IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайци искат предвидените за затваряне заводи на Volkswagen

Фабриките в Дрезден и Оснабрюк могат да донесат свежи пари на закъсалия производител

Китайски официални лица и автомобилни производители са хвърлили око на германски фабрики, предвидени за затваряне, и са особено заинтересовани от обектите на Volkswagen, съобщи за Reuters човек, запознат с плановете на китайското правителство.


VW


Китайските компании са инвестирали в редица индустрии в Германия, най-голямата икономика в Европа, от телекомуникации до роботика, но още не са създали традиционно производство на автомобили там, въпреки че Mercedes-Benz има двама големи китайски акционери. Всеки подобен ход може да отбележи най-чувствителната политически инвестиция на Китай досега. VW отдавна е символ на индустриалната мощ на Германия, сега застрашена от глобалното икономическо забавяне, което удря по търсенето и бавния преход към зелени технологии.

Сглобяването на коли в Германия за продажба в Европа би позволило на китайските производители на електромобили да избегнат плащането на мита на ЕС за такива превозни средства, внесени от Китай, и би могло да представлява допълнителна заплаха за конкурентоспособността на европейските производители. Докато офертите биха могли да дойдат от частни, държавни фирми или съвместни предприятия с чуждестранни компании, китайските власти си запазват правото да одобряват определени инвестиции в чужбина и вероятно ще бъдат включени във всяка оферта.

Инвестиционните решения ще зависят от позицията на новото германско правителство спрямо Китай след изборите през февруари. Икономиките на двете страни дълбоко се преплетоха по време на 16-годишното управление на Ангела Меркел, подхранвани от инвестиции и износ от германски производители на автомобили за Китай. Тези отношенията обаче охладняха, тъй като сегашната управляваща коалиция в Германия настоява да намали зависимостта от Китай. Външният министър Аналена Бербок нарече президента Си Дзинпин  "диктатор", а Китай - съперник. Източник от външното министерство на Германия каза, че Китай се е превърнал в системен съперник.


VW


Volkswagen проучва алтернативно използване на заводите си в Дрезден и Оснабрюк в опит за намаляване на разходите, за да съкрати операциите си в Германия. Най-големият автомобилен производител в Европа, който притежава марки като Porsche, Audi и Skoda, отбеляза спад на продажбите на фона на нарастващата конкуренция от страна на китайски компании.

Шефовете на VW искаха да затворят няколко завода, но срещнаха съпротива от синдикатите. В сделка, сключена преди Коледа, те се съгласиха да прекратят операциите в Дрезден, завод с 340 работници, произвеждащ електрическия ID.3, от 2025-та, и в Оснабрюк, където 2300 души произвеждат T-Roc Cabrio, от 2027-та. VW е готов да продаде фабриката в Оснабрюк на китайски купувач, каза човек, запознат с начина на мислене на компанията, пред Reuters.

Китайските компании са загрижени за това как ще бъдат приети от германските профсъюзи, които държат половината места в консултативните съвети на германските фирми и търсят широкообхватни гаранции за място и работа. Стефан Солдански, синдикален представител от Оснабрюк, каза, че работниците в завода не биха имали нищо против да произвеждат за един от базираните в Китай съвместни партньори на Volkswagen. "Мога да си представя да произвеждаме нещо за китайско съвместно предприятие, но с логото на VW и според стандартите на VW. Това е ключовото условие", каза той.


VW


Говорител на китайското външно министерство каза, че компаниите, които искат да инвестират в Германия, трябва да имат право да го направят. "Китай въведе серия от мерки за отваряне към света, за да създаде нови бизнес възможности за чуждестранни компании. Надяваме се, че Германия ще подходи умно и ще осигури справедлива и недискриминационна бизнес среда за инвестиции от страна на китайските компании", посочи той.

Продажбата на заводите може да се окаже по-евтино за VW, отколкото затварянето им изцяло, каза банкер, запознат с автомобилния производител, добавяйки, че двете фабрики могат да донесат на компанията по 100-300 милиона евро. Щефан Вайл, премиер на Долна Саксония и член на надзорния съвет на VW, отказа да коментира стойността на активите.

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Китайците взеха летище Хаан преди години още - и фалираха
  • #6
    0 rate up comment 2 rate down comment
    На баба ви дедовеца ( преди 2 седмици )
    Представям си как дойче велетата си го забиват сами един китайски. И тогава пътя към изнасянето на дойче индустри в Мексико е гарантирано - щото няма къде другаде да продават.
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До четвърти ( преди 2 седмици )
    Те четвърт от mercedes купиха, А ти мислиш че на volkswagen ще се размине?
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    3-ти, няма да стане точно така. Те искаха летище Хан (нискобюджетните летят до там) така да вземат, ама не им се получи номера.на китайката...
  • #3
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 2 седмици )
    Китайците са търпелив народ и си знаят интереса. Защо трябва да купуват веднага нещо скъпо, ако знаят че утре могат да ти извият ръцете и да го купят на безценица. Да не мислиш, че не върви хибридна война колко хора ще останат без работа? Накрая китайците Ще се появят на бял кон като спасители. Ще им се молят да вземат фабриките. Заедно със служителите. Даже ще им дадат на готово и някое друго представителство, комбинирано със сервизна база, но освен служителите ще има и бонус - бившите клиенти.
  • #2
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Те китайците по едно време щяха да купуват и завода на Форд в Сарлуи, ама май си останаха само с гръмките вестникарски заглавия.
  • #1
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    троянски коне не трябват на европа