Румънският производител Dacia подготвя старта на продажбите на най-големия си SUV – Bigster, но това няма да бъде единствената новост в гамата на марката през 2025. Компанията HORSE, създадена с участието на Renault Group, започна да произвежда нов електрически мотор, който ще бъде поставян на бестселъра Duster като част от иновационна хибридна система.
Именно новото задвижване на Duster трябва да се изправи срещу китайските хибридни модели, навлизащи на европейските пазари. То ще комбинира хибриден агрегат, LPG и задвижване 4х4, което ще направи модела още по-привлекателен за потребителите на Стария континент
Премиерата на версията Duster Hybrid 4x4 е предвидена за края на пролетта. Тя ще разчита на 1,2-литров Eco-G двигател с три цилиндъра, който ще задвижва предните колела и електрически мотор с мощност 65 к.с., който ще задвижва задните колела. Така задвижването на всички колела ще достъпно в хибриден режим.
Интересното при тази комбинация е не само, че това е хибрид с тяга 4х4, но и че самият двигател с вътрешно горене може да работи и на LPG, което го прави уникален по рода си. Електромоторът HORSE с радиален поток е монтират между ДВГ и автоматичната трансмисия, като предлага два режима на работа - електрически и хибриден.
С 212 Нм допълнителен въртящ момент, новият електрически мотор ще позволи на Dacia Duster да развива максимална скорост от 130 км/ч (само на ток), докато в хибриден режим той подпомага двигателя с вътрешно горене при ускоряване и забавяне, обръщайки неговата работа и действайки като генератор, който възстановява енергията от спирането и я съхранява в акумулатора на автомобила.