IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как Renault пропусна да промени играта с Talisman

Французите направиха версия RS, която така и не видя бял свят

Всеки автомобилен производител допуска грешки при разработката на нови модели и Renault не прави изключение. С пускането на Talisman французите се прицелиха високо, но амбициите им бързо се изпариха. А причината е серията от грешки, направени от началото до края, които не оставиха шансове на модела да спечели потребителите.


Renault Talisman


Първата голяма грешка, която французите направиха, беше пускането на модел, който трябваше да компенсира слабото представяне на последната Laguna и провала на Latitude. Talisman се опита да играе в два сегмента - D и E, дебютирайки с амбицията да бъде премиум. И вместо да предложат семеен спортен модел с каросерия с 5 врати, каквито бяха  Laguna и Latitude, в Renault избраха класически седан с 4 врати.

През 2014 френският производител създаде подразделение за специални програми в своя дизайнерски център и именно там беше разработена високопроизводителна версия - Renault Talisman RS. Този автомобил никога не е бил в движение, но съществува. Той не използва базата на класически седан, а на комбито Talisman Grandtour.


Renault Talisman


Единствените изображения, които съществуват, са на екстериора и от тях се вижда, че французите не са пестили ресурси. Броните са различни, като имат аеродинамични канали отзад, алуминиевите джанти са наследени от последния Mégane RS, а отпред има кариран флаг за дневни светлини във въздухозаборниците в краищата. Всичко това е свидетелство, че Talisman RS е замислен като семеен автомобил от висок клас и с отлично качество.

В крайна сметка производителят се отказва от пускането на такъв автомобил. Ако обаче той беше получил най-радикалния мотор на марката – 1.8 Tce с 300 к.с. и система 4Control, позволяваща завиване на задните колела, най-вероятно Talisman щеше да бъде видян в различна светлина. Французите обаче не се решават на подобен ход, а Talisman се задържа само в едно поколение, преди да бъде пратен в историята през 2022.


0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Gp ( преди 3 седмици )
    11, много мозък си изръсил с мнението си...
  • #11
    2 rate up comment 22 rate down comment
    Мхм ... ( преди 3 седмици )
    рено пропусна да фалира тогава за да не се мъчи и да днес! Всички бягат от рено и спирането на ежемесечните дотации от френската държава ще сложи безславен край на това недоразумение. Факт!
  • #10
    10 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Талисман е супер автомобил, но няма търсене в този клас. Мондео спряха да го работят още по-рано. Всички се насочиха към високи автомобили. А Петърчо пак дращи простотии.
  • #9
    21 rate up comment 6 rate down comment
    до 2 ( преди 3 седмици )
    Ти какво коментираш беден русoрoб, в рузкия мир нямате пари и за 10 годишен Талисман, 3та употреба.
  • #8
    6 rate up comment 30 rate down comment
    бе не че нещо ( преди 3 седмици )
    Но "добра" френска кола е малко оксиморон!
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    6-ти, БМВ все още си продават модели с редови 6, но то 3-та серия нагоре. На 1, 2-ра, серия или подбни малки модели е нерантабилно. Затова и няма. Имаше навремето Клио Уилямс (с V6) - но това ускорява по бързо от колкото спира и не са коли за всеки
  • #6
    8 rate up comment 4 rate down comment
    алекс ( преди 3 седмици )
    За мен най-добра конфигурация за бензинов мотор е линеен 6 цилиндров турбо мотор. Ако сега на пазара излезе нещо такова, дори Рено Меган или някое малко по-голямо, ще успее да дръпне много клиенти. Но то за съжаление и БМВ минаха на 4-ри цилиндрови. Линейният 6 цилиндров е много по-добър от ве-образният.
  • #5
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Проблема на Талисмана бяха слабите.мотори за сегмента. Единственото прозрение в правилната посока беше двигателя с 225 к.с. който се предлагаше в много кратък интервал от време.
  • #4
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Френските коли са ориентирани в масовия сегмент като цало и затова разни спортни модификации не се приемат много много. Отделна тема е, че спортен модел си иска 6-к (или 8-к), а те се опитват с 1.6 или 1.8 напилен мотор и влизат в цените на БМВ или МБ, където можеш да вземеш 6-к. Еми така трудно ще се наложиш, камо ли да промениш пазар. Някоя от Шкодите РС да е променила пазара?! (въпреки че са 2.0 250-60кс)?
  • #3
    22 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До 1,прав си но и тези евро измишльотини с ЕВРО 7,8,9 и т.н.доведоха до орязването на много модели.