IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

DS обяви амбициозна цел – да се конкурира с Rolls-Royce

Ново позициониране на френската марка може да отнеме 20 години

Френският производител DS възнамерява да се превърне в нещо като Louis Vuitton на автомобилната индустрия и да премине във високия ценови сегмент, за да се конкурира не с Mercedes-Benz и BMW, а с Rolls-Royce и Bentley (между другото Jaguar също мечтае за същото). Това обяви главният дизайнер на марката Тиери Метроз в интервю за британското списание Autocar.


DS N8


Според него новото позициониране ще отнеме време и тъй като марката е все още много млада (получи независимост през 2014 година), не е сигурно, че дори след 20 години ще може да се превърне в луксозна бранд. Не е ясно обаче дали концерна Stellantis, който притежава DS, ще изчака толкова време, за да може процесът да бъде завършен.

Факт е, че и днес във френският бранд наблягат на качеството на материалите и са педантични към детайлите. Интериорът на кросоувъра DS N°8, например, напомня повече на Rolls-Royce и Bentley, отколкото на Audi или Volkswagen. Метроз признава, че правенето на хечбек автомобили със същата архитектура като другите марки Stellantis е много трудно, но за щастие дизайнерите могат да си поиграят с пропорциите, намалявайки линията на покрива и увеличавайки така нареченото престижно разстояние.


DS N8


Новите модели DS ще се впишат в тази парадигма, но първият все още ще бъде N°8. Кросоувърът е вдъхновен от концепцията Aero Sport Lounge от преди четири години, като е оборудван е с електрическа система с мощност до 350 конски сили и може да измине 750 километра без презареждане.

За интериора се използват кожа Nappa, плат и Alcantara. Вместо хром има покритие Light Gold, напомнящо за луксозните автомобили от 30-те години на миналия век. Стартът на продажбите на кросоувъра е насрочен за средата на тази година.


0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Дзвер ( преди 1 месец )
    До 5 години ги нема. Най-много.
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 1 месец )
    ...имат УЖАСНО малоумно ръководство, още от поне 15-20 години назад!
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 1 месец )
    Тия не си намериха място. Все сменят идеята на марките, Пежо щяха да бъдат биският клас автомобили, после решиха Пежо да стават луксозен бранд. СЛед това направиха същата простотия и със Ситроен. Май права ще излезе поговорката, че навремето колите се правиха от инженери, а сега от счетоводители, ще допълня и ***! Имам афинитет към италиянските автомобили, но и там работата е същата и то много отдавна. Винаги съм казвал за Фиар Груп, че правят могат и правят страхотни автомобили, но.....
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И как така, Петърчо, видя от снимката, че интериорът на тая кошница напомня на Ролс Ройс и Бентли? Лъскава ламарина, мъхеста кожа алкантара и един тесен и дълъг телевизор - това е толкова близко до двете британски марки, колкото Ямбол си прилича със Стамбул.
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 1 месец )
    Как ги виждат нещата с двигател 1.6?
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    4-ти, съгласен напълно. 508 (до 2018) бе мже би един от силните им модели. Оттам нататък са тотална дупка от всяко естество.
  • #3
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Кога изпревариха БМВ 5/7 серия и Мерцедес Е/S класа та направо в Ролс Ройс се прицелиха. Дълго време бях фен на Пежо/Ситроен, но от доста време са пълна дупка. В общи линии вторите поколения на 3008 и 508 им бяха върха и оттам само надолу. Особено задвижването им е направо смехотворно.
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    както казва един велик журналист имаме новина
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Айдее, тези съвсем се покитайчиха и почнаха да бълват гръмки заглавия като китайците, колкото да има "новини" покрай тях. След толкова години опит, би трябвало да знаят, че тая работа с премиум и луксозните стоки е най-вече суета и предрасъдъци, и тежестта на емблемата/марката няма нищо общо с техническите и измерими параметри на колата.