IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ето как изглежда Toyota 2JZ след 670 000 км

При правилна поддръжка емблематичният двигател наистина е неубиваем (ВИДЕО)

Двигателят 2JZ на Toyota е невероятно постижение на инженерството. Поставян на огромен брой превозни средства, включително на легендарната Supra (Mk 4), той си спечели репутацията на най-здравия двигател с вътрешно горене, правен някога. Този шестак е в състояние да поддържа огромни мощности с правилните модификации и, както показва това видео, може да измине стотици хиляди км без проблеми, стига да се поддържа правилно.


Toyota двигател


YouTube каналът I Do Cars се сдоби с работещ 2JZ двигател от Lexus GS300, чийто пробег е 415 000 мили (668 000 км). Любопитен да види как може да изглежда този мотор след толкова много километри, водещият на канала решава да го разглоби.

Вътрешността на този 2JZ е в шокиращо добра форма, като се имат предвид огромния пробег. Въпреки че нито един двигател не може да бъде перфектен след 400 000 мили, главата и разпределителните валове показват само незначително износване и ограничени петна от лак. Повечето двигатели изглеждат по този начин само след 100 000 мили, дори и при добра поддръжка.


Навлизането по-дълбоко в двигателя разкрива още от същото. Цилиндрите са в добра форма, като само в някои секции има малки точки, показващи износването. Не е перфектно, но след такъв пробег си е впечатляващо, още повече, че износването на лагерите е напълно нормално, а утайката от маслото е в минимални количества.


0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 и 5 ( преди 4 седмици )
    Ще рециклирате отработеното масло и двигателите, бе младежи. Батерии можете да рециклирате и тове е екологично, а петропродукти не можете да рециклирате? Амаха...
  • #8
    3 rate up comment 10 rate down comment
    До 7 ( преди 4 седмици )
    Тези неща ги обясни на антиелектриците които са се вторачили във въглеродния отпечатък на производството на батерии, но дълбоко си заравят главата в пясъка, когато почнем да смятаме същите въглеродни емисии отделени от ауспуха примерно за 300 хиляди километра когато батерията тъкмо се е разработила стигнала е 10% деградация и си я задържа толкова без да бъда стръмно. През това време един ДВГ е отделил въглеродни емисии за производство на поне 5 батерии произведени с въглища.
  • #7
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    До 6: Въглеродният двуокис е част от екосистемите - без него растенията не могат да фотосинтезират кислород, необходим за съществуването на фауната. Твърдението че въглеродният двуокис не бил "еко" е напълно лишено от фактологичен смисъл.
  • #6
    5 rate up comment 9 rate down comment
    до 1 ( преди 4 седмици )
    Не си информиран по случая. Това са обслужвания на мотора (смяна течащ семеринг на ротора), при които го свалят и слагат обслужен, за да не чакаш. Колата на немеца вече е на 2.3 млн. км, след като на 1.8 млн. човекът се е усетил и е отишъл на правилното място - EV Clinic Zagreb. Там са сменили тефлоновия семеринг с 3-канален графитен и оттогава жми градо! Има информация и снимки на сайта на сервиза. Индукционният електродвигател без четки и без постоянни магнити е ВЕЧЕН. 45кг, 500-1000 коня.
  • #5
    9 rate up comment 16 rate down comment
    До 3 ( преди 4 седмици )
    Този двигател отделя дори на хартия около 200 гр СО2 на 1 км ако го караш като бабичка каквито са тестовете на стенда. Кой кара този двигател по този начин? Но дори при 200 гр, са отделени 134 тона въглеродни емисии. Това са въглеродните емисии които се отделят при производството на 20 батерии за електромобили от руда и 40 батерии от рециклирани стари батерии. Кое му е екологичното? Дори не броим замърсяването в градовете.
  • #4
    5 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Едно уточнение. Нормалната поддръжка на този двигател изисква смяна на маслото на всеки 10 000 км, което е 67 смени ако се грижиш нормално. Този го е сменял по-често за "правилна" поддръжка. Какво му е екологичното на това? Къде е отишло това масло?
  • #3
    20 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Кво да коментира човека? Екологичните стимули и забрани трябва да са в посока всички двигатели да са с такъв ресурс, а не в забатачване в безброй правила за емисии, апотеозът на които правила са електричките.
  • #2
    13 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    ***, не можеш ли да коментираш статията по същество, а трябва да показваш каква дребна душица си?
  • #1
    22 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Тесла изкарва по милион километра.Но с три смени на батериите и осем сменени електромотора.