IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault 5 Turbo се завръща с безумна мощност

Електрическият хот-хеч със задно задвижване получава над 500 коня

Електрическите хот-хечове са рядкост. Моделите, коитови идват наум, са Abarth 500e, Cupra Born VZ, Mini John Cooper Works и вероятно по-малко известния MG4 XPower. Renault иска да засенчи всички тях – включително своя собствен Alpine A290, с безумно мощна итерация на прероденото „5“.


Renault 5 Turbo 3E


Засега това е само концепция, която носи името Renault 5 Turbo 3E, но тя ще се появи в серийното производство. Подобно на предшественика си от 1980 това ще бъде малък, но много мощен хечбеч, като вместо да има монтиран в средата четирицилиндров двигател, както е при оригинала, той ще получи два електромотора на задната ос.

Французите посочват комбинирана мощност от над 500 к.с., което е с цели 285 к.с. повече от Alpine A290. Разликата с оригинално Renault 5 е 350 к.с., като въртящият момент не се споменава. Известно е обаче, че електрическият хечбек ще се нуждае само от 3,5 секунди, за да вдигне 100 км/ч от място за 3,5 секунди. Това го прави с 0,3 секунди по-бърз от MG4 XPower, който разполага „само“ с 429 к.с.


Renault 5 Turbo 3E


Ефектно мускулестото „тяло“ премахва обикновените задни врати на Renault 5 в замяна на странични вентилационни отвори. Renault добавя изпъкнали калници като завръщане към оригиналния R5 Turbo. Колата получава 20-цолови джанти с гуми 245/35 ZR20 отпред и 275/35 ZR20 отзад.

Въпреки че това е първият електрически хот-хеч с марката Renault, който влиза в производство, в миналото е имало еднократни екземпляри. Сред тях са Zoe E-Sport с 460 к.с. от 2017 и R5 Turbo 3E с 375 к.с.от 2020. Новият модел ще надмине и двете, вероятно заради прекомерната цена и ниските производствени числа.


Renault 5 Turbo 3E


Тъй като обикновеното Renault 5 има оформление с предно задвижване и един двигател, може да се каже, че електромобилът има някои големи промени под кожата. Версията с двоен двигател и задно задвижване използва „въглеродна надстройка“, за която се твърди, че е „лека и изключително твърда“. Теглото не се споменава, но предходният концептуален автомобил – който също имаше два двигателя отзад, тежеше 1500 кг.

Стартът на продажбите на електрическия хот-хеч е планиран за 2026, като цените, както и тиражът на производство, предстои да станат известни.


Renault 5 Turbo 3E


0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 1 месец )
    "анонимен ( преди 10 часа )2ри, явно още имаш жълто около устата. Такива култови модели няма да бъдат забравени. Но жичкаджии като теб, никога няма да го разберат." Звучиш ми точно както пенсионерите за комунистическата партия преди 20-30 години. За съжаление и да им умряха заедно с тях. Защо си мислиш че твоя внук ще знае със сигурност всички спортни автомобили с ДВГ от миналото, особено моделите на Рено? Ако искаш просто спри и питай 20 произволни деца/тинейджъри дали знаят за този модел?
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    С "турбо" за нагнетяване на повече позитрони за единица време.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Поредния преразказ по картинка от дъвки Турбо.
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "турбо" явно е само за парлама.
  • #4
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    2ри, явно още имаш жълто около устата. Такива култови модели няма да бъдат забравени. Но жичкаджии като теб, никога няма да го разберат.
  • #3
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На времето имаше много готини коли . Но благодарение на Германия и желанието да печели измамиха целия свят с *** си . Затова сега Китай ще им го върне. Жалко за нас потребителите.
  • #2
    15 rate up comment 2 rate down comment
    До първият ( преди 1 месец )
    Това е доста по-добре, отколкото да остане забравена легенда със славна история и без бъдеще.
  • #1
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Поредната легенда, която бива жертвана в името на жицата.