IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

„Поничката“, която ще промени света - 40 кг, 857 к.с. и 4300 Нм

Британската компания Donut Lab показа най-мощния си електрически мотор (ВИДЕО)

По време на най-голямото изложение за потребителска електроника CES 2025 в Лас Вегас британската компания Donut Lab представи революционен електрически мотор с форма на поничка, който може да революционизира пазара на електромобилите. Двигателят тежи само 40 кг и произвежда впечатляващите 630 kW (приблизително 857 к.с.) мощност и 4300 Нм въртящ момент.


Двигател


Двигателят се интегрира директно в колелото, елиминирайки необходимостта от традиционната трансмисия. Това решение не само намалява общото тегло на превозното средство, но също така опростява производството, като намалявайки разходите. Освен това Donut Lab е решил проблема с дисбаланса на масата, който често възниква при двигатели, вградени в колелата.

Donut Lab предлага пет версии на двигателя, подходящи за различни превозни средства: за автомобили - 21-инчов с мощност 630 kW и 4300 Nm; за полуремаркета - 21-инчов с мощност 200 kW и 3000 Нм и тегло 40 кг; за мотоциклети: 17-инчов с мощност 150 kW и 1200 Нм и тегло 21 кг; за електрически скутери и велосипеди: 12-инчова с мощност 8 kW и тегло 8 кг; за дронове: компактен 3 kW мотор с тегло само 1,5 кг.



Модулният подход в проектирането, включително използването на стандартизирани батерии и софтуер, може значително да намали производствените разходи, отбелязва компанията. Изпълнителният директор на Donut Lab Марко Лехтимаки посочва, че технологията е насочена не само към подобряване техническите характеристики, но и към намаляване цената на електрическите превозни средства, което ще ги прави достъпни за повече потребители.

0 от 500
  • #30
    2 rate up comment 5 rate down comment
    СМЕХ ( преди 2 седмици )
    ТОЙОТА СЪЗДАДЕ ДВИГАТЕЛ НА ВОДОРОД ОТ ВОДА--- С РАЗХОД 16л/100км. ДРУГОТО Е САМО ГЛУПОСТ И БЕЗ ПЕРСПЕКТИВА!
  • #29
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Цецо ( преди 2 седмици )
    Далеч от Хипер мега турбо колата на инж. Ахмед Мерчев...
  • #28
    20 rate up comment 11 rate down comment
    Русофил ( преди 2 седмици )
    Голямо изобретение няма що. Ние русофилите признаваме само руските и северно корейските технически велики изобретения.
  • #27
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Освен това, този двигател може да бъде спрян много по-бързо, защото заради огромната си периферия има много повече на брой чифтове статорни намотки, които могат да упражнят много по-силно магнитно поле. Това в съчетание с по-големият диаметър дават известни предимства в сравнение с нормален двигател и редуктор, въпреки че редуктора увеличава около 10 пъти въртящият момент на електродвигателя.
  • #26
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    "Скъсани боксерки ( преди 10 часа )Проблем е диаметърът и масата по периферията на тези мотори! Който е учил физика и знае какво е маховик, ще го разбере...." Аз претендирам да съм учил физика и не виждам къде е проблемът? Вероятно си позабравил знанията по физика, която учи, че силите на маховика освен от диаметъра, зависят и от оборотите. Пропускаш че този двигател се свързва директно към колелата, а "нормалния" се върти 10 пъти по-бързо за оборот на колелото.
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До тинтири ( преди 2 седмици )
    И какъв е проблемът на такъв мотор? Такъв мотор се прави много по-лесно от обикновения, защото има много по-голяма площ и охлаждането е по-лесно. Много по-лесно се постига въртящ момент защото заради по-големия диаметър "лоста" спрямо оста на въртене е с по-голяма дължина и затова с по-малко сила получаваш по-голям въртящ момент. Но именно диаметърът е проблемът, за да не се ползва масово.
  • #24
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До РУК ( преди 2 седмици )
    Я пак това със спирачките които си заместил със 150 киловата мотори? Едно са мечтите за тези неща плюс водород и синтетични горива, а съвсем друго е реалността, която си има своите физически ограничения. Знаеш ли колко мощност поемат спирачките, за да засветят от прегряване само за няколко секунди? На повечето мощни електромобили проблемът за поставяне на рекорд на нюрбургринг са им спирачките, а не мощността и управляемостта. А ти си тръгнал да ги премахваш въобще, за да спестиш някой кг?
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    повечето смислени коментари са описали проблема важното е движуха да има
  • #22
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 седмици )
    Дааммм... повярвах, че точно това ще е масово. Не, че е невъзможно, но материалите и технологията за производството на мотор издържащ на такива екстремни натоварвания ще е златен
  • #21
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 2 седмици )
    Проблем е диаметърът и масата по периферията на тези мотори! Който е учил физика и знае какво е маховик, ще го разбере....