IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tesla за първи път изпревари Audi по продажби

Обновеният Model Y събра над 50 000 поръчки само за 24 часа

За първи път в историята Tesla задмина една от преми ум-марките в Германия по годишни продажби - Audi. През 2024 американският производител на електродобиви е реализирал 1,79 млн нови превозни средства, докато резултатът на дъщерната компания на WV Group е 1,67 млн, което представлява с 12% по-малко от година по-рано.


Audi vs Tesla


Големият проблем на Audi, както и на останалите германски производители, се оказва слабото търсене на техните модели в Китай. На най-големия пазар в света вече доминират местните марки, които навлизат и в преми ум-сет мента. В същото време продажбите на електродобиви в Европа са под очакваните, след като много от държавите намалиха субсидиите.

Проблемите доведоха до спад на печалби през миналата година, включително при Volkswagen, Mercedes-Benz Group AG и BMW AG. Продажбите на Audi са намалели не само в Китай, но също кака в Германия и Северна Америка. Спадът при електрически модели е 8% - до 164 000 единици.


Audi S5


Годината на Tesla също не мина без проблеми. Американската компания регистрира първия си годишен спад на доставките от повече от десетилетие и едва задържа преднината си пред китайската BYD като най-големият продавач на изцяло електрически автомобили в света през 2024 г.

В същото време обаче в Tesla имат поводи за оптимизъм, след като представеният само преди дни актуализиран Model Y получи над 50 000 поръчки през първите 24 часа от старта на продажбите в Китай. Тези, които са се записали за известния като като Project Juniper електрически SUV, ще получат своите коли в края на април или през май, съобщава Car News China, позовавайки се на информация от автомобилни дилъри.


Tesla Model Y


Обновеният Model Y засега се продава само в Китай, като изборът на страната за стартова продажба се обяснява с впечатляващите резултати на марката на местния пазар. През миналата година Tesla е продала 480 000 бройки в Китай, докато в САЩ резултатът е по-нисък - 406 000 единици.


0 от 500
  • #21
    2 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Всички досегашни марки са Чао. 2013 S-ка е с доживотно безплатно зареждане (Free Lifetime Supercharging), доживотен безплатен 4G интернет (Premium Connectivity), актуализации (TESLA OTA - Over The Air Updates) 2 до 4 пъти в месеца с постоянно добавяне на нови функции, подобрения и оптимизации (разход, зареждане, климатизация, поведение), СЕГА, в момента, 2025 година, 12г. след излизането от завода. Кой ти плаща горивото 12 години? Никой. Никъде. Никога. Всички останали мишкapски марки са чао.
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 19 ( преди 1 месец )
    И 30 можеш да вземеш, но от Варненския представител на Тесла Топстоки комерс/Тесла БГ/Дрийм карс 77/Ховърборд като са със забележки. Перфектна 3-годишна европейска Тесла в гаранция до 2030 от Холандия, където пътищата са стъкло и няма 1 дупка и са поддържани безупречно и ще ти служи минимум 10 години и ще се изплати на 100% - си струва парите!
  • #19
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аре, бе, всеки път ви подканвам учтиво: дайте я тази тригодишна тесла за 20 хил. евро! Ще купя 10!
  • #18
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 15 ( преди 1 месец )
    "А това, че светът оглупява масово, го доказва точно възходът на Тесла. След 3 години не могат и 20 хил. евро да и вземат, ама се редят на опашка да я купуват нова за 100." 100% подкрепям първата част от мнението ти. А втората част напълно доказва първата и ти си живото доказателство. Искаш ли да го докажеш още веднъж за да се затвърдиш? Коя е тази тригодишна Тесла която като нова преди три години е струвала 100 000, а днес само 20 000? Докажи отново, че си завършил оглупаяването с отличен!
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Даил са удрили критична маса? В Европа доста от стимулите приклюиха миналта, като други ще проключат и през настоящата година.
  • #16
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ауи юного лошо се наиграха с тая "електрификация". Освен това, Мъск, като го гледам, може и да не изкара дълго на тая си позиция в бизнеса и медиите.
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 1 месец )
    Ауди е вероятно една от най-скъпите коли в света (иключвам луксозни марки като Ролс, Бентли,Ферари...). Висока цена за придобиване, скъпа за поддържане и за капак много проблеми с колите. Едно нормално обслужване в оторизиран сервиз може да ви излезе 3-4 хил. лв, а пък смяна на турбина например - 25 хил. лв. И не съм фен на Тесла.
  • #14
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Propov ( преди 1 месец )
    Ми че Ауди не са никаква премиум марка, а напудрени Вагени. И никога не са били в челото по продажби. С други думи Ауди не са база за сравнение. А това, че светът оглупява масово, го доказва точно възходът на Тесла. След 3 години не могат и 20 хил. евро да и вземат, ама се редят на опашка да я купуват нова за 100. Това ако не е глупост , суета и безхаберие, не знам как да го нарека по друг начин. Създаването на култове (Тесла и Епъл) е присъщо за ноебразованите маси. Податливи са на внушения.
  • #13
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До 10 ( преди 1 месец )
    В LA не са чак толкова много глуппаците, които ще изберат автомобила си с оглед политическите пристрастия на Мъск, които не се харесват на купувача. Тоя купувач дали ще е толкова глуппав, за да предпочете Хюндай пред Тесла с FSD и най-голямата мрежа от станции за зареждане? Не споделям повечето от вижданията на Мъск, но ако живея там няма да изхвърля 50к долара за Хюндай или Ривиан, щото не ми е симпатичен.
  • #12
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Johnny Bravo ( преди 1 месец )
    Да , на бай Иван му заявиха 500 банички, ама купиха 40.