може да забрави за милиони бройки от пиката. Всъщност, общите продажби на компанията също отбелязаха спад през 2024-та -  1 789 226 електромобила или 1,07% по-малко от предишната година.

0 от 500
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 3 седмици )
    Представи си... опа, май започнах да пиша и аз като автор на художествени текстови или долнопробни журналистически материали.
  • #15
    3 rate up comment 10 rate down comment
    до 17 ( преди 3 седмици )
    Някои неща не винаги са такива, каквито изглеждат. Помисли върху следния вариант: натрупали са количества умишлено, за да могат да спрат линията за модернизация, а същевременно да прехвърлят хора към Model Y, докато тече внедряването на новия модел. Не само е вероятен, а направо си е реалистичен. Всички марки правят така, а самите тесла са го правили в миналото няколко пъти. Някои принципи на ефективното производството не са се променили, въпреки някои иновации на Тесла.
  • #14
    10 rate up comment 5 rate down comment
    До 15 ( преди 3 седмици )
    "след което да свалят цените. Интересното е да разберем докъде могат да ги свалят." Еми както личи започнаха сваляне на производството, а не на цените
  • #13
    5 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ако предполижим, че с идеята за Foundation Series са взимали средно по около 30 000 долара в повече, по 40 000, за една година са събрали 1,2 млрд. Ако не бяха вдигнали цената, пак щаха да продадат толкова бройки, защото тепърва настройваха поточната линия, но нямаше да вземат трези пари. Сега кой е будалата - Тесла или форумият ентиелектрик-японовил-москофил-антибългарин?
  • #12
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Съвсем нормално. Все пак започнаха да го продават на двойни цени. Дори те не са си въобразявали, че могат да продадат много бройки на тях. Идеята, както с всички модели, е да финансират разработката по-бързо, вместо парите да отиват в спекуланти, след което да свалят цените. Интересното е да разберем докъде могат да ги свалят. Другата причина, е, че очакваха 4680 да се развият по-бързо. На конференцията за Q4 ще разберем какво става с тях. От тях до голяма степен зависи бъдещето на CT.
  • #11
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Стиви Уондър ( преди 3 седмици )
    Бях си поръчал две,после се отказах.Няма по грозен автомобил.
  • #10
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Митичната врачка ( преди 3 седмици )
    От 60 бройки 2024 година,до 50 хил. 2026 г.,кой ще ги ги купи бе образ?Тесла планираха да произвеждат с 50% ръст по 20 милиона бройки годишно през 2030 година.Планът им нещо издиша.
  • #9
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До 9 ( преди 3 седмици )
    Планира се да достигне 50 хил годишно през 2026г
  • #8
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Колко ще е увеличението в производството на камьона,от 60 на 70 броили годишно?
  • #7
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Да попитаме Вресльо пророка на Свети Илюзион,къде изчезна геометричната прогресия от 50% всяка година и обещаните 20 милиона Тесли?