IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китай счупи рекорда по произведени и продадени автомобили

Експортът на страната отбеляза невиждан ръст от 19,3% на годишна база

Китай счупи рекордите по производство и продажби на автомобили. През 2024-та от поточните линии на заводите в страната са слезли 31,282 милиона бройки, което е с  3,7% повече от предходната година. Продажбите пък са нараснали с 4,5% до 31,436 милиона, съобщи местната агенция Xinhua, позовавайки се на данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM). За настоящата година прогнозите са, че ръстът на продажбите ще достигне 33 милиона автомобила.


Китай


CAAM изнесе и други данни - износът на Китай надхвърли границата от 5,8 милиона превозни средства, 1,28 милиона от които са нови електрически превозни средства (NEV), тоест електромобили и хибриди. Само през миналата година в страната са произведени и продадени 12,888 милиона електромобила и хибриди, което е съответно с 34,4 и 35,5 процента повече от 2023-та. Обемът на износа на всички превозни средства от своя страна се е увеличил с 19,3%.

При сравнението на всички марки, представени на китайския пазар, Топ 10 по обем на експортните продажби в края на 2024 година е следният: Chery (1,14 милиона бройки), SAIC (929 000), Changan (536 000), Geely ( 532 000) и Great Wall Motor (453 000), BYD (433 000), BAIC (274,000), Tesla China (260 000), JAC (249 000) и Dongfeng (246 000).


Китай


Лидер по обем на продажбите в сегмента BEV е BYD, която приключи годината с 3,7 милиона автомобила. Второ място заема Geely, която е продала 862 930 автомобила, задвижвани от нови енергийни източници. Третото място заема Tesla China, която е продала 657 100 електрически превозни средства.

През декември продажбите на NEV в страната достигнаха 1,59 милиона единици, което е ръст от 34% на годишна база. Това е исторически максимум за четвърти пореден месец.

Китайската асоциация на производителите на автомобили даде и прогноза за 2025 година: продажбите на автомобили в Китай ще достигнат 32,9 милиона единици, което ще бъде увеличение от 4,7% в сравнение с резултата от 2024-та. А 16 милиона от тях ще се паднат на NEV (ръст от 24,4 процента).

0 от 500
  • #36
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Охотник ( преди 3 седмици )
    Надявам се JAC най-скоро време да стъпи, на българският пазар. Създадени, през 1969 имат достатъчно много модели. За всеки вкус. За онези, на който им е смешно. Ще кажа, че 2010 години любимите ви VW. Ходиха да им се дупят, за общи разработки. Усещайки, че JAC ще имат повече продажби, в Южна Америка, Русия, Украйна, Африка, Украйна, и близкият Изток. Дали според вас ЕС ги интересува? Да но доста слабо. Което е показателно, колко неплатежоспособен пазар сме.
  • #35
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Можа да има нов фаворит, обаче от логореята не се отказва...
  • #34
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До трол 35 ( преди 3 седмици )
    Я се разбери с другите ***, Дали Тесла или xiaomi? Защото аз говоря че харесвам 500 киловата зареждане, 30 000 долара и около 0,2 drag coefficient, което прави автомобила изключително ефективен. Тези които лижат *** са троловете на Toyota, които живеят за да мразят всичко което се движи различно от Toyota. Мразят хора, мразят автомобили, мразят всичко и всички, с изключение на марката Toyota и личността Тойода, чиито задни части постоянно лижат. Това е моя анализ. Аз харесвам, те мразят
  • #33
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До лудория ( преди 3 седмици )
    А относно xiaomi, сам си си задал правилните въпроси и си извадил грешни изводи от тях. Xiaomi едва смогва да продава на собствения си пазар. В страната в която останалите са затрупали паркингите И отиваш да си купиш автомобил с отстъпка сега и на момента, за автомобилите на xiaomi се чака по 6 месеца. Ама наистина се чака, а не като онези 12 месеца за изчакване, на Toyota в които вярват антиелектриците, защото имало 20 милиона поръчки и Toyota не може да смогне да ги произведе.
  • #32
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До лудория ( преди 3 седмици )
    А ти откъде знаеш че пробегът им намаля на 250 км? Това е лъжа в интернет на която не трябва да вярваш. През зимата пробегът се вдига от 400 на 800 км. Лично ги пробвах. Докато не пробваш и ти, нямаш право да ми противоречиш, защото е моята дума срещу твоето четене в Интернет. Логично звучи нали? Или пък не? Има едно понятие критично мислене, което предпазва умните хора от проверката Какво ще се случи ако застанеш пред автобус който се движи със 100 км/ч. Умните хора се учат от чужд опит и грешк
  • #31
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 3 седмици )
    И не знам какво анализираш в написаните неща из дебрите на интернет, но опит мога да ти кажа, че без да се пробва, да се види в твоята или моята реалност, нещата изглеждат много различно от писанията. То имаше модели електромобили, предлагащи по 400 км. пробег, но зимата в Европа им намали възможностите до 250 км. Така че книжата са за запознаване, но без опит, тест и сблъсък с проблемите, са само бумаги.
  • #30
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До модераторите ( преди 3 седмици )
    Моля да изтриете коментарите на троловете, за които подадох сигнал. Благодаря предварително!
  • #29
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 3 седмици )
    Ама така само с числа е малко заблуждаващо. Я да попитам колко автомобили продадоха Xiaomi на пазарите в Африка, САЩ, Европа и извън Китай? Сега, колко автомобили са продали там Тойота? И колко автомобила с ДВГ са продали Xiaomi и колко BEV?! Нека не бъркаме оптимизма на купувачи в Китай по тяхна си марка, с продавачите по света. И ти го пиша като човек, който харесва марката Xiaomi и имам немалко техни продукти из дома си, без автомобил, разбира се.
  • #28
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 27 ( преди 3 седмици )
    За разлика от тебе, аз не се прехласвам по маркетингови статии с много известни имена, прилагателни и хвалебствя към автомобилите и нито едно число В статията. Аз си правя собствени изводи на база прочит на числата. На Вас Ви казват няколко % и вече са ви излъгали. Аз сам анализирам числата и данните и си правя собствени изводи. Никога не съм крил критериите - баланс между бързо зареждане, ефективност и цена. Xiaomi като бонус предлага и най-бързата обиколка на нюрбургринг за четириврат автомоби
  • #27
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ясно, сега Митето Бустеров има нов фаворит на мястото на Тесла и той е Шаойми (или както там се произнася името). Това, което не се е променило обаче е базата, на която си го избрал новия фаворит, а именно статии и клипчета в Интернет. Практическият досег е нула. НУЛА! Дерзай, Мите, щом пише в Интернет, че Крис Бенгъл го е проектирал, значи е така. Добрата новина е, че вече знаем защо работят всички маркетингови и ПР специалисти. За да ловят Митичните Бустери по света, затова работят!